Czy programowanie na Androida ma przyszłość?


#1

Witam wszystkich :slight_smile:

Jestem jeszcze uczniem liceum, ale postanowiłem nauczyć się trochę programowania w wolnym czasie. Jak na razie wydałem 2 gry na Androida(nie są jakieś wspaniałe, ale pomyślałem, czemu by nie spróbować). Ostatnio zacząłem zastanawiać się, czy niezależne wydawanie gier na Androida ma sens. Mam do was kilka następujących pytań:

1)Jak myślicie, czy bez inwestowania pieniędzy w reklamowanie gry i bez większe wydawcy(coś w stylo Ketchapp) jest jeszcze możliwość wybicia się w Google Play?

2)Czy lepiej kontynuować naukę Androida, czy może lepiej zmienić docelową platformę na np. PC.

3)Czy widzicie sens w studiowaniu informatyki(niestety jestem w tym wieku, że za niedługo będę musiał wybrać studia. Informatyka jest czymś co lubię i czym czym się interesuję, ale nie wiem czy aby na pewno wybrać akurat studia informatyczne. Może lepiej studiować coś innego i w swoim wolnym czasie uczyć się programowania?)

4)Czy znacie jakiś wydawców gier na Androida(coś właśnie a’la Ketchapp, ale np. Polskiego, uprzedzając kontaktowałem się już z DigitalMelody(twórcy Timbermana), ale chyba mnie zignorowali :confused:, bo nie dostałem żadnej odpowiedzi)

To chyba wszystko. Będę bardzo wdzięczy za wszystkie Wasze odpowiedzi :slight_smile:


#2
  1. Jest ciężko. Na tego typu sklepy wpadają dziennie setki aplikacji. Wydawca pewnie sporo pomoże… Ale Ty jesteś początkujący, więc na razie to dla Ciebie nie problem :slight_smile:

  2. Jeżeli dobrze się czujesz w mobilkach, to zostań w nich. Warto jednak od czasu do czasu spróbować czegoś innego, np webdevu (serio, jakieś 70% firm w Polsce klepie stronki w PHP). Otwiera Ci to oczy na inne technologie i może pomóc znaleźć tą ulubioną.

  3. Oczywiście, że studiowanie informatyki ma sens. Zwłaszcza, że Cię to interesuje. Wygrywasz podwójnie :slight_smile:

  4. Jest cała masa firm (nawet niektóre te, które robią stronki w PHP) które tym się zajmują. Ja pracuję w firmie, której nigdy bym nie podejrzewał o tworzenie aplikacji mobilnej… A jednak xd


#3

Cześć!
Na wstępie tylko dodam od siebie, że nie na wszystkim trzeba zarabiać, aby było to “opłacalne”. Jesteś młodym człowiekiem, który w późniejszym czasie będzie musiał przekonać do siebie w jakiś sposób pracodawców, a tym więcej różnych projektów na koncie = tym łatwiej jest to uczynić, tak więc śmiało do dzieła, zaplusuje to na pewno za kilka lat.


Będąc szczerym, to niestety nie. Gry obecnie sprzedaje się głównie marketingiem i bez zainwestowania z tej strony nie dużo możesz osiągnąć. Jakimś wyjątkiem są oczywiście gry mające na prawdę oryginalny i świeży pomysł, ale w dzisiejszych warunkach na rynku mobilnym wybicie się nawet z taką produkcją będzie ciężkie (dziennie na rynek wychodzi około 1.3 tysiąca aplikacji - źródło).

Pamiętam jak pan Dong Nguyen wydawał swoją drugą grę i oczywiście na bazie marki zdobył ogromny rozgłos, a jego gra liczyła pobrania w milionach już na samym starcie. Pomysł jednak nie był nowy - było już wiele aplikacji tego typu, ale nikt nie wypromował ich na taką skalę.

