Dungeon Pattern - moja najnowsza gra w Unity


#1

Witam!
Właśnie wypuściłem moją najnowszą grę Dungeon Pattern. Jest to turowa gra logiczna, w której obserwując schemat zachowania przeciwników należy wybić wszystkie mostra i dostać się do portalu.
Link do gry:
https://huncwot.itch.io/dungeon-pattern
Jak zwykle czekam na konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam
Huncwot

Tu kilka screenów



:


#2

Oczy bolą od grafiki i tego doboru kolorów. To zamierzone?


#3

Niestety nie.
Ponieważ sam nie potrafię robić grafiki używałem gotowych spritów na licencji CC0 przez co miałem ograniczone możliwości.


#4

Nie mogłem znaleźć tam żadnego pliku .exe Wrzuciłeś go?


#5

Wcale tak źle nie wygląda, nawet wywołuje uczucie nostalgii :wink: Dziś raczej nie dam rady zagrać ale w najbliższym tygodniu chętnie przetestuję


#6

Przepraszam
Aktualnie miałęm małe zamieszanie z dodawaniem wersji na linuksa i przez chwilę mogło go tam nie być
Mój błąd (okazało się, że itch.io działa inaczej niż myślałem w kwestji wersji)
Teraz powinien już być.


#7

Wielkie dzięki!
Czekam na opinie


#8
  1. mechanike gry wymyślłeś sam czy jest to klon czegoś w co grałeś? Bo mi się bardzo podoba(z jednym wyjątkiem) i gra wciąga
  2. ten wyjątek - czy takie było założenie, że uderzenie w powietrze niweluje ruch gracza - nie wiem czy by nie było lepiej jakby gracz musiał zawsze wykorzystać 3 ruchy a uderzenie w powietrze byłoby niemożliwe
  3. flozenshade ma racje z kolorami, po 3ech minutach na dużym monitorze niestety oczy bolą… Może mógłbyś jakoś tą siatkę rozjaśnić żeby nie była taka mocno czarna, nie wiem na ile to pomoze?
  4. moby czasem nierówno stają po ruchu, to zamierzone czy przypadek?
  5. inglish w niektórych miejscach do poprawy (np Use SPACE to activete)
  6. bedzie wersja na andka?

#9
  1. Mechanikę wymyśliłem sam
  2. Uważam, że ograniczyło, by mi to trochę swobodę przy tworzeniu zagadek (teraz i tak nie da się tego zmienić, bo kilka leveli opiera się na tym pomyśle)
  3. Kolory są problemem, bo nie mam pojęcia co z nimi zrobić (nie technicznie, tylko wizualnie, bo na teksturę zawsze mogę nałożyć coś w rodzaju filtra)
  4. To niewielki błąd, który zauważyłem dosyć późno w trakcie tworzenia gry, a że kod to jeden wielki syf (do czego przyznaję się z bólem) i zwyczajnie za dużo czasu straciłbym na poprawianiu tego, a miałem sporo poważniejszych błędów na głowie (np. tworzenie pętli nieskończonej ruchów potworków)
  5. Jako, że sam jestem dyslektykiem to grę dałem 2 znajomym do korekty, ale jak widać niestety nie udało się wyłapać wszystkiego. Błędy będą poprawiane z czasem
  6. Sam nie wiem. Pierwotnie gra miała być tylko na androida, ale jakoś w produkcji się zmieniło. Jak wymyślę odpowiednie ułożenie UI i znajdę grafika, który mógłby je wykonać to postaram się zrobić wersję mobilną.

P.S.
Miło słyszeć, że komuś gra się podoba :smiley:


#10

Huncwocie, potrzebne Ci są te pomarańczowe bloki?
Rozpraszają i zabierają miejsce. Zobacz o ile mroczniej i przyjemniej jest w czerni.

test


#11

Faktycznie, wygląda to lepiej :smiley:
Bardzo dziękuje za radę
Do końca tygodnia postaram się wprowadzić tą zmianę


#12

Gra ze zmienionym schematem kolorów jest już dostępna
Jeszcze raz wielkie dzięki


#13

Przeszedłem ok. 2/3 gry jak na razie (w ciągu pół godziny). Myślę więc, że mogę się wypowiedzieć na temat tej produkcji.

