Fly in the Sky - mój drugi solowy projekt


#1

Witam.

Po dodaniu mojej pierwszej gry na tym forum dostałem najwięcej sensownego feedbacku, więc postanowiłem z drugim projektem też tutaj się zameldować.
Wziąłem sobie do serca uwagi na temat pierwszej gry, starałem się dać grze bardziej mobilnego sznytu i myślę że mi się udało.
Sama mechanika gry jest niezwykle prosta, chociaż sterowanie wymaga praktyki. Graficznie też starałem się zachować spójność i sporo czasu poświęciłem samej warstwie wizualnej.
Grę można pobrać tutaj:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.BiGGrEEnGames.FlyInTheSky

Bardzo chętnie poczytam wasze opinie… no i miłego lotu :wink:


#2

Cze.

Pomysł spoko. Lot w chmurkach wygląda bardzo fajnie, muzyka też jest dobrze dobrana i przyjemna. Lekkie zmiany gameplayu i barwy chmurek, uderzenia pioruna, wyglądają na próbę zgrania z podkładem muzycznym - jeżeli to nie przypadek to super. Jakby dołożyć więcej ścieżek i popracować nad budowaniem gameplay’u pod rytm było by mega. Ogólnie jakby trochę popracować to mogłoby być bardzo ciekawe.

Teraz krytyka:

  • [Była edycja] - gwiazdki mogłyby być 3D
  • Ładowanie strzału wygląda tragicznie.
  • Ciało w jednolitym kolorze to bardzo kiepski pomysł. Ważny jest pierwszy kontakt z grą, a ten model wygląda jak placeholder i szkodzi estetyce. Te odblokowywane skórki wyglądają o niebo lepiej i wprowadzają jakiś klimat ( nieco luzacki :)). Ja bym dał jedną z nich jako bazową skórkę. Pierwszy kontakt z grą, gdzie postać ma już jakiś zauważalny charakter, byłby dużo lepszy.
  • Menu credits jest niedokończone. Odbiega od pozostałych
  • przycisk pauzy ląduje mi na krawędzi ekranu ( pocophone ). Chyba coś jest nie tak ze skalowaniem ekranu.
  • Options w menu głównym nie posiada suwaka czułości. Szczegół, ale zauważyłem
  • Quit jest zbędny na telefonach.
  • I teraz najważniejsze - jaki jest cel gry? Po prostu zbieram sobie gwiazdki do odblokowania skórek i załapania się na leaderboard? Zakładam, że tak skoro podkład muzyczny się zapętla po jakimś czasie, to ten aniołek nigdzie nie doleci. W takiej sytuacji pomysł, aby zniwelować skuchę obejrzeniem reklamy jest wulgaryzm. Po pierwsze - jest to namolne, męczące i pierwsza myśl gracza jest bliższa rozwinięciu FY. Jeżeli możesz podbijać sobie wynik oglądając reklamy to praktycznie odpada aspekt rywalizacji i to nie motywuje. A na zbieranie gwiazdek lepiej rozpocząć od nowa. Nie tak powinno być - gracz kończy grę, widzi “zgarnąłeś 30 gwiazdek”. Obejrzyj sobie reklamę i zgarnij kolejne 30. Tak żeby widział konkretną nagrodę i czuł, że mu się opłaca jeżeli zechce poświęcić te 30s, ale nikt go nie zmusza jakby co.
  • Ale oczywiście nie ma to sensu, bo sobie można pooglądać reklamy i dostawać gwiazdki bez grania. Choć może to jakiś pomysł na to, bo w ten sposób więcej pobierających obejrzy reklamę. Przy realistycznym podejściu, w którym zdajesz sobie sprawę, że pobierający zagra raz czy dwa faktycznie jest to dla twórcy korzystne.
    Ale samej grze to szkodzi, zwłaszcza jeżeli miałaby przyciągać na dłużej. Jeżeli zamysł był, aby zarobić cokolwiek - to chyba pomysł dobry. Jeżeli jednak miałoby to tak wyglądać w produkcji, która w zamyśle miałaby być dobra - to jednak zły.

Ogółem sam pomysł fajny. Nad samą grą można by jeszcze popracować, trochę rozbudować. Skupiłbym się, na dodatkowych levelach i wydłużeniu gameplay’u.

A tak w ogóle pokombinowałbym jak to przerobić na grę rytmiczną. Najciekawszym aspektem gry jest połączenie podkładu muzycznego z wizualizację i aż się prosi aby zamienić nieco toporną zręcznościówkę na stukanie w rytm muzyki.


#3

Mógłbyś wstawić jakiś filmik z gameplayem? To podbije Ci feedback, bo niektórzy nie mają możliwości pobrania i przetestowania gry. :slight_smile:


#4

Dzięki za feedback. Obecnie kończę projekt na ComunityGameJam, ale jak skończę to przygotuję update bo już kilka osób zwróciło mi uwagę na większość elementów które wskazałeś.

  • Gwiazdki to są modele 3D, ale nie dałem im rotacji bo wydawało mi się że będzie mniej czytelne, ale to chyba tylko moja opinia (dlatego beta testy to dobry pomysł, szkoda że nigdy nie chce mi się tego robić)
  • Tak, ładowanie strzału poprawię, jakoś nie miałem weny przy tworzeniu tego, zrobię porządny spritesheet w przyszłym update’cie.
  • Początkowo te skórki odblokowywane miały być startowymi, darmowymi, ale też nie miałem za bardzo koncepcji na nie i skończyło się na tym że trochę olałem temat, muszę nad tym przysiąść, bo tak po prawdzie to wcale nie tak dużo roboty… ale to musi mi wpaść jakiś pomysł żeby zrobić to dobrze, nie jestem mistrzem photoshopa.
  • Tak, creditsy robione na “odpieprz się” :wink:
  • ze skalowaniem to dziwne, bo na kilku urządzeniach testowałem i nie było problemów.
  • Suwak czułości w menu uznałem za zbędny, bo nie ma jak tego przetestować w grze więc bezsensu go było tam dawać, natomiast napisałem “Sensitive” zamiast “Sensitivity” co zauważyła znajoma… ogólnie - fail. :slight_smile:
  • tak, celu nie ma, prosty endless runner, natomiast jeżeli koncept się przyjmie to planuję zrobić kilka odblokowywanych poziomów z innymi światami (różowe chmurki, noc, zielone, gazowe chmurki). Już by to było tylko plik z tą animacją z AfterEffecta przepadł, a zrobienie nowego to kilka dni pracy, więc potrzeba na to czasu.
    Co do reklam, to w kilku popularnych grach widziałem system z podbijaniem wyniku który zapisuje się na leaderboard poprzez dodatkowe życie za reklamę, też uważam że to chamskie ale uznałem że skoro popularne produkcję to robią, to czemu nie. Poza tym jeżeli nie masz dobrego skilla to oglądnięcie reklamy i kontynuowanie nic nie da bo przy dalszym etapie gry zaraz i tak zginesz.
    Pomysł z podwojeniem gwiazdek za reklamę bardzo dobry, nie wiem dlaczego na to nie wpadłem, ale na pewno wrzucę w update’cie.
  • mówisz że nie podoba Ci się system z otwieraniem skrzynek za reklamę? Też uważam że to głupie, ale to kolejna praktyka z kilku popularnych gier, miało być że można raz dziennie skrzynkę otworzyć, ale nie umiałem zrobić tego żeby brało czas z jakiegoś serwera i ostatecznie zostawiłem tak jak jest. Mojej córce się podoba, słabo Jej idzie, więcej niż 10/15 gwiazdek nie umie zebrać, a oglądnie reklamę albo dwie i może sobie skórkę odblokować :slight_smile:

Muzyka jest kozacka, znaleziona na Redditcie, tworzona przez jakiegoś niszowego muzyka, bardzo mi przypasowała do gameplayu (w ogóle uważam że muzyka jest najlepszym elementem mojej gry, a zarazem jedynym nie zrobionym przeze mnie :wink: )
Może można by pokombinować z tym że przelatując przez ringi dochodzą kolejne elementy muzyki… nie wiem, przemyślę to.

Jeszcze raz dzięki za feedback. :slight_smile:

@jonasz787 film z gameplay’em zrobię w przyszłym tygodniu, teraz mam gamejam na głowie i muszę skończyć projekt do soboty… wszystko było dobrze zaplanowane, ale Google uznało że publikację mojej gry przeciągnie do 9 dni.


#5

W kwestii suwaka - Ihmo jeżeli gdzieś jest menu opcji, to powinno być pełne. Ewentualnie w drugą stronę, że menu dostępne w czasie rozgrywki jest ograniczone bo nie da się zmienić niektórych ustawień w czasie rozgrywki. Problem polega na tym, że intuicyjnie tam bym tego szukał i fakt, że jakaś opcja pojawia się opcjach podczas rozgrywki jest zaskakująca.

W kwestii skrzynek - na tym polega różnica, że co jakiś czas jest ok. Bo wtedy ma to kilka celów - raz ma zachęcić gracza do grania, bo dzięki temu że zgarnął bonus jest bliski odblokowania czegoś i ma motywację pograć jeszcze trochę. No i chodzi też o to, że jak ma bonus co kilka godzin to będzie uruchamiał grę co kilka godzin. Natomiast w tej chwili masz rozwiązanie zamiast.

Czas możesz pobrać z systemu, nie z serwera