Gra FPS MMO w UE4 - tworzę zespół


#1

Witajcie
Od zawsze miałem marzenie stworzenia gry.
Aktualnie mam 34 lata, doświadczenie w web developmencie i pomysł. Gra FPS w klimacie post apokaliptycznym ze współczesnymi pukawkami, dodatkowo multiplayer (zarówno PVP jak i PVE).

Kogo potrzebuję?
Grafik
Animator
Programista
ogólnie cały zespół :frowning:
Jak wynika z opisu powyżej, moje doświadczenie jest żadne. Jestem otwarty na wszelką pomoc.

Co oferuję?
Sławę, chwałę i dobre słowo. Niestety na razie nic więcej.
Docelowo, jeśli zadziała, będę chciał odpalić kampanie crowdfunding’ową i wejść w model Free to Play. Gdy / jeśli pojawią się fundusze możliwości finansowe pozwolą na opłacenie pracy zespołu / zasobów.


#2

Że się tak zapytam, co Ty będziesz robił w tej grupie? Jakie stanowisko obejmiesz?!


#3

Cóż, mam pomysł więc widzę dla siebie rolę scenarzysty.
Prócz tego kiedyś programowałem w C++ (czasy studiów) i troszkę mi zostało, więc w miarę możliwości w tej dziedzinie będę wspierał (starał się).
Kolejna sprawa to, aktualnie uczę się (dobra, oglądam tutoriale i staram się odtworzyć je w edytorze) UE4.

W młodości wpadłem na wybieg ze słoniami i … one mnie podeptały. Wszystko co mogły to mi podeptały. Nie mam ani słuchu ani zmysłu graficznego a prócz tego zupełne ze mnie bezguście. To czego nie podeptały słonie dobiła żona. Tak więc ani grafikiem ani dźwiękowcem nie zostanę.

Za to w momencie, gdy dojdziemy do czegoś konkretnego (demo?) chce pociągną dalej sprawę oficjalnie.
Wspominałem o croudfundingu, założę firmę (studio developerskie). W między czasie jestem gotowy na drobne wydatki jak wynajęcie serwera do uruchomienia testów czy witryny.
A właśnie. Web developer jestem więc całą stronkę biorę na siebie.

Jak powiedziałem, nie mam doświadczenia i z wiedzą też bardzo krucho u mnie. Ale mam zamiar aktywnie współtworzyć to co chce później nazwać “moją grą” i co chciałbym aby było początkiem spełnienia “moich marzeń”. Zapraszam wszystkich którzy mają swoje marzenia zbieżne z moimi, abyśmy razem osiągnęli nasze cele i spełnili nasze marzenia. A jeśli to się uda to może uda się zarobić.
Drobne wydatki w trakcie prac będę starał się pokrywać. Ale mam dwójkę dzieci i żonę. Dlatego moje możliwości są ograniczone pod tym względem.

Jestem gotów dać z siebie bardzo dużo w każdej dziedzinie, gdzie trzeba będzie. Jednocześnie chce się dużo nauczyć przy tym projekcie aby w przyszłości być pełnoprawną częścią kreatywną zespołu. Na to jednak trzeba czasu.

Mam na dzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Nie jestem chciwy. Pracuje 8 godzin dziennie w Nokii i utrzymuje rodzinę, dlatego nie stać mnie na utrzymanie pracowników, ale jeśli fundusze się pojawią to będą wynikiem pracy całego zespołu i zostaną przeznaczone na wynagrodzenie tej pracy.


#4

Jeżeli to Twoja pierwsza gra, robienie czegoś takiego to CHOLERNIE zły pomysł. Już Ci mówię dlaczego - gra którą zaplanowałeś będzie wymagała masy pracy. Przede wszystkim - koszta materiałów i pracy. Oprócz czytania materiałów na temat skryptowania w Unreal engine poczytaj o kosztach produkcji gier. Wyprodukowanie indyka to koszta co najmniej 100 tys. dolarów. Pół biedy jeżeli to się zwróci.
Ale to nie będzie Twój największy problem. Twój problem to fakt, że:

Ale jednocześnie:

Poprawię - miałeś na myśli designera, ale to szczegół. Widzę już, że nie zdajesz sobie sprawy jaką ciężką robotą jest projektowanie mechanizmów rozgrywki. A jest to, moim zdaniem zadanie trudniejsze i wymagające więcej odpowiedzialności, niż jakakolwiek inna część procesu tworzenia gry. W końcu to MECHANIKI ostatecznie decydują czy gra jest dobra, czy nie.

Oczywiście nie mam na celu zniechęcenia. Po prostu… Przemyśl koncepcję swojej pierwszej gry.
Polecam dobry materiał:


#5

Obejrzałem załączony film.
Muszę przyznać, że w mojej sytuacji jest on dołujący ale nie odkrywczy. Jestem (i byłem) świadom wszystkich tych elementów o których mówił lektor.
Mam również świadomość, że sam nie jestem w stanie spełnić mojego marzenia. Dlatego też ten post.

