Godot Engine i problemy ze scrollingiem 2d


#1

witam,

od pewnego czasu robie gre 2d na silniku construct 2, ale naszła mnie w weekend ochota na sprawdzenie Godota i tu zaczęły sie schody. Gra jest retro pixel art (320X192), zwyczajna platformowka nic szczególnego.
Zainstalowałem najnowszego Godota i zauważyłem, ze jest problem ze scrollowaniem ekranu. Występują drobne skoki ekranu na androidzie, nieznaczne szarpie co chwile. Przeczytałem, ze to prawdopodobnie wina GLES 3, wiec przeniosłem sie do Godota 2.15 na GLES 2. Zrobiłem tez nowa kamere nie parentowana do playera (bo to tez podobno jest problem)… przyczepiłem ja do głównego noda “World”. Szarpanie scrollowania bylo troszkę mniejsze, ale było. Grzebałem juz we wszystkim, odznaczałem 60 hz, v-sync i inne cuda i nic.
Mam pytanie do doświadczonych w Godocie, czy jest to problem silnika i nie da sie z tym nic zrobic. Nie wiem, czy wrocic do Constructa 2 czy dalej meczyc, siebie i Godota.
Programista jestem marnym, ale cos tam daje rade robic…

Boris


#2

Przejrzyj ten wątek: https://github.com/godotengine/godot/issues/10388
Jest tam mowa o ustawieniu Physics Jitter Fix.
Możesz sprawdzić czy problem występuje w wersji 3.1, tylko ostrożnie
zrób najpierw kopię projektu.


#3

Dzieki za naprowadzenie, ale jest to wiekszy problem niz myslałem. Obecnie nie na moją głowe. Szkoda, bo podoba mi sie ten silnik. Zerkne na 3.1 jak juz wyjdzie, a jutro moze obejrze Phasera.

Dzieki