[Blender -> Unity] Import animacji


#1

Hej, dawno mnie tu nie było :slight_smile:

Nie do końca wiem, jak zabrać się za dodawanie animacji do swojego modelu i dokonać ich właściwego importu z Blendera do Unity. Na razie są one na tyle nieskomplikowane, że równie dobrze mógłbym załatwić to skryptami w języku C# podpiętymi do elementów, które powinny się poruszać w określony sposób, ale:

  1. zrobi się nieporządek w projekcie - dużo króciutkich, ograniczonych pod względem funkcjonalności skryptów
  2. bardziej skomplikowane ruchy mogą być na tyle trudne do zaprogramowania, że gra nie będzie warta świeczek.

Jakie podejście najlepiej zastosować? Moja dosyć ograniczona wiedza pozwala na wybór między dwiema ścieżkami

  1. tworzyć każdą animację “na chama” na jednej, wspólnej osi czasu, jedną po drugiej (może być przez to dosyć długa). W Unity potem “tylko” zdefiniować odpowiednie przedziały, nazwać animacje i pozaznaczać, które mają się zapętlać, a które odtworzyć tylko raz.

  2. tworzyć animacje z wykorzystaniem tych wszystkich Dope Sheetów, NLA Editorów itp. - próbuję to rozgryźć, ale jakoś mi nie idzie :frowning: Do tej pory wyniosłem tylko pożyteczną wiedzę z zakresu interpolacji i ekstrapolacji, by animacja nie zwalniała/nie przyspieszała przy granicznych klatkach kluczowych.

Czy dla Unity jest jakaś różnica, którą z powyższych metod zastosuję? Czy lepiej ominąć problem i zastosować alternatywę, czy spróbować go jakoś pokonać, bo to się opłaci? A może jest jakiś inny sposób, o którym nie wiem? Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady :slight_smile: