Dobre kursy/szkoły z branży gier dla grafika?


#1

Cześć!

Jestem z Poznania, na co dzień pracuję jako grafik 2D (i częściowo animator), jednak w game devie robię dopiero swoje pierwsze kroki. Byłam już na kilku kursach i warsztatach, staram się być na bieżąco, codziennie przyswajać jakąś wiedzę, jednak nie ukrywam, że wiele kursów ma dość wysokie stawki za to, co oferują, a po zakończeniu takiego szkolenia mam wrażenie, że:

  • prawie nic nowego się nie nauczyłam
  • prowadzący niespecjalnie skupiał się na jednostkach, dlatego równie dobrze mógłby to być kurs online na YouTube
  • nadal stoję w tym samym miejscu jeśli chodzi o karierę grafika w tej branży

Tematy jakie mnie interesują, aby sobie podszkolić, to:

  • animacja 2D
  • modelowanie 3D (zbrush lub blender)
  • grafika 2D - stricte dla branży gier
  • oraz wszelkie inne eventy/kursy/wykłady, które pomogą w budowaniu kariery w branży gier

Jeśli znacie jakiejś miejsca, gdzie można zdobyć wartościową wiedzę i umiejętności to proszę o sugestie :slight_smile:
Wiem, że można wiele się nauczyć samemu bo od lat tak właśnie robię, ale są pewne rzeczy, zwłaszcza przy pierwszych dwóch kategoriach, gdzie przydałaby się pomocna dłoń, bo jestem typem człowieka, który 5 razy szybciej uczy się, gdy jakiś “mentor” wskaże mu właściwy kierunek.

Mogą to być kursy stacjonarne z innych miast, ale jeśli są bardzo daleko od Poznania to byle były warte tej jazdy. :smiley:


#2

Yo! Jeżeli chodzi o kursy, tutoriale to w internecie jest mnóstwo tego… Dobrą opcją są kursy na https://www.udemy.com/ gdzie znajdziesz interesujące Cie rzeczy ze sporymi obniżkami często, wystarczy w dobrym momencie zakupy robić. Sam skorzystałem może ze dwa razy jedynie, jednak znam ludzi, którzy często sobie tam coś kupują i chwalą, bo fajne rzeczy za 35zł da się kupić. A żeby się nauczyć trzeba zacząć to robić i tyle. Robisz, widzisz problem, szukasz odpowiedzi i rozwiązujesz. A jeżeli zależy Ci na indywidualnym nauczaniu to wynajmij se korepetytora i on poprowadzi Cie za rączkę. W internecie można znaleźć odpowiedzi na wiele zagadnień, kwestia chęci.
Abstrahując jednak od tematu to jakiś czas temu szukałaś chyba ekipki do wspólnych prac i nauk, nie wiem czy znalazłaś. Jeżeli tak to wspólną pracą powinnaś się dużo nauczyć a jeżeli nie znalazłaś tzn, że lubisz tylko dostawać odpowiedzi na pytania.


#3

Aj, może źle się wyraziłam. Nie chodzi mi o kursy internetowe. Znam dobrze udemy jak i inne miejsca oferujące takie Bootcampy. Niespecjalnie jestem ich fanką.

I dziękuję za radę “zacząć robić i tyle”, myślę, że wyraziłam jasno powód mojego poszukiwania kursów stacjonarnych :wink: A odnośnie mojej współpracy z innymi i jej postępach nie będę się tu wypowiadać, bo to nie jest tematem tego wątku.
Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź.


#4

Ja ze swojej strony mogę polecić: https://www.youtube.com/channel/UCOKHwx1VCdgnxwbjyb9Iu1g

Tylko to dla amatorów. Nie wiem ile umiesz w grafice 3d.


#5

Szukam kursów stacjonarnych/szkół w Polsce. Jestem absolutnie świadoma tego, że w Internecie jest cała masa miejsc, gdzie mogę zdobyć wiedzę na temat interesujących mnie tematów.

