Bongo the Furball - platformówka 2D

projektowanie-gier

#1

Cześć,
właśnie ukończyłem moją pierwszą grę mobilną - Bongo the Furball.

Tytuł można pobrać tutaj: Bongo the Furball

Grę pisałem sam i zajęło mi to 1.5 roku (rok na wersję PC i jeszcze pół na poprawki i konwersję na Androida). Korzystałem z silnika Unity.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.


#2

Fajna, do tego za free i bez reklam. Na siłę czepiłbym się hitboxów bo się nadziewałem na wroga a graficznie mnie nie dotykał i raz w planszy na pustyni gdzie między ruszającymi się platformami trzeba było strzelić w kamień aby skrzynka spadła w kaktusy (żeby po niej przejść na kolejną platformę), przez przypadek zamiast w kamień trafiłem w skrzynkę którą zamiast w kaktusy popchało na kolejną platformę i nie było po czym przejść, więc trzeba było skoczyć w kaktusy i mój futrzak padł (trzeba mieć pecha, żeby coś takiego odwalić ale mimo wszystko mi tak wyszło:).
Poza tym fajnie, że wybiera się na początku swój kolor futrzaka (lubię takie szybkie personalizacje), no i intro też rewelacyjnie buduje klimat.
Opowiedz coś o produkcji, np. skąd tyle animacji wrogich postaci wziąłeś i jak muzykę ogarnąłeś… wszystko sam? Skąd w ogóle pomysł. Ogólnie mnie gierka zauroczyła, świetna robota. Pozdro.


#3

Gierka bardzo fajna, mimo lekkiej niespójności stylu graficznego i assetów, sam z nich korzystałem. :wink:
Parę błędów by się znalazło, ale nic dla mnie jako gracza istotnego. Dał bym wszystkim buttonom lekka przezroczystość, bo odwracają uwagę, szczególnie ten od menu, on chyba w ogolę jest zbędny.
Irytował mnie joystick ponieważ działa od 0 i wystarczy go nacisnąć, żeby gracz podążał w którąś stronę.
Przydało by się jakieś martwe pole.


#4

Dzięki, bardzo mnie cieszy, że się spodobało. Grę napisałem całkowicie sam dla moich dzieci (Gabi i Ala). I one były moimi głównymi testerami (grunt to znać swój target :)). Pamiętam, że pierwsza ich uwaga mnie zaskoczyła, ponieważ zapytały “dlaczego nie można wybrać koloru dla Bongo”. No i musiałem dorobić :slight_smile: Wszystkie assety, klipy muzyczne, animacje wygrzebałem w sieci na różnych stronach z “darmówkami”. Stąd trochę niespójny styl graficzny.


#5

Dzięki za cenne uwagi. Jeśli chodzi o joystick i przyciski, to można je wyłączyć w menu gry. Wtedy gra się swipe’ami i tapnięciami.