Cykl artykułów poświęcony tworzeniu własnego edytora do gier typu Point and Click Adventure w Unity


#1

Dziś prosta ale przydatna rzecz. Jak stworzyć menu kontekstowe w widoku sceny:

Unity Custom Editor: Context Menu in a Scene View – Crashed Creativity Studio


#2

ahm jak ja kocham się czepiać :smiley:

tworzysz skrypt który działa tylko w edytorze ( i jeśli nie ma jakichś szczególnych powiązań jest prostym rozszerzeniem edytora ) więc umieszczasz go w folderze Editor Bo build nie pozwoli zamieścić niczego co jest z pakietu UnityEditor, (nie ma tutaj sensu wpychania wszystkiego w #if

nie wiem czy jest sens tworzenia klasy z Editor bez adnotacji

[CustomEditor(typeof(type))]

jeśli działa to pewno jest tworzone za każdym razem gdy cokolwiek zaznaczasz :l

        SceneView.onSceneGUIDelegate -= OnSceneGUI;
        SceneView.onSceneGUIDelegate += OnSceneGUI;

powinieneś dodać event raz i cały czas nasłuchiwać (bo edytor jest dla wszystkiego)
GC powinien sobie poradzić po przeładowaniu skryptów wiec nie widzę potrzeby usuwania (możliwe że się mylę)

[InitializeOnLoad] 

wystarczy i metoda z dodaniem eventu

nie napisałeś jaka wersja unity, a warto


#3

Dzięki za uwagi, O umieszczaniu w katalogu “Editor” napisałem w tutorialu