Cykl artykułów poświęcony Shaderom


#1


Shadery wydawały mi się do tej pory czymś skomplikowanym. Wreszcie się odważyłem i zacząłem je poznawać. Najnowsza wersja Unity bardzo upraszcza ich tworzenie.
Artykuł przedstawia jak utworzyć przykładowy shader krok po kroku:
Meet shaders (part 1) – Luna The shadow dust effect – Crashed Creativity Studio


#2

Requirements

Unity 2020.2.2f1 or higher
wersja 2018 posiadała shader graph…


#3

Chodzi mi o shader w ramach Universal Render Piipeline z 2d rendererem. Poza tym starsze wersje nie umożliwiają modyfikacji ustawień shadera w edytorze do animacji. Można to było obejść przez skrypt który udostępniał właściwości w edytorze sceny ale teraz jest o wiele wygodniej. Aby móc wykonać wszystko co jest opisane w artykule trzeba mieć najnowszą wersję Unity. To informacja dla osób początkujących, które chciałyby to przećwiczyć ,


#4

bez 2d renderer też by działało jakoś :D…
z tym dzieleniem danych między shaderem na animatorem to nie wiem bo jeszcze nic w tej kwestii nie robiłem, ale jak sam napisałeś nie jest to skomplikowane, zapewne kwestia kilku linijek kodu w update.
(z tego co się orientuje dostęp do danych wygląda podobnie jak z shaderem po nazwie pola)


#5

Jest tak jak piszesz. Zaczynam swoją przygodę z shaderami więc robię to tak jak umiem :slight_smile:


#6

Kolejny artykuł poświęcony shader’om. Dziś efekty cząsteczkowe i blendowanie cząsteczki z tłem. W rezultacie efekt spływającej wody ze skały:
Meet shaders (part 2) – Water from the rock. Blending with background. – Crashed Creativity Studio


#7


Kolejny artykuł poświęcony shader’om. Dziś efekt rozmycia ogniskowej inspirowany grą Limbo:
Meeting shaders (Part 3) – Lens blur inspired by Limbo – Crashed Creativity Studio