Nie posiadam 100 tyś zielonych nawet 100 tyś PLN nie posiadam.
Obejrzałem miliony tutków, próbowałem robić to co ludzie, którzy je nagrywali i … wiem, że ja po prostu nie mam pewnych umiejętności. Ludzie dodają tandetny detal “na oko” do głupiej ściany i … wygląda pięknie. Ja się ścieram 3 dni aby ustawić coś równo na ścianie i … nie mogę.

Mam w głowie konkretny scenariusz rozgrywki. Wziąłem się za tworzenie levelu odzwierciedlającego ten scenariusz i … w życiu takiej tandety nie widziałem. Po 3 dniach uznałem, że oczy mnie bolą bo to co stworzyłem po prostu boli.

Ja konkretnie wiem co chce osiągnąć. Wiem jaki jest scope, jakie mechanizmy (nic wyszukanego), nawet konkretne releasy wiem co powinny zawierać. Nie chce zrobić wszystkiego na raz bo wiem, że to niewykonalne (jak mówiłem jestem / byłem web developerem i mam doświadczenie w samych projektach). Wybrałem UE bo daje mechanizmy (większość) których potrzebuje by default.
Dopiero w późniejszych iteracjach, gdy rozpocznie się szlifowanie (i po tym jak pojawią się szanse na fundusze) będę dodawał elementy, których standardowo nie ma w engine.

Na chwilę obecna mam konkretną wizję produktu, plan jej wdrożenia, a brakuje mi “budowniczych” :frowning:

Dotarło jednak do mnie również Twoje przesłanie. Postaram się własnymi siłami stworzyć coś naprawdę prostego, nie związanego z “moim celem” aby poznać możliwości i lepiej ogarnąć temat. Rzeczywiście pozwoli mi to rozwinąć pewne umiejętności i da gigantyczne doświadczenie.
Niemniej jednak, jak dobry bym nie był to i tak swojego celu sam nie osiągnę :frowning:


#6

I tutaj masz rację :wink:
Aczkolwiek, na Twoim miejscu, nie zostawiłbym pomysłu luzem, tylko do Twojego FPSa napisał szczątkowy Game Design Document, w którym zawarłbyś chociaż ogólną ideę i MOŻE zrobił jakiś jeden mały poziom (samą lokację). Dlaczego? Udzielasz się na tym forum, może będziesz jeździł na Game Jamy etc. Jeśli Twoja droga w gamedevie się nie skończy wkrótce, to możliwe, że za jakiś czas poznasz ludzi, którzy chętnie to z Tobą zrobią, a GDD umożliwi przywołanie tego pomysłu :slight_smile:


#7

:slight_smile: dziękuje za słowa otuchy :slight_smile:

Taki dokument już stworzyłem :slight_smile: opisuje grę (fabułę = background) i część mechanizmów (główne założenia).
Dostałem również jedną odpowiedź z chęcią dołączenia do “zespołu” więc … może coś z tego będzie (jupi!) :stuck_out_tongue:

Przyznam, że chce zrobić naprawdę dużą rzecz (nie zdawałem sobie z sprawy jak dużą zanim nie opisałem tego wszystkiego), ale tak jak już wspomniałem chcę to robić iteracyjnie i małymi kroczkami.


#8

Po obejrzeniu tego filmu jasne jest dla wszystkich, że takiej gry jaką chcemy nie zrobimy i trzeba się z tym pogodzić. Proponuję ci Romanticulus abyś zrobił jakiegoś prostego FPS w stylu doom lub nawet quake, ID software udostępnia za free kody źródłowe tych gier więc zobaczysz sobie jak to się robi, a nóż Ci coś wyjdzie.


#9

Zawsze można też modować wolfensteina 3D :smiley: (o dziwo do dzisiaj powstają mody do tego :V)


#10

Witam,
Chętnie pomogę jako programista w Blueprint. Mam niewielkie doświadczenie ale szybko się uczę.
Nie jestem pełnoletni, uczę się tworzyć gry w wolnym czasie. Jeśli jesteś zainteresowany moją pomocą, proszę o kontakt: wiktor.bader.2003@gmail.com

Pozdrawiam.


#11

taki wpis po roku czasu… mam nadzieje że Romanticulus nadal żyje myślą o tworzeniu gier :slight_smile:


#12

Duuuże rzeeeeeczy… robiłyby firmy, które mają pieniądze i zasoby. Ale… trzymam kciuki i powodzenia :wink:


#13

Niby tak, ale to stereotyp. Duże firmy robią duże rzeczy, co nie oznacza, że są dobre. Jest wiele gier, które są stosunkowo słabe, wiele rzeczy można byłoby zrobić lepiej, a mieli co do tego znaczny budżet. Kwestia dobrej organizacji, bo jak większość idzie na promocję, to wzrasta hype, który potem studzą recenzje i niezadowolone opinie klientów :stuck_out_tongue: