Game designer - z live escape room do gamedev

projektowanie-gier
game-design

#1

Cześć,

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby spróbować swoich sił przy produkcji gier cyfrowych jako game designer. Mam kilkuletnie doświadczenie jako game designer gier typu escape room jak i w zarządzaniu całymi projektami w metodyce zwinnej, współpracy z artystami, elektronikami, budowlańcami, testerami itd.

Skala moich dotychczasowych projektów była niewielka ze względu na formę fizyczną produktu. Charakteryzowała się teoretycznie inną specyfiką, powstający produkt był w 100% namacalny, do którego się wchodziło i tam gracz odgrywał swoją rolę. Oddzielenie dekoracji od elementów biorących udział w grze jest zdecydowanie trudniejszy niż w przypadku gier cyfrowych, np. jeśli gracz chce zbić lustro to to zrobi. I tutaj jest przewaga cyfrowych produkcji, łatwiej jest prowadzić gracza. Aż tak bardzo nas nie zaskoczy bo jest ograniczony przez mechanikę gry. Z drugiej strony wprowadzenie gracza w klimat wydaje się łatwiejsze w moich dotychczasowych projektach.

Pytania do Was czy moje doświadczenie zdobyte przy produkcji live escape room ułatwią mi wejście do branży? Na jakich specjalnych skilach radzicie mi się skupić?

A może ktoś, akurat potrzebuje osoby z moim doświadczeniem?

Z góry dzięki za rady. :slight_smile:


#2

Zabawne bo [Nieaktualne] Szukam grafika 3D do hobbystycznego projektu tworzy projekt gry oparty o ecape room :slight_smile: więc Twoje doświadczenie jak najbardziej by się tu przydało. Wydaje mi się, że mógłbyś spróbować dołączyć do tego lub innego projektu aby projektować sceny i je testować. Ze skilli jakie powinieneś zdobyć IMO ogarnianie jakiegoś silnika gier np Unity, Unreal Engine, Godot, Construct, Defold. Zależy jaki masz sprzęt i jakie gry chcesz tworzyć. Ogarnianie czyli także programowanie. Nie bój się tego. Niektóre silniki mają proste języki skryptowe i jest masa tutoriali. Czasem nawet nie potrzeba programowania, bo silnik ma wbudowane mechaniki.
Obsługa programów graficznych. Jakiś do obróbki obrazów jak Photoshop. Jest masa darmowych i możesz wybrać odpowiadający Twoim upodobaniom. Jeśli chcesz tworzyć gry 3d to odpowiednio coś do edycji i animacji modeli jak Blender lub prostsze do modeli voxelowych. Obróbka dźwięku też jest potrzebna więc Audacity.


#3

Los chciał, abym teraz napisała ten post. :slight_smile: Z mojego punkty widzenia nie ma znaczenia jakie gry będę tworzyć, najważniejsze aby powstał z tego produkt dostarczający rozrywkę graczom. Z tego co napisałeś to dobrze jest znać wszystkie możliwe narzędzia z każdego aspektu gry. Całkowicie się z tym podejściem zgadzam jeśli chcesz na projekt patrzeć holistycznie, a nie z okrojonego punktu. Pytanie czy podstawowa wiedza o tych narzędziach wystarczy, czy muszę to w pełni ogarniać.

Który silnik polecasz na początek? Osobiście zainstalowałam w zeszłym tygodniu ue4, ale może jak znam pythona to jest jakieś lepsze rozwiązanie na pierwsze spotkanie.


#4

Znaczy do tworzenia prostych gier 2d jak choćby platformówek nie używa się Unreal Engine także chodzi mi o dobór narzędzia do projektu. Musisz wiedzieć co konkretnie chcesz zrobić czyli typ gry i rodzaj grafiki.
Powiem jak ja zrobiłem. Nie mam wielkiego doświadczenia i coś tam kiedyś grzebałem, ale nie na serio.
Jako pierwszy projekt ‘na poważnie’ postanowiłem zrobić platformówkę 2d ze stylizowaną na retro grafiką w stylu pixel art. Jako główne narzędzie wybrałem silnik co się zwie Godot. Mało waży, idealny do 2d, posiada łatwy do przyswojenia język skryptowy, jest świerzy i sprawnie rozwijany. No i znalazłem tutoriale na YT dzięki którym łatwo mogłem zacząć. Do tworzenia grafiki wybrałem Photo Filtre. Jest free, używałem go już wcześniej więc już się do niego przyzwyczaiłem a do pixelartu nadaje się całkiem fajnie. Do edycji dźwięku Audacity, bo też darmowy :smiley: i dosyć popularny. Im lepiej będziesz używać narzędzi tym lepsza będzie gra. To tak samo jak z malowaniem obrazu. Im większy skill tym lepszy obraz, ale też im lepiej dobrane płótno, pędzle i farby więc i dobór narzędzi jest ważny.
Także od siebie polecam Godota. Ma ponoć podobny język skryptowy do pythona. No i tam można 2d i 3d gierki robić. Lekki i prosty na początek. Unity za to jest absolutnie najpopularniejszy na ten moment więc ogarnianie go daje możliwość zatrudnienia. Ogólnie nie jestem tam żadną wyrocznią i nie głoszę prawd objawionych :smiley: Sama wiesz co najlepiej lubisz, jakich programów używałaś wcześniej, jaką grafikę lubisz, w jakie gry grasz więc dobieraj narzędzia do tworzenia według swoich upodobań i tego co Tobie się podoba. Nie musisz być mistrzem od wszystkiego, ale pamiętaj, że gra musi zachęcać, aby w nią zagrać. Może być ciekawa grafika, dźwięki, unikatowe mechaniki, humor, mroczny klimat itd.
Im więcej uda się osiągnąć tym lepszy odbiór gry.