Appki na Android -> testowanie/uruchamianie


#1

Ma ktos moze jakis dobry sprawdzony sposob na szybsze testowanie appek/gierek pisanych w AndroidStudio?
Zanim mi gradle zrobi build->wysle do emulatora to trwa to wieki zeby sprawdzic jedna rzecz.

Chyba ze ktos probowal pisac i kompilowac w OpenGL ES 2.0 pod desktop’y :confused: przynajmniej szybciej by sie odpalalo a pozniej bym pozmienial pod android.

P.S. nie mam intelowskiego procka. kozystam z powolnego emulatora niestety.

Chyba ze nie ma innej drogi niz meczarnia…


#2

Jest jakaś apka Unity na Androida w Sklepie Google, ale nie pamiętam dokładnej nazwy. Powinno ci wyskoczyć po wklepaniu “Unity” do wyszukiwarki. W założeniu pomaga w szybkim testowaniu bezpośrednio na telefonie, bez konieczności ciągłej instalacji/reinstalacji/przesyłania pakietu apk. i tak dalej. Jak działa - nie wiem, nie korzystałem.


#3

to jest Unity Remote -> tylko mi nie chodzi o testowanie w Unity :smiley:

Mi chodzi o to ze pisze sobie pod androida w android studio w javie + opengl es. i tam juz takiej fajnej opcji nie ma niestety.

dziex


#4

Ups, sorki. Tyle się już naczytałem o Unity3D, że wszędzie widzę Unity nawet jak nikt o nim nie mówi :stuck_out_tongue:


#5

:smiley:
Unity to juz chyba wszedzie jest.(nie dziwie sie bo naprade im wyszlo niezle i marketing tez dobry)
W wolnych chwilach przegladam programowanie w opengl i opengl es ale to testowanie mnie juz wkurza. Nastepny procesor jaki kupie to bedzie intel chyba bo ma wspomaganie do emulatorow.


#6

Open GL ES 2.0 jest prawie 100% zgodny z OpenGL3 z tego co pamiętam, tak samo bardzo mocno z WebGL. Ja piszę gierki na desktopie i potem finalnie kompiluje na web, mobile i desktop i jest fajnie.
Mam co prawda nieco ifdefów i różnych inkludów i różne linkowanie + trochę przerabiam shadery(kilka str_replace) żeby działały równie dobrze wszędzie, no ale to było akurat proste.


#7

dzieki, tak wlasnie myslalem zeby pisac pod desktop a pozniej pozmieniac. Najlepiej jakby android studio mial jakis “player” :smiley: bo praca z tymi emulatorami to jest bol na maxa .


#8

Podłącz sobie własne urządzenie z Androidem i ci je Android Studio wykryje i wtedy będziesz mógł sobie testować


#9

Generalnie apki instalują się szybciej na emulatorze niż na rzeczywistym urządzeniu. Niestety, żeby to dobrze działało musisz mieć przynajmniej 8GB ram w komputerze. Pamiętaj także żeby odpalać emulator z procesorem x64. Wtedy będzie ci najszybciej działał.
Jeśli zamierzasz odpalać na Telefonie. Najlepiej zaopatrzyć się w szybsze urządzenie. Proces kopiowania i instalacji apk przebiega wtedy szybciej.
Sam gradle nie jest takim problemem według mnie. Jeśli dokonasz jakieś zmiany to przebudowywane są tylko zmienione pliki.
Słyszałem, że Unity wypluwa spore pliki apk nawet przy małych projektach. To może być problemem. Chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie emulator w takim przypadku. Na emulatorze kopiowanie i odpalanie przebiega jednak dużo szybciej niż na rzeczywistym urządzeniu.


#10

Ten wpis został oflagowany przez społeczność i został tymczasowo ukryty.