Blashko (2D gra platformowa z elementami logistycznymi)

projektowanie-gier
game-design
gamedev
gry

#1

Jesteśmy debiutującym małym trzyosobowym niezależnym zespołem.
Obecnie pracujemy nad grą platformową 2D tworzoną w środowisku GMS.

Fabuła

Blashko to gra, w której główną rolę odgrywa mężczyzna o imieniu Anatol. Jest on ojcem 6-letniego synka. Postać w codziennym życiu stara się sprostać oczekiwaniom swojego natrętnego szefa.
Pogoń za lepszymi wynikami, chęć wyróżnienia się na tle współpracowników powoduje, że zaniedbuje on swoją rodzinę i zaczyna cierpieć na bezsenność…
Życie Anatola to stałe powtarzające się fragmenty, które skupiają się wyłącznie na pracy. Bohater próbuje udowodnić sobie i innym, że jest czegoś wart - to jego największe marzenie…

Po kolejnym ciężkim dniu i potyczce z szefem, Anatol wraca do domu by dalej skupić się na swojej pracy.
Wieczorem kładzie synka do łóżka, a kiedy go usypia i nad nim czuwa przy łóżeczku, zaczyna oglądać jego straszne rysunki - wie o tym, że jego syn miewa koszmary nocne,
i w trakcie czego nagle jakby czas się zatrzymuje… wszystko wokół się rozmazuje i pojawia się postać… ulubiona zabawka synka nazywa się Blasko, która odżywa!..

Blashko tłumaczy ojcu, że jeśli chce pomóc synkowi, musi wejść w jego sny osobiście i rozprawić się z koszmarami i demonami, które tam tkwią.
Nad nimi władze ma DROY władca koszmarów,ale żeby się z nimi rozprawić, musi przyjąć postać zabawki.
Blashko nie może tego sam zrobić ponieważ DROY przejmuje umysły wszystkich zabawek przedmiotów i tylko nie może panować nad umysłem człowieka.
Zabawka zamienia go w samą siebie, przenosząc go do surrealistycznego świata snu pełnych rysunków przedmiotów i zabawek, po czym znika…

Anatol musi przebyć wszystkie koszmary, uważając na czyhające na niego wrogów, pułapki i niespodzianki, tak by pomóc swojemu synkowi i rozprawić się z Jego koszmarami.

Opis

Podstawowa mechanika gry skupia się na skakaniu i strzelaniu wspinaniu się, pływaniu
Do wyboru bohater ma aż 5 rodzajów broni które może zdobyć w trakcie gry.
Każda z broni charakteryzuje się różnym stopniem rażenia oraz mechaniką działania.

Gra została podzielona na 7 snów tyle ile jest dni tygodnia.
Zabawę rozpoczynamy w domu z którego musimy się wydostać.Za oknem pada deszcz i jest burza.
Aby ukończyć jeden pełen sen trzeba przejść przez 4 plansze na ktrórych na końcu każdej będzie przeciwnik boss wysłany przez władcę koszmarów.
1 sen to odpowiednik jednego świata.
W grze gracz będzie eksplorował plansze i wykonywał główne zadania które na niegoo czekają oraz zadanie poboczne które są dodatkiem do gry tak samo ukryte bonusowe plansze które losowo będą ukryte w zakamarkach planszy.
Na losowej planszy gracz będzie miał limit czasu aby zebrać bonusy.
W każdym śnie będzie nowa kompozycja wrogów pułapek i zadań do wykonania o zróżnicowanej reakcji.

Grafika

Grafika i animacja jest przygotowywana przez koleżankę która z zawodu jest grafikiem.
To jej debiut na rynku;-) wszystkie tła sprity są ręcznie rysowane z dbałością o detale.

Muzyka

Muzyka jest w całości pisana przez kolegę który ukończył akademię muzyczną.
Będzie dużo ciekawych akcentów muzycznych.
Dźwięki sfx wykorzystują dźwięk dystansu oraz technologie dolby atmos.

Wnioski

Planujemy wydać Blashko na przełomie 2023/24 roku Mamy w dużej części skończony jeden sen gry(wkrótce demo), ale trwają jeszcze testy.
Wszelkie opinie lub komentarze będą bardzo mile widziane. Wkrótce zaktualizujemy ten devlog.
Przygotowujemy się też na wystartowanie w kampanii kickstarter gdzie będziemy zbierać fundusze na dalszy rozwój gry.
Bardzo dziękuję za poświęcony czas i życzę miłego dnia!

Poniżej pierwszy zwiastun gry.
Prace cały czas trwają nad grą i przed nami jeszcze wiele pracy.
https://youtu.be/SlaBS0cPRxA