Gra Arena Fighter - Mój pierwszy większy projekt gry w UE4


#1

Od jakiegoś czasu tworzę grę w UE4 -> Arena Fighter.
Chciałbym prosić o opinię na temat mojej gry. Gra jest w trakcie tworzenia, ale zagrać już można, na tej stronie link do pobrania gry: https://www.facebook.com/Dlugi03/
A tutaj prezentacja gry na YT: https://www.youtube.com/channel/UC9B8WofMP5PpAKyOHApixsQ
Jeśli masz pomysł co mógłbym zmienić w mojej grze, aby lepiej się grało, napisz.


#2

A o co chodzi w tej grze?


#3

W filmach na YT i na stronie FB przy którymś poscie jest instrukcja, ale napiszę też tutaj: Celem gry jest przetrwać jak najwięcej fal wrogów, na mapie pojawiają się boostery oraz amunicja. Sterowanie: WASD - chodzenie; 1, 2, 3 - boostery; spacja - skok; LPM - strzał; ESC - pauza gry i sklep z wymianą iloścdi zabitych na amunicję albo boostery.


#4

Słuchaj, jeżeli chcesz opinii no to mogę Ci parę słów napisać. Nie chce żebyś się źle poczuł ale moja opinia jest zdecydowanie krytyczna. Dlaczego? Wiem, że na pewno włożyłeś w to trochę pracy, ale jak dla mnie jest jeszcze zdecydowanie zbyt wcześnie żeby mówić o ‘grze’ i pytać co w niej poprawić żeby była bardziej grywalna. To niestety wygląda jak wrzucone kilka assetów, świateł, efektów oraz dodany krótki kod na sterowanie… Dodam że optymalizacja jest fatalna (albo jej wogole nie ma) w sensie że wrzuciłeś parę świateł i nic więcej z nimi nie zrobiłeś albo przesadziłeś z efektami, bo na moim leciwym laptopie gra się zwyczajnie tnie (a np. w GTA 4 na nim spokojnie gram). Model broni zasłania pół ekranu, moby znikają po zabiciu(a mógłbyś je chociaż przewracać) latają w powietrzu, nie ruszają się czyli są prostymi bryłami przesuwanymi po podłodze; nie widać czy trafiam moba czy nie, jest czarno, nie ma tekstur, a UI narysowany w paincie to już przegięcie :slight_smile:
Tak więc do poprawy jest bardzo dużo, powinieneś to traktować jako naukę i pracować nad tym, ale na pewno nie wystawiać tego tutaj i pytać co poprawić żeby grało się lepiej…


#5

Czyli brzydka gra (brzydotę opisał przedmówca) bez jakichkolwiek innowacji :wink:

Bo widzisz - samo to, ze gra jest brzydka i ma słabą grafikę to nic, jeśli taka gra powali gracza swoim pomysłem, grywalnością czy klimatem. Możesz tez zrobić grę z grafika na poziomie AAA bez niczego specjalnego - też znajdzie odbiorców. W to, co w tym momencie nazywasz grą nikt nie zagra. Sorry.


#6

Grafika interfejsu HUD jest tragiczna, grafika 3d o dziwo jakiś tam styl trzyma no ale wiadomo, że to nie jest żaden profesjonalizm.