Plusy:

  • grafika wywołująca nostalgię do czasów nieśmiertelnego Pegasusa
  • brak błędów (przynajmniej ja nie trafiłem na żaden) -> przesunięcie jakiejś postaci o kilka pikseli w tę czy tamtą stronę nie ma wcale znaczenia, zwłaszcza gdy przy kolejnych ruchach ta niedokładność się nie kumuluje.
  • prosta, ale przemyślana mechanika, zmuszająca gracza do kombinowania
  • uczucie satysfakcji w związku z pokonywaniem kolejnych poziomów oraz eliminacją przeciwników z planszy -> w niektórych sytuacjach miałem możliwość wyrzucenia przeciwnika poza planszę, odrzucenie go w taki sposób aby przy okazji uderzył w innego oponenta, manewrowanie między czarodziejami tak by ogniste kule trafiały w innych lub wywoływanie wściekłości u rycerzy po to by staranowali kolegów i dodatkowo spadli w bezdenną przepaść :laughing:

Minusy:

  • krótka -> z małym zastrzeżeniem. Gdybyś zamierzał dorobić jeszcze jakieś dodatkowe plansze, koniecznie zadbaj o jakieś drobne nowości. Na przykład “zaatakowanie” dźwigni wywoła zmianę na planszy w postaci wystrzelenia ognistych kul, wysunięcia/schowania kolców w podłodze, zamknięcia/otwarcia drzwi. Jeśli chcesz jednak zacząć pracować nad czymś innym - spoko. Udało ci się osiągnąć bardzo dobry stosunek różnorodności do liczby poziomów.
  • mało opcji dotyczącej rozdzielczości/rozmaru okna - bez żadnego problemu okno mogłoby być mniejsze

Ocena końcowa: 4,5 / 5
Polecam, HokanPL :stuck_out_tongue:


#14

Bardzo dziękuje za opinie.
Ciesze się, że gra się podobała :smiley:
Co do minusów to gry niestety nie rozbuduję, bo napisałem ją w tragiczny sposób (struktura jest tak zamknięta, że nawet małe zmiany jak dźwignie najprawdopodobniej wywaliłyby cały system.
Rozdzielczość/rozmiar okna - postaram się wyeliminować te wady w następnych produkcjach i ogarnąć żeby wszystko ładnie się skalowało .


#15

Czyli pewnie z tego bałaganu w kodzie wynika to że mój wentylator w lapku świruje jakbym odpalał na nim Men of Wara na maksymalnych ustawieniach? xD
Jeśli pisałeś w C#, mogę spróbować coś zoptymalizować. Nie żebym był jakimś specjalistą, ale trening by mi się przydał :wink:
Z niecierpliwością czekam na twoje kolejne gierki :slight_smile: Masz jakieś konkretne plany?


#16

Plany mam, ale bardzo nie konkretne. Niedługo będę pewnie zaczynał prace nad kolejną grą (jak na razie szukam ludzi z którymi dałoby się coś ciekawego zrobić) (tym razem bardziej zręcznościową), ale jeszcze nie wybrałem pomysłu (kilka chodzi mi po głowie).
Nie wiem czy przez bałagan w kodzie lapek ci się pali, bo nawet na moim tablecie (tak, mam tablet z windowsem) gra śmiga i nie ma problemów XD
Kodu nie wyślę, bo się go wstydzę :stuck_out_tongue: (i to tak bardzo bardzo), ale może przy następnej produkcji.


#17

Cóż, laptop jest sprzed 5 lat, a gry na nowszym kompie nie odpalałem. I już raczej tego nie zrobię, bo ją UKOŃCZYŁEM
#duma :smiley:


#18

Polecam gra tak wciąga zmusza do myślenia i nie zauważyłem błędów (obecnie) ! ale grafika trochę razi oczy! wg mnie 8/10