Blockrun - moja pierwsza gra


#1

Witam przedstawiam wam moja pierwsza gre jaka stwozylem w swoim zyciu .
Gra do sciagniecia jest z dropboxa.

Ma 4 poziomy i mozna ja ukonczyc po przejsciu wszystkich 4 poziomow .
Jest to mojna nauka w unity.
Ten projekt raczej nie bedzie dalej rozwijany , zajme sie kolejna gra.
W pliku do sciagniecia znajduje sie instrukcja jak grac w gre
ale zdradze juz ze mozna uzywac 2 przyciskow : “A” i “D”

pobierajcie i prosilbym o komentarz , chocby jednym slowem.
Ponizej jeden maly screen z gry .

oraz link do samej niezwyklej produkcji nad ktora sie pocialem 2-3 weekendy :slight_smile:

Prosilbym o chocby drobny komentarz jesli ktokolwiek gre sciagnie i wlaczy


#2

Zagrałem, przeszedłem całą.
Zdecydowanie najlepszy poziom 4, podchodziłem sporo razy, zanim udało mi się przejść.
Wszystko działa :slight_smile:

Jeśli masz ochotę poćwiczyć, zrób podobną grę, tyle że:

  • Będzie tylko jeden poziom, w którym przeszkody będą generowane proceduralnie (po każdym odpaleniu powinnien być inny układ przeszkód). Zrób różne rozmiary bloków, ale zawsze musi być możliwość ich ominięcia.
  • Co tysiąc punktów zmieniają się kolory bloków (pobaw się klasą Random)
  • Gdy gracz spadnie lub dotknie bloku, pojawia się ekran końcowy z uzyskaną ilością punktów i przyciskiem (zagraj ponownie).

Jeśli zrobisz, chętnie przetestuję. :slight_smile:


#3

Przema Witaj , bardzo dziekuje za test oraz fajne rady .
nie myslalem zeby gre dalej rozwijac , jednak twoje pomysly wydaja sie po pierwsze niezlym urozmaiceniem a po drugie dla mnie niezlym wyzwaniem .

na ten moment jeszcze nie potrafie tego wykonac ale popatrze online , sprubuje udoskonalic chyba produkcje, dzieki tobie .

I chetnie ponownie wysle na test, do Ciebie i wszystkich tu zgromadzonych .


#4

Witajcie po wsumie kilkutygodniowej przerwie .
Pierwsza i najwazniejsza rzeczy to czy jest ktos tu kto w Unity sobie dobrze radzi ?

Stworzylem fajny animowany shader wody jednak gdy powieksze objekt " plane " to niestety shader mi sie rozciaga i totalnie zle wyglada ? Nie da sie zrobic tak zeby zachowal proporcje lub jego proporcjami jakos edytowac?

Oto screen z moim problemem, widac jak woda jest rozciagnieta :

a oto jak wyglada to w edytorze :

prosze o pomoc … ma ktos jakies pomysly?

na koniec info o tym ze gra posiada juz wlasna strone :slight_smile:
https://malyboa.itch.io/blockrun


#5

problem polega na tym ze rozciągasz UV… możesz albo pobawić się z shadergraph (tiling and offset) albo znormalizować mesh skryptem tak aby miała skale 1 co jest istotne jeśli ten obiekt będzie podlegał obrotom

pewnie da sie rzutować odleglości i teksture od pozycji globalnej