Hej
1.) Czy istnieje taki game engine tool ktory pozwala na:
tworzenie terenu gry, drzew, trawy, różnych efektów jak wiatr, woda i gdy to stworzysz to masz podgląd na kod ktory jest oparty na directx API np. directx9 no i ci też vertex i pixel shader sie wygenerują, textury. Czyli z poziomu programisty C++ masz coś takiego, że np. nie umiesz wygenerować efektu drzewa a masz już swój projekt gdzieśtam z 50 tys. linii kodu oparty na directx9 bo np. 10 lat temu tworzyłeś i chciałbyś wrocić do jego ukończenia więc nie będziesz od nowa zaczynał i uczył się unreala czy unity, tylko już tamto chcesz dokończyć co masz. No to wchodzisz w ten program dajesz na pustą scenę tylko drzewo i patrzysz jaki kod z DirectxaX API został wygenerowany wraz z dodaniem na scene tego drzewa. Więc następnie po obczajeniu kodu możesz zrobić copy paste kodu, tekstur, shaderów do swojego projektu no i masz w swoim projekcie drzewo.
Być może jakaś wcześniejsza wersja Unreal Engine tworzyła kod oparty na directx? Szukałem w necie ale nie znalazłem. Większość enginow to po prostu ma owrapowane wstawki directX API do własnego interfejsu a następnie ten interfejs wystawiony do dynamicznej biblioteki, tak że nawet nie masz podglądu na szczegóły interfejsu tego silniki jakie wywołania directx API on kryje pod sobą.
2.) Jak aż tak dobrze nigdy nie było i taki tool nigdy nie istniał aby dodawać na scenę swoje rzeczy i generował się kod C++ oparty na directx9 czy tam 10,11 API to czy chociaż istnieje taki tool w którym tworzysz teren, wszystkie elementy statyczne w twojej grze gdzie masz już jakieś gotowce jak to drzewo aby je tylko dodać na scene (bez efektu wiatru i innych animacji) i następnie możesz to exportować do formatu np. mesha .x albo chociaż do formatu który Blender akceptuje (a stamtąd to wiem, ze można już to wyeksportować do .x bo już to robiłem). Czytałem że jest dużo programów jak terragen, terrasculptor, world creator, ale jest wiele komentarzy że tylko jako height mapę można eksportowac bez tekstur i dodatkowych plików które zapewniałyby blendowanie tekstur.