[Android] ToMars - arcade

projektowanie-gier
gamedev

#1

Cześć wszystkim :slight_smile:

Chcę zaprezentować swoją grę ToMars, którą zrobiłam razem ze znajomym. Kilka dni temu opublikowaliśmy ją na Google Play. Jest to gra zręcznościowa, a celem gry jest odkrywanie nowych planet. W grze można zbierać diamenty, wymieniać je na nowe rakiety, są też tabele wyników i osiągnięcia.



Po wrzuceniu gry na sklep zaplanowaliśmy na początek wydać jakieś małe pieniądze na reklamy w Google Ads i na Facebook, żeby chociaż zobaczyć jak to działa. Zachęciliśmy też znajomych do pobrania gry, co dodało nam kilkanaście pobrań :smiley:

Rozmyślam teraz jak dalej promować ToMars i jak zrobić to lepiej przy kolejnych grach. Czy trzeba było promować grę jeszcze na etapie tworzenia, czy wykupić więcej reklam na Google Ads. Może ktoś chciałby podzielić się swoim doświadczeniem w tym zakresie :slight_smile:


#3

Cześć,

Pobrałem Waszą gierkę tydzień temu i pykam od czasu do czasu (na tę chwilę doszedłem do piątej planety). Najszczerzej pisząc na tle wszystkiego co można pobrać z Google Play ToMars tyłka nie urywa ale mimo wszystko wciąga i polubiłem ten gameplay oraz styl graficzny, bo jest prosto i schludnie. Fajna gierka do włączania na chwilę. Wkurza mnie tylko ciągle wyskakujące okienko informujące o wymaganiu zainstalowania “Gry Google Play”, rozumiem, że gra ma podpięty ranking online ale mogłaby wysyłać dane tylko kiedy gracz chce (po wciśnięciu buttona rankingu), a nie za każdym razem kiedy jesteśmy w menu. Ja np nie chcę tego guana (Gry Google Play) na swoim smartfoniku i za każdym razem muszę klikać w anuluj.

Co do Twojego pytania o promowanie gry to nie mój temat ale kumpel który próbował wypromować naszą grę (też jak Wy pierwszy raz się promowaniem zajmował) po koło 2 miesiącach powiedział, że z płatnych wypróbował promowanie na Google Ads i Facebooku i stwierdził, że na Google Ads się nie opłaca bo jest najdroższe i daje najmniejszy efekt. Zdecydowanie po tym czasie polecił z tych dwóch wybrać system reklamowania na Facebooku.

Poza tym można też zapłacić kilka stów znanej stronie zajmującej się grami za post na ich stronie głównej, można zabulić Youtuberowi lub komuś o dużej liczbie oglądających na Twitchu żeby chwilę pograł lub można zrobić konkurs z nagrodami (np na najwyższy wynik w grze).
Też (konkretnie kumpel, bo ja od programowania tak nawiasem jestem) próbując wypromować dowiadywaliśmy się powyższych rzeczy. Ostatecznie zrobiliśmy konkurs który mimo fajnej zabawy się nie opłacił, bo po zakończeniu konkursu nikt w grę nie grał (ale też po konkursie wystawiono sporo maksymalnych ocen i pozytywnych komentarzy więc trochę warto było konkurs zrobić). W ogóle nasza też jest na Unity i na Androida (jak chcesz luknąć to ta: MB)

Z ciekawostek to zamówiliśmy też na allegro ulotki (z grafiką i linkiem do gry) i rozdawaliśmy na mieście ale to już była totalna przesada :). W każdym razie nie zawsze za promocję trzeba płacić, np kumpel pisał do różnych portali internetowych zajmujących się grami orientując się cenowo ile za info na głównej i dwa portale (konkretnie: lubiegrac.pl i nienagrani.pl) jak przeczytali, że to nasza pierwsza gra i próbujemy metodą prób i błędów się wypromować, odpisali coś w stylu “chłopaki, nie ma sprawy, dajcie tylko znać co napisać” i wrzucili nas na główną stronę za zupełne free. Cholernie miło z ich strony.

Ale ostatecznie moje rady co do promowania są warte tyle co liczba pobrań naszej gierki którą pewnie tam widzisz i jak Ty chętnie przeczytałbym na temat promocji od kogoś komu faktycznie to wychodzi.

Wracając do Waszego Dzieła, gratuluję i powodzenia, zrobiliście fajną gierką z którą fajnie spędzam czas, nie licząc tego wkurzającego monitu o zainstalowanie “Gry Google Play” jestem oczarowany i na bank wkrótce dojdę do ostatniej planety.

Pozdro :slight_smile:


#4

Cześć,
dziękuję za opinię. Cieszymy się, że wciąż grasz w naszą grę :slight_smile:

Już kilka osób zgłosiło, że gra jest nudna, mimo tego widzimy w niej potencjał. Postanowiliśmy ulepszyć grę, żeby była bardziej ciekawa:
-chcemy dodać “Salę nagród” z przedmiotami, części których będzie można zbierać na wszystkich poziomach.
-ulepszymy tutoriale, część osób ma problem ze sterowaniem rakietą;
-rozważamy usunięcie rankingu i przeniesienie osiągnięć bezpośrednio do gry, żeby gra nie wymagała zainstalowania “Gry Google Play”.

Wiem, że takie zmiany, lepiej wprowadzać przed wydaniem gry, ale co zrobić, na błędach się uczymy. Teraz widzimy, że przed wydaniem gry trzeba było umożliwić zagranie w demo większej ilości osób i zebrać ich opinie :slight_smile:

Jeżeli chodzi o promowanie gry, to na razie wykupiliśmy reklamę tylko na Google Ads. Ustawiliśmy niski koszt reklam na 3 dni i kosztowało nam to 5 zł, mimo tego w reklamę kliknęło 500 osób co przewyższyło moje oczekiwania. Nie wiem czy to dużo, czy mało, ale ja myślałam, że w takie reklamy nikt nie klika. Na Facebook jeszcze nie próbowaliśmy, na razie wstrzymaliśmy dalsze promowanie gry aż do wydania aktualizacji.

Mam nadzieję, że po wprowadzeniu zmian gra będzie bardziej wciągająca :slight_smile: