[Android] EASY Game 2 - nowa darmowa gra


#1

Musiałem usunąć poprzednie konto bo forum zablokowało mi dodawanie nowych postów, ale już jestem i leci kolejny post na temat mojej bardzo ciekawej gry. Idealnej na nudę, nie wymagającej prawie niczego.

No to w kolejnej odsłonie (aktualizacji):

  • Nowy interfejs Menu Głównego,

  • Tablica wyników działa poprawnie,

  • Możliwość wyłączenia muzyki.

I wiele innych ale o tym musisz się sam/sama przekonać grając w moją grę. Uprzedzam, że to moja pierwsza gra więc proszę o opinie, mnóstwo opinii i o dyskusję tutaj na forum.

Wrzucam w tym miejscu screen’a (bo tylko jednego mogę);

A tutaj link do sklepu:
EASY Game 2

Jeszcze raz proszę o opinie oraz oceny i pozdrawiam miłej gry :slight_smile:


#2

Gra się w to po prostu źle.
Szata graficzna szczególnie w samym menu razi w oczy(czcionka, ubogość).
Sama rozgrywka nie jest porywająca i nie sprawia, że chce się do gry wrócić choćby wtedy kiedy nudzisz się jadąc tramwajem.
Do tego podczas rozgrywki nie zawsze wiadomo z której strony należy ominąć przeszkodę co utrudnia osiąganie dobrego wyniku.
Jeśli chodzi o plusy, to na pewno muzyka jest dobrze dobrana. Mam nadzieję, że nie ma do niej nikt inny praw autorskich i jest ona użyta legalnie.
Oczywiście sam pomysł prostego endless runnera jako gry na androida jest okej. Użytkownicy telefonów nie potrzebują rozbudowanych gier.
Ogólnie moja wypowiedź mogłaby być zawarta w zdaniu: Fajnie, że robisz coś sam i zachęcam do dalszej pracy jednakże w tej produkcji jest mnóstwo do poprawy.
Pamiętaj, że już nawet przy takich małych projektach warto wczuć się w klimat gamedevu i robić wszystko według określonego planu: Tworzenie gier, od czego zacząć?
A no i sam plik wydaje mi się dosyć duży jak na tak małą produkcję ale mogę się mylić :wink:
P.S. Z tego co wiem jeśli chciałbyś zarabiać na grach opartych na unity musiałbyś wykupić licencję.


#3

Dziękuje za pierwszą szczerą opinie o mojej grze :slight_smile:. Jeśli wiesz co dodać do rozgrywki żeby stała się lepsza to napisz. Jeśli chodzi o licencję to unity personal mogę wykorzystywać dopóki nie zarobię minimum 100 000 $ więc jeszcze trochę zostało.

Czekam też na kolejne opinie.

Pozdrawiam


Najlepszy silnik dla początkującego
#4

serio żadnych innych opinii? Wszyscy zgadzają się z Vorovitzem? Jeśli tak to napiszcie co dodać? Co wy byście zrobili żeby ulepszyć grę?


#5

Zagrałem. Oto moje uwagi:

Główna mechanika jest jak najbardziej okej, nie jest okej natomiast sposób w jaki jej użyłeś. W mojej opinii gra lepiej prezentowałaby się w 2D. Czasami trudno było mi się zorientować, czy jadę na ścianę czy nie, co spowodowało kilka tanich “śmierci”. Fajnie by było, gdyby ściany znajdowały się przy krawędziach trasy co do piksela.
To jest niestety najmniejszy problem Twojej gry. Problem polega na tym co wspomniał Vorovitz - Twoja gra jest zrobiona niechlujnie i nie powinieneś jej wrzucać na sklep.
Nie chcę Cię zniechęcać - gra którą stworzyłeś jest jak najbardziej okej jako “moja pierwsza gra w Unity 3D”. Gratulacje! Zaszedłeś dalej niż 90% ludzi mających kontakt z robieniem gier. Zapisz sobie teraz jej kod źródłowy gdzieś na dysku i zajmij się innym projektem. Wróć do niej za jakiś czas i napraw te błędy które Ci wytknęliśmy. Wtedy się zastanów czy chcesz ją wrzucać na sklep - będziesz to wiedział.


#6

Dziękuje za kolejną opinię. Już zastanawiam się co zmienić w grze aby była bardziej grywalna ale chcę tylko powiedzieć, że nigdy nie widziałem gry typu endless runner w 2d po za tym ściany znajdują się na końcach trasy. Jeśli mógłbyś to wyślij mi screeny lub nagranie.


#7

Problem w tym że właśnie nie do końca i jest to czasem mylące.[quote=“MS1999, post:6, topic:795”]
Już zastanawiam się co zmienić w grze aby była bardziej grywalna
[/quote]

-Dodałbym na przykład informacje o sterowaniu, bo nie jest z początku do końca intuicyjne.
-Przeszkody wyglądają przede wszystkim nieładnie, jak stojące kartki a nie ściany.
-Może warto byłoby żebyśmy sterowali jakąś postacią a nie byli jedynie poruszającą się kamerą.
-Moim zdaniem warto byłoby ograniczyć szerokość mapy do paru torów (wyodrębnionych graficznie) po których przeskakujemy. Wszystko byłoby bardziej czytelne i łatwiejsze w odbiorze. Takie rozwiązanie jest na przykład w popularnym Subway Surfers.
-Myślę, że dobrze byłoby gdybyś nadał jakiś sens rozgrywce. Coś co będzie zatrzymywało osobę przy grze. To znaczy teraz jedynym celem jest pobijanie rekordu. Może warto byłoby dodać jakieś osiągnięcia, pieniążki, sklep, trofea etc. Może nie do końca poprawnie jest dawać znów ten sam przykład, ale spójrz chociażby na Subway Surfers.
-Przydałyby się również jakieś dźwięki oprócz tej muzyki, tzn. w momencie gdy uderzamy w ścianę lub gdy klikamy przycisk w menu.

Nie wiedziałem o tym. Fajnie, że to napisałeś :slight_smile: dobrze było się o tym dowiedzieć. Chociaż ja preferuję Unreal Engine, jednakże Unity jest z tego co wiem lepsze dla mobilnych aplikacji.

Na pewno są takie gry, ale zakładając, że nie ma bo ich nie widziałeś to właśnie taką grę powinieneś robić! Innowacja, pomysł, kreatywność - to się liczy, to się ceni.[quote=“MS1999, post:6, topic:795”]
Jeśli mógłbyś to wyślij mi screeny lub nagranie.
[/quote]

Ewidentnie widać dwie przestrzenie mimo, iż napisałeś, że:

Code on!


#8

Znaczy źle się zrozumieliśmy, miałem na myśli te białe ściany, a nie przeszkody. Przeszkody tworzą się same w zakresie od -1 do 1. Więc przez większość czasu trzeba będzie wybrać, którąś z przestrzeni. To tak jakbyś biegł na ścianę i musiałbyś wybrać, którą stroną ją ominąć. Ale postaram się zmienić.


#9

Potrzebujesz dobrego grafika…


#10

nie mam androida, czy masz wersje pod Linuxa?


#11

Jeszcze nie ale planuję zrobić port na linuxa, os x, windowsa i ios ale najpierw muszę zmienić wiele “rzeczy” w grze.