Gra o rycerzyku


#1

Tak “Gra o rycerzyku” to tytuł gry. Wiem, że nie jest on zbyt ambitny, ale mi się podoba. Więc od jakiś czterech miesięcy pracuję nad pewną grą 2D. Na samym początku miała to być zwykła platformówka, ale potem zacząłem ją dopracowywać i iść w stronę czegoś w stylu FarCry’a. Nie chodzi mi tu jednak o wielkość produkcji czy grafikę a o mechaniki zastosowane w grze. Będziemy mieć tam wieże, na których będziemy odcinali sygnał radiowy naszych przeciwników. Będą także różne placówki do wyzwolenia np. laboratorium bio-technologiczne czy zabytkowa restauracja. Naszymi głównymi przeciwnikami są żywe litery a dokładnie niemieckie o-umlauty. Celem gry jest pokonanie wszystkich członków rodziny głównego antagonisty Istnego Umlauta. Ma trzech synów i żonę. Pokonanie każdego z nich wpływa mocno na świat gry. Po zabiciu Dich’a, który zajmuje się wytwarzaniem artykułów obronnych czyli tarcz i pancerzy obrona przeciwników spada i połowa wrogów ciężkozbrojnych znika. W grze są dostępne dwa systemy walki. Zwyczajny czyli mamy pistolet lub karabin i niszczymy przeciwników stojących na naszej drodze lub w przypadku otrutych przez umlautowców oraz bossów walka turowa taka jak w grach RPG. Gotowe jest już menu, wstęp do gry, pierwsze kilka scen, walki turowe z kilkoma przeciwnikami, sklep i kończę już miasteczko, której jest pod władaniem najmłodszego syna Istnego Umlauta (Czyli pierwszy poziom rozgrywki). W grze możemy liczyć na pomoc mieszkańców krainy, w której się znajdujemy np. pomidora snajpera czy kanapkę magika pomagającego w walkach turowcyh. Przez całą podróż po świeci gry będą nam towarzyszyć też ciekawie napisane postacie o różnych charakterach.W tej chwili zajmuję się nagrywaniem własnych dźwięków i tworzenia soundtracków. Na razie nie wrzucam żadnego filmiku z rozgrywki, ponieważ nie wszystko wygląda i działa tak jak bym chciał. Jednak dam kilka screenów. Zamierzam jeszcze popracować nad grafiką, ale utrzymam taki kreskówkowy styl jak teraz. Mam 14 lat.

(upload://siMyjNoleTiKDr3QtDHVwTIVpTo.png)


#2

Cześć! Z opisu wnioskuję fajną gierkę 2D. Lecz nie ma żadnego screena, który pokazuję choć trochę grywalności. Póki co wygląda to na obrazek z fabułą :smiley: Czekam na dalsze screeny, pozdrawiam :slight_smile:


#4

Miałem dużo pracy w tym miesiącu i zapomniałem napisać, że wrzuciłem kolejne screeny. Postaram się też jak najszybciej dorzucić jakiś filmik z rozgrywki.Planuje to zrobić wtedy kiedy zastąpię wszystkie placeholder’y moimi grafikami (a jeszcze trochę tam tego jest). Dziękuje za napisanie opini. :wink:


#5

Krótko, zarąbiste.
W czym kodujesz?


#7

Już prawie zastąpiłem wszystkie placeholder’y i ulepszyłem A.I. przeciwników. Wymieniłem większość wież do odcinania sygnału, laboratoriami, w których musimy rozwiązać zagadkę logiczną aby wpuścić do sieci “Umlautów” wirusa, który wyłącza zabezpieczenia w przejętych placówkach przez co można je łatwiej odbić. Wyłącznie zabezpieczeń otwiera także drzwi, które blokują dostęp do dalszej części gry. A na koniec skończyłem bardzo prostą animację przeładowywania AK-47 przez Umlautowca.


#8

Ulepszyłem fabularnie główne postaci z gry aby te miały wyjątkowe i ciekawe charaktery oraz historię. Dodałem do gry też kilka mroczniejszych miejsc, które podkreślają, to że choć my jesteśmy w wyzwolonym regionie to w krainie dalej trwa wojna. Zabieram się teraz za robienie systemu podobnego do te, który możemy zobaczyć w FarCry’u 5. Mówię tu o wynajmowaniu osób, które pomagają nam walczyć. Usunąłem z gry większość przeciwników, z którymi się strzelamy i zastąpiłem ich np. misjami sabotowania planów umlautów.


