BlitzPlus gry 2D ,moje amatorskie dowiadczenia


#1

Jest to kontynuacja tematyki tworzenia programów oraz gier w mniej znanym języku BlitzPlus .Z tą różnicą iż BlitzPlus nie jest już obiektem pytań a został przeze mnie wybrany jako Jezyk i Środowisko do moich eksperymentów .
Jestem całkowicie zielonym amatorem ale kreci mnie tworzenie programów ,gier .Tyle na wstępie. Witam wszystkich wnoszących coś pozytywnego w rozmowy .


#2

Do tworzenia grafiki gry oczywiście potrzebne sa jakieś materiały , w tym przypadku chodzi o obrazy zapisane w formacie bitmap , albo png .
Ponieważ jest to na starcie całkowicie amatorskie coś , moge posiłkować sie
z stronki https://opengameart.org/
gdzie znajde baze do obiektów graficznych jak i dzwiekowych które jak na start amatora są dla mnie wystarczająco dobre .
Cały ten proces ,temat ,przedstawiane materiały sa elementem nauki .
Przede wszystkim mojej własnej nauki .


#3

W ramach nauki proponuję “naukę używania opcji edytuj”. Skoro post nie wynosi nic specjalnego w temacie ani nie jest odkrywczy bo każdy z Nas ta domenę zna.

Edit: Twój burdel Twoje zasady. Chodziło mi o pisanie postu pod postem ale widzę że to poprostu Cię przerasta.


#4

Rozumiem iż chodzi o to że dalsza moja wypowiedz jest w nowym poście .
Jak najbardziej słuszna uwaga .Ale pozwole sobie na uwage do pewnej treści którą kolega napisał ,cytuje " bo każdy z Nas ta domenę zna." Wiec jako osoba znająca te domene poco Pan sie wypowiada ? Domena jak Pan to nazwał nie jest skierowana Do Pana targentu bo Pan to zna .Wiec poco Pana wpis który nic nie wnosi w tematyce ? no chyba żeby Pan jednak chciał sie dzielić ze mną wiedzą . To przepraszam . W każdym razie dziekuje za bardzo wartościowy wpis i mam nadzieje iż bedzie Pan trzymał kciuki za moje doświadczenia programistyczne .


#5

Tak więc jedną z podstawowych kwesti przy tworzeniu Gry 2 D jest zbudowanie bazy obrazów tworzących plansze do gry która bedzie wyświetlona graczowi .Jest kilka elementów takiej planszy ,nie wszystkie jeszcze znam .

  • podstawa to podłoże , warstwa np. trawy czy też piachów na której będą
    projektowane następne warstwy gry
  • Zestaw projektowanych ,wyświetlanych postaci .
    Tak ,niech sie nie wypowiadają ludzie co napisza że to wiedzą , to nie jest temat dla nich , to jest temat dla miłośników programowanie a nie dla jakiś sterczałych gnomów .To niejest temat dla tych co wiedzą , jesli niechcą sie podzielić swoją wiedzą niech spadają .

#6

Tak wiec zestaw bitmap , obrazów do wykorzystania w poleceniach tworzenia grafiki w BlitzPlus .
zestaw który sobie przygotowałem do swoich prób i testów :slight_smile:
pruby
Jest to zestaw postaci , do tego dochodza bitmapy terenu , drzew itp.
Zestaw bitmap terenu .
teren


#7

i ostatni zestaw bitmap z ktorych korzystam .
drzewa


#8

Jest to moja baza graficzna na start w świat gier 2D .
Musze tu jasno napisać iż wszystkie grafiki pochodzą z strony
https://opengameart.org/
Zaczynam ten nowy temat od przedstawiania grafik ponieważ jest to jedna z ważniejszych spraw .Ja postanowiłem na swoim starcie nie robić własnych grafik a skorzystać z tych dostępnych w sieci dla amatorskich zastosowań .
Ale musicie przyznać grafiki są zajebiste .Full profesionalne .


#9

Musze też wyjaśnić iż moja aprobata dla tego forum topnieje w strasznym tempie .I za chwile znikne bez zali.


#10

Ok . Teraz pracuje nad poznaniem technik tworzenia baz danych , brzmi jakby robic jaki arkusz kalkulacyjny dla faktor wat .Ale na serio jest to etap przez ktry przechodzi kazdy kto chce zrobic gre .Prawie kazdy.
Wezmy jako przyklad gre HMM .Czyli Heroes of Might & Magic oraz rozgrywke walki armi .
Sa dwie armie , przeciwnika i bohatera (gracza)
Wkazdej armi sa zgrupowania jednostek ,powiedzmy do 6 zgrupowan po kazdej ze stron bitwy .Oczywiscie cala masa innych parametrow .
Jak sprawnie tworzyc tak baze informacji o jednostkach , potem jak z niej kozystac ?.
Oczywicie w blitz plus mamy do dyspozycji tworzenie klasycznej tablicy danych .
Ale rowniez mamy do dyspozycji tworzenie bazy danych .
W tym momecie przyznaje iz jestem na etapie uczenia sie poslugiwania taka baza danych .Czyli cos juz mi dziala a czasem cos niedziala , etap nauki…
Przyklady z umieszczaniem wojsk na mapie , kazda z map posiada wojska umieszczane losowo , losowo jest te generowana rasa jednostek .
Ztym iz nalezy pamietac iz jest to jedynie test tworzenia bazy danych w jezyku Blitz Plus .Dodam iz w programie wyswietlane wojska na mapie sa
animowane drobnymi ruchami w przestrzeni x i y niezaleznie dla kazdej jednostki i wszystko smiga ,znaczy animacja jest bez zaciec .


#11

Ostatni skrin to ponad tysiac jednostek kazda z nich poruszajaca sie autonomicznie w niewielkim zakresie .SS nie jest z statycznego obrazu a pokazuje klatke animacji 1000 postaci .Realnie na ekranie widzi sie to jak wielki kopiec ruszajacych sie mrowek.Te kolejne zdjecia roznia sie pomiedzy soba jedynie liczba utworzonych stron w bazie danych .Czyli wartoscia cyfrowa w jednej z pozycji bazy danych.
Postac na bialym tle jest wczytana z innego pliku graficznego i ma biala otoczke dlatego iz niezgadza sie kolor maski .Dla nowicjuszy takich calkowitych nowicjuszy , kolor maski w grach 2d jest to numer koloru ktory jest jakby pominiety podczas wyswietlania .Kazda z wysfietlanych postaci ,grafik na ekranie moze miec albo ma taka otoczke wokolo siebie w jednym wybranym kolorze , program podczas wyswietlania grafiki identyfikuje ten kolor i miedzy innymi pomija ten kolor w samym wyswietlaniu postaci-grafik , moze byc ten mechanizm stosowany tez do innych celow , np. detekcji
drogi poruszania itp.
Ale pwrocmy do samej bazy danych .Jak to wyglada w jezyku BlitzPlus.
Kod inicjowania takiej bazy :slight_smile:
schemat bazy danych i jej inicjowanie -
;------------------------------------------------------------------------------------
Type armia
Field typ_jednostki
Field x
Field y
End Type
;-----------------------------------------------------------------------
Tworzenie bazy danych -ponad tysiaca jednostek -dokladnie kod tworzacy baze do ostatni skrin .
For t=1 To 1202
a.armia = New armia
a\typ_jednostki = Rnd(0,11)
a\x = Rnd(10,700)
a\y = Rnd(10,500)
Next
;--------------------------------------------------------------------------------------------------
odczytanie bazy danych i projekcja na
ekranie -
For a.armia = Each armia ;odczyt wszystkiego
DrawImage post1,a\x+Rnd(1,3),a\y+Rnd(1,2),a\typ_jednostki
Next
;----------------------------------------------------------------
Do obslugi pelnej takiej bazy danych w blitz plus jest o wiele wiecej polecen .zainteresowani znajda .
;-------------------
Wyjasnie dlaczego topnieje moje zainteresowanie tym forum …
Komercjalizm dopada prawie wszystkich i wraz z nim znika ,zanika wzajemna pomoc , poczucie bycia w jakiejs spolecznosci i wzajemnego pomagania ,wspierania .
Popularnosc zdobywa idea iz jesli kogos oszukasz i wykozystasz to jestes super kool …Brzydze sie czyms takim. Ale niestety w tym kierunku wieja wiatry .Nie pomagac , kopac tych co chca pomagac innym i sami sie rozwijac. Ja sie na to nie zgadzam .Ale wiem iz jestem w mniejszosci . Smutne ale … dam sobie rade .


#12

Struktura tworzenia bazy
;----------------------


udalo mi siem wkleic multimedia , poznalem tajemnice tego , jakie to zalosne ,ide po flaszke ,


#13

Po opanowaniu poslugiwania sie strukturami wybiore czy te “struktury” czy tez klasyczne tablice .Po tym przejde do realizacji Ai .Czyli zbudowania sztucznej inteligencji przeciwnika. . W miedzyczasie bede pil i sluchal muzyki .
ps. pracowal tez nad tym co m i daje kase na dzis :slight_smile:


#14

To co wiem na dzis - nielicz na pomoc .
Nigdy nie zdradzaj swoich pomyslow .
Ucz sie ,
Wierz w siebie .
Nie daj sie oszolomic ,cokolwiek to znaczy .
Jesli znajdziesz przyjaciol ,trzym sie ich ale z zachowaniem rozsadku.
Jesli znajdziesz braci , trzym sie ich do smierci.
I ostatnia a zarazem pierwsza zasada ,wszystko sie konczy a potem zaczyna ale juz w innym wymiarze.


#15


Pozdro dla wszystkich milosnikow programowania.


#16

Słowo wyjaśnienia , co ja tu robie ,itp.
Moja hierarchia zainteresowań i dzialalności jest taka :slight_smile:
1-muzyka
2- elektronika analogowa
3-elekktronika cyfrowa (mikroprocesory i podobne )
4- automatyka , tworzenie jakis maszyn ,dodam dzialajacych.i w sumie mój
zawód ,znaczy dzialalność zarobkowa.
5-Programowanie ogólne ,w tym Gry .
;----------------------------------------------------------------
Muza to jest to ,potem jest cala reszta .


;-------------------------------------------------
Co do punktu 4 tego niestety niemoge wam zdradzic co takiego robie ,jakie maszyny i jak to zarabia kasiore.
;-------------------------------------------------------------------
natomiast muza to jest to od zawsze …


#17

Hej pamiętam jak w 2014 r uczyłem się tego języka, programowałem na BlitzBasic3D teraz myslę o MonkeyX
podobno na androida można eksportować i jest za darmo :slight_smile: