Baza danych pod grę


#1

Chciałbym napisać bazę danych pod małą grę (tabelki pod rejestrację, parametry itemów, itemshop itd.) Baza by musiała współpracować z popularnymi silniami gier Unreal/Unity.

W jaki sposób mam to zrobić? Nie chodzi mi tu o tutoriale, a o wynik, tzn. w jakim formacie powinny być przechowywane dane, aby mogły zostać bezproblemowo pobrane przez silniki gier.
Rozumiem że tabelki prosto z “Excela” mi żaden silnik nie przyjmie.

Kiedyś zajmowałem się serwerem gry Metin2, były tam utworzone tabelki mysql, z których “jądro systemu” (skompilowany zestaw funkcji) sobie pobierało/zmieniało dane.

Gra powstała z 10 lat temu. Może jest już inny, lepszy sposób na zarządzanie danymi?


#2

Jeżeli to ma być dostępne z sieci to polecam Node.js + MongoDB
Robisz sobie REST API i z poziomu silnika robisz tylko requesty do niego, a w odpowiedzi dostajesz JSON’a, którego bezproblemowo obsłużysz w każdym silniku i języku.


#3

Ewentualnie API w ASP NET Core + Entity Framework + dowolna baza obsługiwana przez EF.


#4

Heheh no właśnie, podstawowe pytanie to: w jakim języku umiesz programować?


#5

heh no właśnie… w żadnym, kiedyś trochę w c++, ale długo tego nie robiłem i się zapomniało.

Dobra, dzięki za rady, postaram się coś własnymi siłami ogarnąć.