#9

Zmieniłem wygląd głównego bohatera (nie wygląda teraz jak dwie puszki przylepione do siebie czerwoną taśmą). Od tego update’u nie zaczynamy gry w Pulplandji (krainie gdzie dzieje się akcja gry) tylko na Ziemi skąd sami musimy przejść do Świata Pulplandzkiego. Dodałem do gry więcej humorystycznych akcentów i zrobiłem jej stronę na GameJolcie. Nauczyłem się w końcu robić “DLC” do gry (chodzi, oto że np. Mam grę, w której jest 10 poziomów a po dołożeniu do plików gry plik dajmy na to DLC.X do gry zostaje dodane kolejne pięć).3|690x388


#10

“Niskie napięcie” to 230V :stuck_out_tongue:


#11

Niby wszystko pięknie fajnie, ale jedna rzecz odnośnie fabuły mnie zastanawia, gra zwykle najpierw jest prosta, żeby później była coraz trudniejsza, w tym wypadku jednak z tego co zrozumiałem z czasem przeciwnicy robią się coraz słabsi i coraz mniej liczni a gracz zyskuje coraz większą swobodę. Ogólny pomysł jest fajny, ale uważam, że powinieneś uwzględnić fakt, ze przy pokonywaniu ostatniego bosa gra mogłaby okazać się banalna, wydaje mi się, że rozwiązaniem byłoby faktycznie zmniejszanie liczebności przeciwników, ale raczej nie osłabianie ich, a przynajmniej zmienione AI na trudniejsze (w pewnym momencie jest mniej przeciwników ale zostaje sama potężna elita i ewentualnie jakieś niedobitki, a sojusznicy, że czują, że udało im się wygrać to zaczynają lekceważyć wroga i dużo rzadzej możemy liczyć na ich pomoc na przykład)


#12

Dzięki za komentarz! Z pewnością przemyślę lepiej kilka mechanik gry.


#13

Zmieniłem kilka rzeczy w fabule gry. Między innymi dałem głównemu bohaterowi powód aby iść Pulplandji (Przedtem też był, ale niezbyt wiarygodny :slight_smile: ). Poprawiłem charaktery dwóch przywódców ruchu oporu, Maćka i Lorda Pulpeta Wielkiego. Są oni ważną częścią tej gry i nie chciałbym aby byli tacy płytcy. Istnemu Umlautowi dałem do arsenału bomby atomowe, Umlautowcy są dużo bardziej inteligentni a w grze mamy nowych przeciwników, Glitche. I nie chodzi, mi oto że gra jest tak zglitchowana, że nie da się w nią grać, tylko to są realni przeciwnicy :smile:. Oczywiście łamią czwartą ścianę, są wstanie modyfikować świat gry, itp. Istny Umlaut właśnie chce je pokonać, lecz robi to w bardzo zły sposób… Zabija wszystkie postacie z gry, ponieważ kiedy nikt nie będzie żył w jego świecie to zdobędzie możliwość resetu gry (Tak, on wie, że jest w symulacji a nie realnym świecie). Zmieniłem, też to że El czyli żona Istnego Umlauta nie jest w ostanim etapie gry a towarzyszy graczowi od samego początku wciągając go co jakiś czas do miejsca nazwanego Kodem gdzie pokazuje, mu że tu wszystko jest zaprogramowane i nic nie jest w stanie zrobić by ocalić swoich przyjaciół. Jednak ten jej oczywiście nie słucha. :dizzy_face:Spoiler :dizzy_face: Pod koniec pierwszego etapu gry jednak dopiero zaczyna się zabawa, ponieważ wtedy Istny Umlaut rozbija barierę, która chroni kod gry od postaci z niej i zdobywa władzę nad skryptami. :dizzy_face:Koniec spoilerów :dizzy_face:

Zamierzam też wprowadzić podobny system jaki opisał Kurogami12 :point_up_2: aby gra nie robiła się coraz prostsza.