A on Steroids - moja inspiracja klasyką


#1

Cześć!

Zapraszam do zapoznania się z moją wersją klasycznego Asteroids:

Projekt dłubię po godzinach od kliku miesięcy. Dostępny obecnie tryb gry, polega na niszczeniu asteroidów i statków obcych, zbieraniu dopalaczy i w ten sposób uzyskanie jak najwyższego wyniku. Dla posiadaczy gamepadów dostępny jest lokalny multiplayer (do 4 graczy).

Gra jest w dość wczesnej ale grywalnej fazie produkcji. Od pozostałych klonów Asteroids, wyróżnia ją model uszkodzeń - asteroidy nie rozpadają się na z góry zdefiniowane elementy, lecz są w miarę realistycznie niszczone.

Kanał YouTube z filmami z gry:
https://www.youtube.com/channel/UC2yfcEAJiW1Lx_YCHBR_1ZA

W środku siedzi mój własny engine (C++, eksperymenty z ECS), rendering zrobiony w OpenGL, SDL używany do I/O, okien, dźwięku i czcionek.

Dopiero zaczynam robienie gier ale chętnie przeczytam nawet bardzo krytyczne komentarze. :slight_smile:

Instalacja:
  • Dla posiadczy klienta itch.io polecam jego użycie
  • Dla pozostałych:
    • Windows - rozpakować zip i odpalić AonSteroidsLauncher.exe (automatycznie instaluje VC++ Redistributable, jeśli potrzeba)
    • Linux - rozpakować zip i odpalić AonSteroids (wybaczcie ale nie gwarantuję, że dostępny obecnie build działa na jakiejkolwiek innej maszynie niż moja - za małą mam wiedzę na temat zależności w Linuxie)
Sterowanie:
  • strzałki i spacja / gamepad - poruszanie statkiem
  • escape - pauza/wyjście
  • F11 - fullscreen (działa tylko na Windowsie)

Dzięki i Pozdrawiam.