[demo] Starboss


#1

Cześć.
Od jakiegoś czasu kleje prostego kosmicznego strzelacza. Chciałem pokazać wam co mam, pochwalić się i zebrać trochę opinii.

Próbuję bardzie taktycznego podejścia. Strzałów bardzo trudno unikać, praktycznie się nie da. Żeby uniknąć obrażeń trzeba być tam gdzie przeciwnik nie strzela. W wersji demo występują tylko najłatwiejsi przeciwnicy więc żaden nie powinien sprawiać większych problemów (choć z 1 czy 2 mogą być małe problemy).

Poniżej linki do wersji demo:
alfateam.cal.pl/starboss_download/080/win32.zip
alfateam.cal.pl/starboss_download/080/win64.zip
alfateam.cal.pl/starboss_download/080/linux32.zip
alfateam.cal.pl/starboss_download/080/linux64.zip
alfateam.cal.pl/starboss_download/080/osx64.zip

Tu link do filmu na youtubie https://www.youtube.com/watch?v=mr0P3zfdQeI


#2

Zachęcam do wrzucenia zajawki na: https://github.com/gamedevpl/www.gamedev.pl/tree/master/highlights


#3

Fajne :slight_smile: W czym tworzysz projekt?


#4

Cześć, ciesze się że się podoba :slight_smile:
Tworze w Construct 2, a zasoby graficzne to niestety albo darmowe pliki albo dość tanie paczki graficzne. Niestety graficznie gra nie dominuje, mam nadzieje że będzie się w nią dobrze grało.
Stawiam głównie na to że gracz będzie musiał zastosować odpowiednią taktykę do konkretnego przeciwnika. W tej grze praktycznie nie da się unikać pocisków. Znacznie łatwiej polecieć w miejsce gdzie przeciwnik nie ma działek.


#5

Troszkę późno, ale z własnego doświadczenia wiem że każda opinia jest cenna :wink:

Gra się fajnie, na tyle że dograłem rundę do końca - a to już dużo. Rozumiem chyba o co w grze chodzi: walczy się z pojedynczymi przeciwnikami, zdobywa ulepszenia i dzięki temu można wygrywać z większymi. Niestety, zupełnie nie ogarnąłem interfejsu ponad latanie między planetami, walkę i zmianę statku. Nie wiem jak zmienić broń (bo zdobyłem jakąś), nie wiem do czego służą ikony na górze, jakiś enigmatyczny napis w lewym górnym rogu… to jest do doszlifowania.

Co do samego mięska - walki - podoba mi się idea powolnej taktycznej walki, to się jak najbardziej sprawdzi. Póki jednak do przeciwnika zbliżyć się nie będzie można (bo małe działka) ani nie będzie można się zanadto oddalić (bo duże szybkie działka), to jedyną strategią będzie circlestrafing do oporu. Nie licząc tego gościa z laserem który po prostu ma perfekcyjną celność i nic się z tym nie da zrobić, zginąłem i tyle.

Co do “Znacznie łatwiej polecieć w miejsce gdzie przeciwnik nie ma działek.” - póki co nie widziałem przeciwników których da się tak oblecieć żeby wejść w bezpieczną strefę ;p

Jest trochę bugów. Celownik nie wskazuje gdzie strzelam, tylko gdzieś obok, podejrzewam że wpływa na to lot statku gracza. Pasek życia przeciwnika odkleja się od niego.

Nade wszystko jednak, przez większość walk, celowałem w miejsce gdzie wiem że dalej będzie przeciwnik - nie da się odsunąć widoku na tyle żeby widzieć siebie i niego, i przez to było nieco nudno.

Bardzo podoba mi się to że statek ma podsystemy, i statki przeciwników rozwala się po kawałku. Dodaje smaczku i jest znacznie lepsze niż “ot tak” pasek życia. Właściwie to przy pociągnięciu tej idei dalej można z powodzeniem zrezygnować z paska życia całkowicie.

Graficznie istotnie jest średnio, tu mogę coś niecoś poradzić - sam nie jestem mistrzem grafiki, ale odkryłem parę trików jak zrobić ładne efekty nawet z prostych grafik. Jak jesteś zainteresowany daj znać. Z rzeczy które możesz łatwo zrobić to dopasowanie wielkości efektów do tego co “przekazują” - jeżeli maleńki statek gracza bez widocznych tarcz jest w stanie przetrwać kilkadziesiąt uderzeń pocisków, to nie powinny one powodować eksplozji większej od owego celu, sprawia to wrażenie że statek jest nienaturalnie, niewyjaśnialnie odporny.

Podsumowując, najpilniejszy do naprawy jest niejasny interfejs, następnie lekki tuning walk a na końcu grafika.


#6

Cześć. Prace nad grą trwają. Starałem się poprawić interface tak żeby był zrozumiały dla gracza. nie wiem czy mi się udało. Zamieszczam nową wersję gry do testów i czekam na wasze opinie.


Download starboss_win32 - Indie DB
Download starboss-linux32 - Indie DB
Download starboss-osx64 - Indie DB