[Android] Tap Rocket Shield - Zręcznościowy endless runner


#1

Dzień dobry, jestem 15 letnim pasjonatom programowania i właśnie udało mi się skończyć swoją kolejną gierkę na urządzenia mobilne(w tym momencie tylko android, na tabletach może wystąpić problem ze skalowaniem interfejsu - niedługo zostanie on naprawiony).

Słowem wstępu napisze podstawowe informacje jak tworzyłem tą grę. Tap Rocket Shield został zrobiony przy użyciu gotowego już silnika - unity3D, z początku myślałem nad libgdx, ale jednak jest to bardziej czasochłonne, a po prostu wyznaczyłem sobie zadanie, że do końca wakacji wydam dwie gierki na androida - to pierwsza z nich. Jeżeli chodzi o grafikę, tworzyłem ją sam i w między czasie uczyłem się wektorówki (to moja pierwsza gra z nieco lepszą od painta grafiką :slight_smile:, chociaż i tak nadal finalny efekt mi się nie podoba i mogłem dużo rzeczy o wiele lepiej zrobić).

No to teraz może ogólne przedstawienie gry.
aa


Tap Rocket Shield jest grą zręcznościową, w której sterujemy tytułową rakietą.
Musimy omijać przeszkody itd… Ale co różni gameplay w Tap Rocket Shield od innych tego typu zręcznościówek?:

  • Mianowicie, poza omijaniem przeszkód dostępną mamy również “tarcze”, której możemy zmieniać kolor. Co jakiś czas na naszej drodze pojawi się tzw. “gwiezdny laser”, który po prostu może zniszczyć naszą rakietę, laser pojawia się w 3. kolorach - czerwonym, zielonym oraz niebieskim.
    Gracz podczas zabawy ma do dyspozycji trzy przyciski właśnie o tych kolorach, kliknięcie jednego z nich spowoduje uaktywnienie tarczy oraz nadania jej takiego koloru, jaki miał wciśnięty przycisk. W ten sposób możemy przelatywać przez te lasery, po prostu nasza tarcza musi mieć taki sam kolor co laser.

No cóż, to chyba wszystkie podstawowe założenia. A teraz może sam wygląd gry:


  • W grze znajduje się całkowicie darmowy sklep, który działa na zasadzie - obejrzyj reklamę i zyskaj monety. Wydaję mi się, że to dość w porządku rozwiązanie. (oczywiście monety pojawiają się także podczas gry)
  • W sklepie można kupować nowe skórki do swojej rakiety, póki co jest ich tylko 3, aczkolwiek co aktualizacja będę się starać dodawać jakieś nowości.
  • W ustawieniach jest możliwość wyłączenia reklam (aż do momentu, gdy gracz wyłączy aplikacje, lub ją zminimalizuje - niestety unity ma problem z przechwytywaniem na androidzie app quita, ale będę nad tym pracował i po zminimalizowaniu także reklamy będą wyłączone, jeżeli oczywiście się je wyłączyło). Aby zablokować reklamy, trzeba obejrzeć jedną 30 sekundową, myślę, że to też jest w porządku rozwiązanie - jeżeli nie chcesz oglądać cały czas reklam możesz po prostu obejrzeć jedną i wesprzeć moją prace.

Link do sklepu Google Play: KLIKNIJ.

Będę wdzięczny za każdą opinie i recenzje. Gra jest ciągle rozwijana, chociaż mogłem zrobić ją lepiej, to jednak chciałem już zdobyć jakiś feedback, nie jest może ona idealna ale cóż, nie można cały czas być perfekcjonistą.

Dziękuje za uwagę :slight_smile:


#2

Witaj,

nie potrafię sterować statkiem w tej grze? jak zakręcać na boki? statek prawie w ogóle nie reaguje, gdy klikam w jedną stronę ekranu to tak jakby coś łapie ale tak powoli zmienia kierunek że nie ma szans na grę. Swipe nie działa. Co robię nie tak? [BlackBerry Priv]

PS. 3 razy zginąłem i po każdym zginięciu musiałem obejrzeć reklamę. To do zaakceptowania tylko dlatego, że po 4 sek można je było zamknąć - niemniej jednak wkurza…

Pozdrawiam


#3

Dzień dobry!
Rakietą sterujemy za pomocą poruszania telefonem na boki. Jeżeli chodzi o reklamy, jest z nimi bardzo dziwna kwestia - w skrypcie reklam napisałem warunek, który pojawia reklamę tylko wtedy,gdy gracz przegrał po raz piąty z rzędu, niedługo postaram się to naprawić. Przypominam również o możliwości wyłączenia reklam na całą sesje gry w opcjach (musimy obejrzeć jedną reklamę i mamy już spokój, oczywiście do ponownego uruchomienia lub zminimalizowania).
Dziękuje za opinie.

A tak ps: moja gra znalazła się na “trending apps” oraz póki co na 83 miejscu najlepszych nowych gier zręcznościowych - dla mnie to już jest coś, bardzo dziękuje wszystkim którzy pobrali i wsparli moją prace.


#4

aaa, no widzisz, teraz już rozumiem :slight_smile: Krótki tutorial by się przydał, nawet jedno zdanie wstepu żebym wiedział że mam sterować przechyłem. Ok, dla mnie jest ta gra zbyt trudna :slight_smile: , i tak nie daje rady tak szybko reagować, ale już chociaż wiem o co chodzi. Reklamy musisz poprawić bo nawalają po każdej śmierci i to za dużo.

Graty za ranking! Pamiętaj, że w każdym kraju jest inny, więc pewnie masz to w PL. Wrzucam Ci więc ocenkę żeby było jeszcze lepiej i powodzenia!


#5

Jeszcze raz dziękuje. Niedługo pojawi się wersja 1.1 dodająca możliwość zmiany czułości poruszania telefonem oraz zakładkę przed rozpoczęciem gry “How to Play”.
Myślałem nad zrobieniem poziomu “easy”, ale na tą chwile się wstrzymałem. Po prostu laser dalej by się tworzył od meteorytów, przez co łatwiej byłoby trafić.


#6

Kompletna gierka, super pomysł, zachęcam do wrzucenia zajawki na www.gamedev.pl: https://github.com/gamedevpl/www.gamedev.pl/tree/master/highlights