Pozdrawiam


#6

Cześć, co prawda są to szkoły w Wawie ale może ci to pomoże.

Mam nadzieje, że wkrótce znajdziesz szkołę/kurs dla siebie i zaczniesz naukę :slight_smile:


#7

Dzięki, akurat znam te dwie szkoły, szukam właśnie alternatywy do nich i kilku innych, które miałam możliwość poznać.
PJA odpada z kilku powodów, ogólny, który mogę napisać to ten, że nie widzę siebie jeżdżącej przez kilka lat do Warszawy (za duże koszty) oraz zdecydowanie za mało grafiki cyfrowej w ich planie zajęć (w pierwszym roku z tego co wiem nie ma w ogóle).

Aktualnie Creativity to mój numer jeden, ale po tym ile razy się przejechałam, wolę jeszcze zebrać informację o innych. :smiley:
Jeśli ktoś tutaj w ogóle korzystał z ich kursów to będę wdzięczna za szczere opinie.


#8

Słyszałem bardzo dużo dobrych opinii o tej szkole i ich kursach, mają miłą i pomocą obsługę, a cena też nie jest zaporowa. Więc wydaje mi się, że możesz spróbować :smiley:

Ja przez chwilę myślałem o Creativity. Chciałem do nich pójść na Zbrusha, ale ostatecznie jednak zdecydowałem, że Zbrush to nie jest do końca program dla mnie i wybrałem Maye dla Hard Surface i bardzo chce ogarnąć Houdini, VFX coś ma w sobie.


#9

Ale rozumiem, że to jest opinia o Creativity? Czy PJA?

No właśnie im więcej czytam, oglądam, ćwiczę i rozmawiam o Zbrushu tym więcej osób, o dziwo, przekonuje mnie do Blendera lub Mayi. :<


#10

Chodziło mi o Creativity :slight_smile:

Co do Zbrusha to wiesz. Zależy co chcesz robić. Jeśli chcesz projektować i modelować postacie/zwierzęta. W zasadzie cokolwiek bardziej naturalnego i biologicznego to Zbrush chyba nie ma sobie równych. Chociaż jest też bardzo dobry w dodawaniu detali na hard surface. Jeśli nie do końca wiesz jakie modele chcesz robić, a jedyne co wiesz to to, że mają być one do gier. To w takim wypadku Blender lub Maya może być faktycznie lepszym wyborem na start.

Ale wiesz, z internetowymi opiniami jest tak, że każdy pisze co było najlepsze dla niego. Więc jeśli Zbrush do ciebie jakoś “przemawia” to poznaj go lepiej. Jak ci się spodoba to super, jak nie to uważam, że nic nie stracisz. Każdy program, który choć trochę wzbogaci twoje workflow to plus.


#11

Ah no tak o Creativity też jak na razie słyszałam same dobre opinie. :slight_smile:

W Zbrush uczyłam się robić właśnie postacie, miałam fajnego, choć niestety krótkotrwałego :P, nauczyciela i szybko załapałam podstawy, ale potem trial w zbrushu się skończył, a koszt tego programu nie zachęca do zakupu, gdy nawet nie jesteś przekonany, czy chcesz na nim pracować. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dlatego na razie postanowiłam pouczyć się Blendera, ale to i tak muszę odłożyć, bo obecnie mam trochę na głowie projektów ^^"

Właśnie dlatego szukam stacjonarnych kursów bo:
a) nic mnie nie rozprasza
b) mam jasno ustalony cel (w końcu siedząc gdzieś na zajęciach nie zacznę nagle robić swojego projektu)
c) trzykrotnie szybciej załapuję, gdy ktoś mi to pokaże na moim sprzęcie, face to face, niż w internetowym tutorialu :smiley: Zresztą często zdarzało się, że nie mogłam czegoś zrobić bo JA miałam coś nie tak w ustawieniach, albo po prostu wada programu, którą musiałam zgłosić. Tego postać z video mi nie podpowie.