Wystarczy wyobrazić sobie w jaki sposób gracze najczęściej szukają gier. Mogą albo wejść do sklepu i przeglądać promowane produkty (co wymaga oczywiście wcześniejszego zainwestowania w produkt) lub zauważyć grę w jakiegoś rodzaju reklamie i w ten sposób wyszukać ją w bazie wszystkich aplikacji. Jak wiadomo reklama również kosztuje.

Jak już jednak wspomniałem oryginalny pomysł może być na tyle dobry, że klienci sami będą polecać, promować i reklamować produkt, ale w tym momencie nie wystarczy stworzyć kolejnej gry jakiegoś typu.


Jasne! Ale z odpowiednim podejściem. Na studiach na pewno za dużo się nie nauczysz, podobnie jak podczas całej reszty swojego szkolnictwa. Zamiast tego będziesz miał dużą szansę zdobyć coś innego - kontakty. Wiele firm właśnie na studiach szuka młodych i zdolnych pracowników, ba, nawet same uczelnie starają się organizować spotkania z ewentualnymi pracodawcami. Dzięki temu łatwiej jest się wgryźć w branżę.

Niestety mimo to wiele rzeczy nadal będziesz musiał nauczyć się samemu, po godzinach, klnąc, że dodatkowo zmuszają cię do wkuwania wiedzy, która do niczego ci się później nie przyda. Ale taki już los ludzi młodych, zdolnych i ambitnych ; )

Tak więc powodzenia!


Na drugie i czwarte odpowiedzi nie znam, bo nie mam pojęcia ile firm jest zaangażowanych w tworzenie gier mobilnych, ale możliwe, że ktoś inny będzie ci w stanie udzielić takich informacji.


#4

Takie pisanie do sklepu nie do końca jest opłacalne. Lepiej jest załapać się do dobrej firmy programistycznej, np. ja pracuję w Codete i realizujemy naprawdę bardzo ciekawe projekty w Androidzie. No ale jeśli chcesz faktycznie być w tym dobrym to potrzebujesz jeszcze Javy. A studia informatyczne są przydatne najbardziej w kontekście pracy w zespole. No i papierek, to papierek, zawsze to jakaś podkładka :wink:


#5

Witaj,

Ja Ci powiem tak ze swojego doświadczenia życiowego, pomijając tu troszkę gamedev gdyż osobiście w nim nie działałem do pewnego momentu. Ale znam kilka osób czynnie działających w gamedev.

  1. Możliwość zawsze jest to jest bardzo wielki rynek można by powiedzieć bez dna, mówienie że jest to nie możliwe (to jak bym słyszał słowa przyszłej konkurencji - nie rób bo się nie opłaca czyt: nie rób bo zrobisz mi konkurencje :stuck_out_tongue: ) Więc jeżeli masz ochotę i czujesz że chcesz to działaj !

  2. Najpierw zacznij naukę od programowania a android sam przyjdzie :wink: np: korzystaj z któregoś silnika dziś ogólnie dostępnego Unreal, Unity, czy choćby nawet Lumberyard i w nich na podstawie wielu wpisów w sieci możesz się szkolić z programowania :stuck_out_tongue: widząc jakieś tam efekty tego :wink:

  3. Sens to ma jak masz dobrą uczelnie na oku, ja osobiście byłem na 2 informatycznych i każda była o niczym :stuck_out_tongue: i przez nie straciłem ochotę na programowanie. jak chcesz działać w gamedevie tu liczą się umiejętności i doświadczenie - okrutna prawda że w firmie ktoś bez szkoły wyższej jest bardziej cenionym niż ten z papierami potrafiący klepać piękne regułki i tyle :stuck_out_tongue:

  4. Ja osobiście nie znam i nie polecałbym ci narazie na to patrzeć, skup się na projektach zaczynaj od małych i idź schodami w górę, i jak masz do tego dryg i przyjdą umiejętności wydawca sam Cię znajdzie :wink:

Mam nadzieje że troszkę rozjaśniłem tak to z mojego punktu widzenia.

Życzę powodzenia i wytrwałości, Pozdrawiam.