[Godot2D] Ancient Sun - Platformówka Metroidvania


#1

Cześć

Tworzę własną grę wideo i chciałem trochę o tym opowiedzieć. Wymyśliłem grę kilka lat temu ale umiejętności i codzienne obowiązki nie pozwlały mi wtedy przysiąść do tego na dłużej. Trochę było w tym też moich błędów bo zamiast tworzyć grę pisałem silnik. No ale wróciłem do pomysłu z trochę innym podejściem i teraz idzie znacznie lepiej.

W sporym skrócie chcę stworzyć grę platformową typu metroidvania z dużym naciskiem na eksplorację świata, z mniejszym na fabułę. Inspiruję się takimi grami jak Hollow Knight, Hyper Light Drifter i Dead Cells (w kwestii walki) dorzucam też sporo od siebie.

Projekt tworzę w Godocie, programuję w GDScript, grafikę rysuję i animuję w Aseprite, poziomy projektuję w LDtk. Zdarzy mi się używać blendera kiedy potrzebuję jakiegoś rzutu obiektu, którego nie potrafię dobrze pokazać pixel artem.

To co tutaj pokazuję jest wynikiem około 3 miesięcy pracy po 2 czasem 4 godziny dziennie. Pokazuję jeden przykładowy poziom, bo szczerze mówiąc nie mam więcej… W tym momencie najważniejsze dla mnie, jest stworzenie wszystkich mechanik, hazardów, ruchomych platform i scenerii oraz przeciwników zanim na dobre zajmę się kreowaniem właściwych poziomów. Stąd też pokazywany poziom może wydawać się niepoukładany, trochę chaotyczny. No ale na pewno coś o grze wam powie.

Będę wdzięczny za opinie.

https://youtu.be/O7e–3Krlt4


#2

Moze to moj brak doswiadczenia w tego typu grach, ale postaram sie opisac swoje odczucia.

Pierwsze co sie rzuca w oczy to mala czytelnosc. Moze to wina poziomu a moze powinienes popracowac nad tym by podloze w jakis sposob sie odroznialo od reszty, zmniejszyc moze ta monotonnie.

Druga rzecz to niespodziewane przeszkody. Sa one zbyt malo widoczne dla takiego casuala jak ja. No chyba ze celujesz w bardziej hardcorowych graczy.

Trzecia odpychanie gracza po ciosie. Zastanow sie czy nie skomplikuje Ci to projektowania poziomow.

Podoba mi sie z kolei sposob przedstawienia walki, jak i sposob znikania przeciwnikow