Chcę skompletować zespół do stworzenia gry mobilnej


#1

Poszukuję Unity Developera, Grafika 2D i (opcjonalnie) Designera do współpracy. W przypadku projektów opisanych poniżej w grę wchodzi tylko rozliczenie na zasadzie podziału potencjalnych zysków. Mam także na horyzoncie pomniejsze zlecenia (płatne, po kilka godzin pracy), ale o tym chciałbym już porozmawiać z konkretnymi osobami.

Jakie są moje cele:

  1. Wydać (prostą) grę mobilną na GooglePlay/IOS (jeśli KPIe będą dobre, to można będzie ją potem rozwijać/lepiej monetyzować)

  2. Przekazać wiedzę, którą dysponuję (głównie nt. Unity oraz programowania)

  3. Stworzyć ekipę, która będzie czerpała satysfakcje ze współpracy i ogólnie będzie chciała ze sobą robić rzeczy. Nawet jeśli, z jakiegoś powodu, projekt nie wyjdzie, zbudować relację, dzięki której w przyszłości możemy się nawzajem polecić albo zlecić jakąś robotę.

Plan:

Obecnie mam grę mobilną prawie na ukończeniu. Gra jest typu arcade, polegająca na swipeo’waniu graczem w przestrzeni 2d i omijaniu nadlatujących przeszków oraz pocisków. W ramach tej gry napisałem trochę systemów, które można wykorzystać w innych grach.

Posiadam 3 kolejne prototypy innych gier mobilnych:

  • Jedna z nich jest zbliżona do wyżej wymienionej, z tą różnicą, że jest w przestrzeni 3D.

  • druga, będąca grą ekonomiczną, w izometrycznym rzucie 3d miasta (w praktyce, core gameplay opiera się na klikaniu pomiędzy budynkami i budowaniu swojego idle income)

  • trzecia, idler, opierająca się na postaci żołnierza, strzejalącego ze środka mapy do nadchodzących fal przeciwników

  • czwarta (taki bonus :)), wyżej wspomnianą grę arcade można dość łatwo przerobić na grę typu bullet hell (albo coś tego typu), trzeba by dodać hp przeciwników, rozbudować strzelanie (które częściowo już jest), dodać strzelanie playera no i oczywiście wszystko pokonfigurować (ale tutaj można skorzystać z toola, który zakodowałem do gry typu arcade).

Do każdej z tych gier mam gotowe albo przemyślane systemy (upgradeów, itemów, monetyzacji, etc.)

Co mogę zaoferować od siebie:

  • Jestem Unity Developerem z co najmniej 3 letnim komercyjnym doświadczeniem (głównie mobilki). Dostarczam część systemów do gier, ogarniam firebase’a, reklamy, remote configi i wszystko to co jest potrzebne do ogarnięcia od strony technicznej poza gameplayem.

  • W przypadku pisania systemów, gameplayu (kodu) mogę zaproponować (do pewnego stopnia, zależy od poziomu zaawansownia systemu) architekturę, wraz z przykładowymi interfejsami, klasami, dzięki czemu developer może też się nauczyć pisać rzeczy (jeśli oczywiście będzie takiej nauki potrzebował)

  • Mam zaprzyjaźnionego grafika 3d, który co prawda się uczy, ale zaczyna rysować ciekawe rzeczy.

  • Do pewnego stopnia mogę kupować paczki na asset store (jeśli jakaś i tak mi się przyda) oraz niewielki ruch do gry

Czego nie chcę robić:

  • W związku dużą ilością pracy zawodowej, nie mam za bardzo czasu kodzić gameplayu. Chciałbym, żeby ktoś zrobił to za mnie. Tak jak wspomniane wyżej, potrafię zaproponować konkretne rozwiązania na pewne problemy. Mogę także nauczyć, jeśli takowej nauki będzie potrzebował, programistę dobrych - a przynajmniej tak mi się wydaje :slight_smile: - praktyk)

Co chciałbym:

  • planować strategię rozwoju

  • organizacja pracy

  • rozwijanie frameworka

  • w gruncie rzeczy m mniej programowania dla mnie, tym lepiej

  • Idea Guy ;)))))

Wstępne założenia organizacji pracy:

  • Działamy zdalnie, tak długo jak będziesz miał dobry internet, możesz pracować z księżyca

  • Spotykamy się raz (ew. dwa razy) w tygodniu na planowanie pracy i raportowanie co jak nam idzie (metodyka pracy ideologicznie zbliżona do Scrum/Kanban)

  • do pewnego stopnia spisujemy procedury działania w trakcie pracy: to może być sposób na pisanie kodu, konfigurowanie nowych przeciwników albo projektowanie leveli

  • wyznaczamy 3 tiery gry do wydania: wersja bieda, wersja medium, wersja ślub-twojej-kuzynki-córki-lekarza

  • Jeśli ktoś nie ma czasu na pojawienie się na 2-3 kolejnych spotkaniach albo deklaruje, że coś będzie zrobione i spóźnia się już np. 3-4 tydzień bez wyraźnego powodu – żegnamy się

  • grę wypuszczamy z mojego konkta google play

  • oczywiście mamy gentleman’s agreement, ale w miarę jak projekt nabrałby realnych kształów i będzie się dało go wypuścić go na google play/app store, możemy podpisać umowę podziału zysków (jeśli przekroczyłyby kwotę kosztów – kupowania ruchu, paczek itd.) o zauważalną sumę. Przykładowo 1000zł albo parę stówek (rozliczanie wyobrażam sobie na zasadzie miesiecznego sprawozdania). Ewentualnie każdy miałby dostęp do firebase/ unity analytics i wierzymy sobie na słowo, że zarobione zostało tyle i tyle. Można też ustalić, że niewielkie zyski przechodzą na poczet dalszego inwestowania w grę.

  • w przypadku moich systemów, podpisujemy NDA, żebyście nie używali kodu poza naszą grą

Jeśli zbiorą się chętni to widzę to tak: kontakt na priv, krótka rozmowa google meet i potem spotkanie grupowe, na którym podejmiemy decyzję który projekt rozwijać.