Co dalej robić w stronę pracy w game devie?


#1

Cześć, moje umiejętności programowania są na poziomie podstawowym według mnie. Potrafię w miarę napisać grę, zsearchować błędy/rozwiązania w necie i je naprawić i tak dalej. Mam zrobione już kilka gierek które mają sens i chciałbym zrobić coś dalej (w stronę pracy w game devie). I tu pytanie co? Myślałem nad znalezieniem jakiejś ekipy i zrobienie jakiejś “konkretniejszej” gry f2p żeby móc się wykazać i sprawdzić. Taką drugą myślą było znalezienie praktyk na miesiąc żeby pomóc osobą które potrafią już tworzyć gry i “nauczyć się fachu”. Wykupiłem sobie też kurs na Udemy z Unity którego aktualnie korzystam ale większość contentu który tam przekazują jest po prostu nudny i"pokazuje to co już umiem od dawna".


#2

Podrzucę kilka pytań pomocniczych:

  • ile masz lat?
  • od jakiego czasu uczysz się pisać gry?
  • chcesz pracować w gamedevie czy programować?
  • po co chcesz robić gry?
  • co lubisz w robieniu gier?
  • jaką rolę widzisz dla siebie w procesie tworzenia gry?
  • jakieś konkretne gatunki gier Cie interesują?

#3
ile masz lat? - 18 lat
od jakiego czasu uczysz się pisać gry? -w gimnazjum zacząłem się już interesować 3-4 lata temu, a dopiero w technikum zacząłem nad tym bardziej pracować czyli coś około 2lat (nie tylko skupiałem się na grach)
chcesz pracować w gamedevie czy programować? -wole "chyba" programować 
po co chcesz robić gry? - w sumie nie ma określonego powodu, lubię to robić, chociaż chciałbym kiedyś napisać grę która by zadowoliła większą liczbę osób
co lubisz w robieniu gier? -lubię kiedy wszystko działa, nie ma bugów, postać się porusza i strzela z animacjami i dźwiękiem, satysfakcjonujące uczucie kiedy zrobisz to w miarę sam
jaką rolę widzisz dla siebie w procesie tworzenia gry? - nie wiem jak wygląda to dokładnie w środku ale chciałbym tworzyć jakieś mechaniki postaci, umiejętności, system atrybutów, ekwipunek  
jakieś konkretne gatunki gier Cie interesują? -konkretnych nie mam, lubię każdy gatunek

#4

No to ja bym Ci proponował byś się uczył programowania w oparciu o pisanie gier. Wybierz sobie jakąś technologię, która się opłaca na rynku i w której chcesz potencjalnie pracować w przyszłości i w niej się ucz. W ten sposób będziesz pisał gry, ogarniał sobie jak działa ten cały świat gamedevu i uczył się języka programowania.

Jesteś jedną z tych osób, którym zależy na programowaniu, a nie samym tworzeniu gier. Te dwie rzeczy nie muszą iść ze sobą w parze. Programowanie procentuje w przyszłości bo łatwo je przenieść na inną działkę niż gamedev. W tym przypadku raczej bym unikał silników takich jak Unity bo mogą być zbyt wysokopoziomowe i Cie za bardzo odciążyć. Oczywiście pisanie własnego silnika graficznego to też absurd (no chyba, że się to lubi). Jak dla mnie lepiej wziąć sobie jakiś lżejszy framework lub toolkit do pisania gier i się w tym bawić. Grafika 2D bardzo wiele tu ułatwia. Możesz robić wtedy wszystko sam bez pomocy innych. Kolejny wymiar dodaje trochę komplikacji, które na dłuższą metę będą uciążliwe i nie dadzą Ci żadnego zysku jeśli chodzi o naukę.

Jeśli chodzi o topowe technologie teraz to z mojej strony Java i Javascript mają ogromny popyt na rynku. Java nie jest językiem stworzonym do pisania gier (choć sam jej do tego używam). JS jest teraz wszędzie. Natywnie można go używać do pisania webówek (jzamiennik dawno zmarłej technologii Flash). Znajomość jednego z nich bardzo Ci ułatwi drogę do programowania aplikacji webowych.