[Godot] Etherworld gra logiczna


#1

Stworzyłem prostą grę logiczną przy użyciu Godota. Zapraszam do obejrzenia i przetestowania.

Gra jest właściwie kompletna, brakuje jej najwyżej kilkunastu ciekawych poziomów.
Być może warto pogrzebać odrobinę przy zasadach czy dostroić kilka ustawień, ale to już raczej kosmetyka.

Gra zawiera edytor poziomów więc jeśli ktoś uzna, że potrafi stworzyć coś ciekawego, co zasługuje na uwagę wszechświata, zapraszam do kontaktu - jestem w stanie dorzucić taki poziom na serwer i udostępnić pozostałym graczom.

Grę można pobrać stąd: Strona domowa Etherworld

Film instruktażowy i jednocześnie gameplay:


#2

Ściągnąłęm sobie gierkę i spróbowałem zagrać. Początkowo mnie bardzo zainteresowała ale zapał niestety szybko minął za sprawą braku postępów w grze. Nie udało mi się ukończyć ani jednej planszy. Nie czytałem instrukcji i raczej nie znam osoby, która by chciała do instrukcji zajerzeć. Jeśli mogę coś zasugerować to mógłbyś wrzucić gdzieś filmik pokazujący jak przejść najprostrzy level np na stronie albo dodać demo w grze. Ale dość krytyki :slight_smile: gratuluje ukończonego projektu.


#3

Dzieki Kamagolu za zainteresowanie i komentarz. Jest szansa, że jednak zajrzysz do instrukcji, skoro już poświęciłeś mi tyle czasu? Obiecuję, że w środku znajdziesz tylko trochę tekstu wyjaśniającego zasady (który możesz pominąć, chociaż przeoczysz wtedy informację skąd wziąć Ether do następnych ruchów), a reszta to już prowadzenie za rączkę: przesuń w lewo, dodaj rurę czyli dokładnie to co chciałbyś umieścić w filmie.
Informacja o tym, czy instrukcja jest zrozumiała jest dla mnie ważna.

Co do filmiku to oczywiście powstanie, uwzględnię Twoją sugestię i wyjaśnię jak przejść poziom w całości, choć planowałem tylko krótką zajawkę z pokazaniem kilku zasad mechaniki.

Zdaję sobie sprawę, że bez filmu będzie ciężko kogokolwiek przekonać do zagrania, dlatego premiera odbywa się na gamedev.pl, gdzie ludzie są zainteresowani nie tylko końcową produkcją, ale też fazami pośrednimi powstawania gry.


#4

Przeczytałem tutorial i zagrałem jeszcze raz. Było lepiej :). Gra jast wciągająca. Udało mi się połączyć rurociąg na planszy Erthfields i… nic. Chyba w dalszym ciągu nie rozumiem zasad. Mam 2/19 F i brak pomysłu na dalszą grę. Na planszy z obeliskami byłem jeszcze bardziej zagubiony.


#5

Udało mi się sklecić krótki film instruktażowy, przy okazji można zobaczyć gameplay.
Jeśli ktoś ma ochotę spróbować polecam ściągnąć najnowszą wersję, poprawiłem kilka niedociągnięć.
http://kompak.pl/etherworld


#6

Skończyłem instrukcję z angielskim dubbingiem:


#7

Chwilę to potrwało, ale w końcu udało mi się wypuścić również wersję na Androida:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kompak.etherworld

Sam robiłem testy na telefonie z 4 calowym wyświetlaczem, ale dla wygody polecam jednak coś większego.


#8

Hej :slight_smile: Jak tam prace nad grą? Udało ci się jeszcze ją ulepszyć? Bardzo zaciekawił mnie twój projekt.


Anna - księgowa Warszawa


#9

Gra była głównie testem Godota, choć nie tylko, bo tablica wyników wykracza poza ten silnik. Test wypadł bardzo pomyślnie, pisze się świetnie, silnik jest wszechstronny, a łatwość ogarnięcia środowiska jest ogromna.

Podejrzewam, że zagrało w nią kilkanaście osób, co mnie bardzo nie dziwi, bo mechanika nie jest porywająca ani łatwa, a żadnego marketingu nie było. Dlatego też gra się nie rozwija, bo i po co?

Udało mi się przy okazji dorzucić kilka cegiełek do samego silnika, a już niedługo wyjdzie Godot 3.0, którego miodność będzie większa o rząd wielkości od wersji 2.x i być może będzie to impuls do zrobienia czegoś nowego.


#10

Cześć. I jak? Masz już Godot 3.0? A może masz już na nim coś ciekawego stworzonego?


Paula
księgowa Jelenia Góra


#11

Rozwój Godota znacznie przyspieszył w ciągu ostatnich kilku miesięcy, głównie dzięki finansowaniu poprzez Patreon.

Jest dostępna oficjalna wersja Godot 3.0 Beta 2, można też zawsze skompilować kod na własną rękę.

Stabilnego wydania można się spodziewać w ciągu kilku najbliższych tygodni, funkcjonalność została zamrożona i sukcesywnie usuwane są kolejne błędy.

Nie mam niczego do pokazania, może stabilna wersja skłoni mnie do popełnienia jakiegoś małego potworka, zawsze można pooglądać przykłady choćby na Twitterze.