Draw (Top down, Pixel art)

gamedev
gry

#1

Serwus!
Pracuje nad malym projektem, hobbistycznie po godzinach pracy. Co prawda ciagle w powijakach ale pomyslalem ze moze podziele sie pierwszymi efektami pracy.
Notabene moja codzinna praca jest kompletnie nie zwiazana z IT czy gamedev wiec traktuje ten projekt jako forme nauki programowania w C# i silnika Unity.
Chce zrobic z tego prosta gre akcji, cos w stylu Gungeon ale zamiast strzelanki wymyslilem ze bohater bedzie rzucal odbijajacymi sie kulami i walczyl bronia biala.

Zrobilem kilka filmikown na YT:

W chwili obecnej dopracowuje UI i w niedlugim czasie zamiezam skupic sie na audio zeby dac tej grze troche wiecej zycia.


#2

Wygląda obiecująco.

Mogę spytać o powód wypełniania sceny customowym skryptem ?


#3

Witam,

Chyba nie do konca rozumiem pytanie. Jezeli chodzi o wypelnienie mapy gry to jest to random generator ktory bazuje na metodzie “drunk walker” tyle ze troche bardziej rozbudowany. Dzieki temu bede mogl miec za kazdym razem inny uklad mapy. Co moze zwiekszyc grywalnosc na dluzsza mete.
Dodatkowym plusem jest to ze teraz moge tylko narysowac grafike pod nowa mape, podmienic sprites i miec zupelnie nowa plansze.

Pozdrowienia


#4

Chodziło mi o obiekt esentialsLoader. Trochę to nietypowe.


#5

OK teraz rozumiem, ta metode przechwycilem z jednego z tutoriali na YT (link ponizej do tych filmikow, nie pamietam w ktorym gosc implementuje Esential Loader - caly zestaw filmow bym mi bardzo pomocny).
Nie jest to konieczne ale zaowazylem ze pomaga ogarnac balagan w scene, uploaduje wszystkie camery Tilesets, Canvas etc. Pozatym przy twozeniu kolejnych scene nie trzeba wrzucac wszystkich prefabs od nowa tylko jeden esentialLoader i go troche mozna zmodyfikowac w zaleznosci od potrzeb.

Pozdrowienia.


#6

Jakby co to samo można uzyskać prefabrykując obiekt Essentials.

Powodzenia w dalszej pracy.


#7

Bardzo fajnie to wygląda. Będę kibicował projektowi i czekał na kolejne wzmianki.


#8

Serwus,

Pomyslalem ze wrzuce maly update z ostatnich postepow.

Wiekszosc wolnego czasu spedzilem ostatnio nad “przemeblowaniem” UI.
Nie sa to moze spektakularne zmiany zwlaszcza ze glownie robie to w poznych godzinach nocnych.

Glownym celem tych zabiegow jest poprawa ogolnego wizualnego odbioru gry. Podczas gry bedzie mozna uruchomic menu postaci w kazdej chwili zeby podejzec wlasciwosci Broni, Umiejetnosci, czy Artefaktow.

Tak wygladalo okno przed zmianami:
Celowo zakreslilem panel ktory skupial wiekszosc infromacji i zaslanial caly naroznik okna.

Teraz wyglada to mniej wiecej tak:

Co zmienilem:

  1. Nowe rozmieszczenie ikon Broni i Kulek - teraz maja swoje miejsce po lewej stronie.
  2. Bron i Kulki bedo mialy rozwijane okna informacyjne, ktore pokaza wlasciwosci obecnie uzywanych przedmiotow.

  1. Przesunalem Ikony “Umiejetnosci” w centrum dolnej czesci ekranu - To bedzie najwazniejsze okno bo akumuluje wszystkie bonusy z Broni, Artefaktow i Leveli gracza wiec chcialem zeby mialo centralna pozycje. Prawdopodobnie wyeksponuje je jeszcze bardziej w przyszlosci.
    Tym samym zlikwidowalem (rozbilem na mniejsze czesci) stary panel gracza, ktory wydawal mi sie za duzy od samego poczatku.

  1. Okno Artefaktow jest w tym samym miejscu ale bedzie animowane z innej pozycji. Moze uda mi sie na dniach zrobic filmik w ktorym lepiej rzedstawi wszystkie zmiany.

  1. Pozostale czesci UI na chwile obecna pozostawilem bez wiekszych zmian. Moze tylko kosmetyczne przesuniecia i zmiana rozmiarow.

Koncowy efekt jest chyba troche lepszy w odbiorze i nie skupia sie na jednym panelu ktory zaslania tylko jeden naroznik.
W przyszlosci mam zamiar pozmieniac ramki, ikony i trzcionki ale najpierw chce upozadkowac kilka tematow zwiazanych z “Leveling System” no i w koncu chce dodac Audio do tej gry.

Pozdrowienia!