C# Unity czy Java, Kotlin libGDX


#1

Witajcie. Chciałbym podpytać, w którym z tych języków i silników będzie prościej i szybciej tworzyć proste gry 2D? :slight_smile: Unity czy libGDX?Czy libGDX to podobne narzędzie to Unity? Pozdrawiam


#2

Prościej będzie zacząć od Unity, masz edytor, więcej tutoriali, więcej bibliotek/pluginów. Libgdx to framework który dostarcza ci bazę od strony programistycznej ale poziom wejścia i zrobienia analogicznej rzeczy jak w Unity jest dużo większy, bardziej przypomina pisanie w SDL niż klikanie w Unity czy Unreal


#3

Dziękuję bardzo za odpowiedź😊


#4

Dodatkowo LibGDX nie ma wsparcia dla konsol. LibGDXa używają zazwyczaj osoby, które piszą w Javie i nie chcą jej porzucać na rzecz innych technologii (jak ja np :))


#5

Unity, na początku był stworzony pod kątem gier 2D, bardzo szybka kompilacja (wdrażanie kodu który zmieniliśmy), ogromne wsparcie dev. Dużo rozwiązań ułatwiających tworzenie tilemap, dużo tutoriali. Problem może być wcinanie trochę większej ilości pamięci operacyjnej oraz wydajność, ponieważ to C#, więc w trakcie użytkowania uruchamiany jest np. garbageCollector i czasem mogą być przycinki, no chyba że tak napiszesz kod aby był optymalny.