Blender- jaki projekt na początek


#1

Chciałbym się nauczyć modelowania w blenderze i od samego początku robić to w sposób jak najbardziej profesjonalny. Znam już podstawy poruszania się po blenderze (skalowanie, przemieszczanie, obracanie, itd.).
Chciałbym zrobić swój pierwszy projekt.

Możecie mi powiedzieć od czego powinienem zacząć, czego się nie robi, co powinno się robić (odnośnie modelowania, renderowania, teksturowania, oświetlania itd.)?

Na początek mam zamiar odwzorować wnętrze jakiegoś budynku wg planu z internetu, czy to dobre na początek? Mam 2 lata doświadczenia w modelowaniu budynków, (mapy cs:go, od kurników po zamki), raczej nie powinno być z tym problemu w blenderze. Czy może zacząć od czegoś ambitniejszego (jakiś samochód, może broń, trudniejsze kształty)?

Macie jakieś rady?


#2

Powiem Ci tak, są wg. mnie 2 szkoły:

1.Od razu brać się za ambitny projekt, np. samochód, jakaś lokacja, postać - i teraz tak, jeżeli uda Ci się dopiąć taki projekt do końca to zapewne zauważysz, że efekt końcowy powalający nie jest, natomiast ilość rzeczy których się nauczysz przy takim projekcie z pewnością zrobi wrażenie (bo przecież nie będziesz z marszu wiedział jak zabrać się za modelowanie dajmy na to foteli samochodowych, gdzieś tam w internecie sobie zapewne podejrzysz jakiegoś timelapsa).

  1. Jak to mawia mój kolega “Zanim wyruszymy na autostradę, warto najpierw pojeździć małymi uliczkami” więc idąc tym tokiem myślenia, zamiast całego dużego projektu, po prostu rób rzeczy “małe” np. zamiast całego auta, zrób koło, zamiast jakiejś enviro lokacji, rób pojedyncze drzewka, krzaczki itp. Po zrobieniu dziesiątek takich modeli możesz spróbować swoich sił w większym projekcie a ten na pewno wyjdzie lepiej niż ten z pkt.1.

Kończąc jeszcze dodam, że tak naprawdę nie ważne czy robisz coś dużego, czy coś małego, najważniejsze jest to, że coś robisz, każdego dnia i uczysz się i przesz do przodu.

Liczę, że pomogłem,
Pozdrawiam