#12

Jedyne co jest nie tak w Creativity, chociaż nie tak to złe określenie. Z tego co wiem to trzeba mieć tam swój sprzęt i oprogramowanie. To mogło się zmienić, ale jak by co to dopytaj o to. Ja się o to pytałem w lutym tego roku. Dowiedziałem się też, ze Zbrush Core wystarczy do ogarnięcia ich programu więc to zawsze jakaś perspektywa. Core jest znacznie tańszy niż 4R7 czy 4R8.

Jak dla mnie najważniejsze jest to, że by robić cokolwiek, nawet jeśli ma to być godzina blendera tygodniowo bo na więcej nie masz czasu. (Znam ten ból btw). Powoli ogarniać temat, gamedev i robienie modeli do gier do gigantyczny i złożony temat. Można się od niego boleśnie odbić.

I jeśli taka metoda nauki dla ciebie jest najlepsza to nawet nie trać czasu na internetowe kursy :smile: Ja mam inaczej ale to już mój problem :smile:

Tak czy siak powodzenia życzę i byś jak najszybciej ogarnęła temat :smiley:


#13

Robię codziennie :wink: Po prostu robię grafikę 2D, bo na tym zarabiam, 3D staram się robić, gdy reszta moich zobowiązań jest już na solidnym etapie :smiley:

Korzystam z internetowych tutoriali, ale są miejsca, gdzie człowiek “utknie” i choćby zobaczył 10 tutoriali na ten temat to nie ma szans, żeby coś przeskoczyć. Przykład - nie radziłam sobie na starcie z Lazy Nezumi, ogarnęłam podstawy ale linijki wciąż były dla mnie temate tabu, mimo tutoriali. Na szczęście całkiem przypadkiem dostałam kilka rad od pana, który dzielił ze mną stoisko na PGA i voila, teraz zagadka się rozwiązała, miałam złe ustawienia, ogólnie trzeba było to “przygotować” zanim zaczęło się zabawę. Teraz śmiga jak powinno :stuck_out_tongue:
Dlatego raz na jakiś czas lubię jeździć, poznać ludzi, wymienić się wiedzą i poprosić o poradę by na nowo ruszyć z moimi projektami. :stuck_out_tongue:


#14

Ja na co dzień pracuje jako graphic designer. I robię tak jak ty, po pracy i po ogarnięciu zleceń siadam do 3D.

I też swojego czasu utknąłem tylko, że na całej koncepcji wypalania normal map i modeli low/hi poly. Na szczęście teraz mam to mniej więcej ogarnięte. I może masz racje, że dobrze by było częściej wychodzić z domu do innych ludzi, by od nich zaczerpnąć wiedzy. Bo cały czas moje lista “nie rozumiem” jest dłuższa od listy “rozumiem” :smile:


#15

No dokładnie :wink: Ja długo byłam samoukiem, ale po tym jak odbyłam jeden kurs, zmieniłam swoje nastawienie. Dowiedziałam się tylu rzeczy, tyle rzeczy nagle stało się dla mnie jasnych i oczywistych i zauważyłam ogromny progress w swojej pracy. Poza tym ciśnienie na wykonywanie zadań domowych nauczyło mnie codziennej rozgrzewki i rysowania, być może brakowało mi tak dużego samozaparcia by to robić, a może dawniej nie rozumiałam ich sensu, teraz jednak to się zmieniło i na każdym takim kursie dowiaduję się czegoś, co daje mi nowy “boost” do motywacji.

Wiadomo, własna praca jest bardzo ważna, ale nikt mi już nie wmówi, że w 4 ścianach, tylko z YouTubem czy Udemy pod ręką zdobędziesz większą lub porównywalną wiedzę z osobami, które jeżdżą, dowiadują się, testują. Tym bardziej, że takie zjazdy bardzo często uczą też pokory.


#16

Odświeże temat. Jakie macie opinie ( ktoś może coś słyszał) o szkole: DRIMAGINE ? Nauczanie dla początkującego.