Blender szkło zbyt chropowate


#1

Jestem początkujący w blenderze. Postanowiłem sobie zrobić słoik.
ss:

Słoik wydaje się być dość chropowaty pomimo ustawienia chropowatości na 0.
Słoik powstał poprzez ekstrudowanie okręgu o 16 punktach, pogrubieniu (nadanie grubości scianie) i wygładzeniu do poziomu 4. Nie ustawiałem nic w nodach, bo jeszcze nie ogarniam funkcji.
Co powinienem zrobić aby słoik był bardziej gładki?


#2

Wejdź tak dla pewności w tryb edycji, zaznacz wszystkie face’y i ustaw im wygładzanie.
Ewentualnie edge loop na samym dole i na samej gorze.

Strzelam na oślep, ale wydaje mi się, że taki render to efekt niepoprawnej geometrii.

Jak nie zadziała to wrzuć screena siatki

Pozdro


#3

Tutaj masz bardzo fajny poradnik jak zrobić taki słoik i wykonać fajny render, powodzenia :wink: https://www.youtube.com/watch?v=ydikrrbhfSU&t=4s


#4

właśnie obejrzenie tego tutoriala skłoniło mnie do zaczęcia robienia słoika :slight_smile: , nie kliknąłem smooth i to było przyczyną

chyba jest lepiej.