Analiza "Za" i "Przeciw"


#1

Otóż myślałem, czy nie zająć się przeniesieniem gry “Paraworld” na obecne standardy technologiczne jako “Remake”, ale jestem pesymistą więc wolę przeanalizować sens takowych działań oraz skonfrontować to z opinią innych. “Paraworld” jest grą RTS (Real Time Strategy) z 2006 roku, z tego co zauważyłem jestem jedyną osobą, która jeszcze pamięta o tej gierce no i nie jest jedynie graczem, więc pomocników nie znajdę, ale obecnie to nie ma znaczenia. Osobiście, bardziej jestem zainteresowany grafiką 3D niż skryptami, więc mógłbym wykonać sobie elementy graficzne, aaale wtedy problemem pozostanie z odtworzeniem mechanik gry (podnoszenie poziomu postaci i budynków, zbieranie surowców, sztuczna inteligencja, kamera, itd) i muzyczką. Jest jeszcze aspekt licencji. Sunflowers, twócy tej gry, rozpadli się niedługo po jej wykonaniu, a prawa przejął Ubisoft. Szczerze, wątpie, że nawet gdyby dowiedzieli się co robię, zwrócili by na to jakąkolwiek uwagę. Pewnie nawet o niej nie pamiętają. Lecz tak czy siak nie zależy mi na pieniądzach, w mojej opinii ta gra była wyjatkowa i było by miło gdyby “nowe pokolenie” miało szansę ja zobaczyć bez walki z “Service Packami Windowsa”. Nie ma się co rozpisywać, bo sądzę, że ważniejsze szczegóły jakoś ująłem. Moje pytanie brzmi “Zmarnuję tylko czas tworząc modele skoro nie potrafił bym im później nadać życia, czy może jakoś by to wyszło ?” Podajcie swoje opinie czy tam pytania jeżeli zapomniałem o czymś ważnym napisać. Miłego dnia/wieczoru :smiley:


#2

Myślę, że na licencje nie ma szans. Na twoim miejscu zrobił bym grę podobną. Zawsze warto coś robić, myślę, że ktoś do pomocy się znajdzie.


#3

Strata czasu, na licencję nie masz szans a bez niej to tykająca bomba. Każda gra ma swoje mniejsze lub większe błędy i niewykorzystane możliwości. Więc zrób w oparciu o ww. Tytuł swój własny… Lepszy. Raz że jak się uda możesz na tym zarobić dwa że jak się nie uda zawsze możesz otworzyć kod i liczyć że ktoś się zainteresuje i zrobi to jak należy.


#4
  1. Gry typu RTS już dawno niestety przestały kogokolwiek obchodzić i ciężko by Tobie prawdopodbnie znaleźć publikę.
  2. Nawet jeżeli chcesz to wydać nie komercyjnie to w pewnym momencie to Twoich prac doczepi się Ubisoft i Tobie zablokuje możliwość tworzenia dalej tej gry -> patrz co spotkało Indiana Jones and Fate of Atlantis bo dokładnie to samo by spotkało Ciebie:
    http://www.komputerswiat.pl/gamezilla/newsy/2017/9/fanowski-remake-indiana-jones-and-the-fate-of-atlantis-zablokowany-przez-lucasfilm

#5

2006 rok to nie jest prehistoria, ani pod względem wizualnym ani pod względem grywalności. Bez urazy, ale szczerze wątpię żebyś był w stanie w pojedynkę zapewnić poziom o klasę wyższy od oryginału, a w innym wypadku nie widzę sensu tworzenia remake’u. Pamiętaj, że nad oryginałem pracowało całe studio.

Jeśli planujesz tworzyć remake’i w pojedynkę, to weź na warsztat coś conajmniej sprzed dwóch dekad. W takim wypadku faktycznie będziesz miał szansę poprawić jakość i grywalność gry, a istnieje też większa szansa, że łatwiej dogadasz się z pierwotnymi twórcami.