Blender 2.8 cycles nieoteksturowane elementy na renderze


#1

Modeluję, teksturuję itd. w blenderze 2.79. Następnie otwieram projekt w Blenderze 2.8 (2x szybciej mi renderuje), Na podglądzie wszystko jest tak jak powinno, ale po wyrenderowaniu miejscami mam braki w teksturach, np. pół obiektu mam białe.

Widok z podglądu:


Wyrenderowany obraz:b%C5%82%C4%85d

Podłoże to zwykły plane z zagęszczoną siatką i randomowymi wzniesieniami w osi z.

Ktoś ma pomysł jak to naprawić?


#2

Możliwe, że to po prostu jakiś bug (w końcu 2.8 jest jeszcze w becie).

  1. Spróbuj przypisać nowy materiał w 2.8 i zobacz czy dalej będzie ambaras. Jeśli nie, to po prostu zrób materiał od nowa i będzie git.
  2. Wyeksportuj samą podłogę do jakiegoś fbx i zaimportuj do pustego projektu, zobacz czy będzie się dobrze renderować (przykryj fragment czymś, żeby był; cień)

Daj znać co to było :slight_smile:


#3

Pomogło albo wyrównanie terenu, albo odłączenie “linki” od tekstury w node edytorze i ponowne podłączenie, lub zmniejszenie odbić światła na teksturze (połysk).