Gra oparta na tabelkach i bazie danych a'la FM


#1

Witam wszystkich zgromadzonych. Na wstępie wytłumaczę dlaczego nie umieszczam tego tematu w dziale “ogłoszenia”. Ano dlatego, że najpierw chciałem rzucić niezobowiązujące pytanie do obecnych tutaj ekspertów, zanim będę mógł cokolwiek zaoferować.

Mam pomysł na pewną grę. Znam jednak dobrze swoje możliwości i wiem, że jestem w stanie ją stworzyć od strony graficznej oraz wypełnić treścią, natomiast programowanie muszę zlecić komuś kto ma to w małym palcu.

Chodzi o grę opartą na tabelkach, zarządzaniu itd. coś typu Football Manager. Nie zrozumcie mnie źle, nie zamierzam tworzyć żadnego plagiatu, ale sposób działania tej gry najlepiej oddaje to co mnie interesuje, czyli :

Baza danych z postaciami, które mogą mieć własne, określone liczbami cechy.
Różne tabele ze statystykami, zależności między nimi, możliwość ulepszania obiektów.
Wbudowany kalendarz, tak jak we wspomnianym FMie, gdzie można obserwować zmiany dzień po dniu i zapisywać grę w tym czasie. Jednocześnie w tle symulowany jest rozwój/ruchy konkurencji.

Wszystko to musiałoby być zrobione tak, żebym mógł bez większych problemów wypełnić całość treścią i własnymi prostymi grafikami.

Oczekiwałbym jedynie prostego szablonu takich tabelek, baz danych i zależności między nimi.
Jeśli ktoś nie zna Football Managera, można sobie wpisać w youtube i odpalić jakikolwiek gameplay. Prześmiewczo mówi się, że to gra typu “excel”. Jest tam oczywiście bardziej skomplikowany dodatek jakim jest symulacja meczów w 3D, ale ten element akurat mnie nie interesuje.

Moje pytanie jest takie :
Ile czasu może zająć programiście praca nad takim szablonem gry i z jakim przedziałem kwotowym musiałbym się liczyć?
Pytam, bo najzwyczajniej w świecie nie wiem czy stać mnie na takie zlecenie i ile powinienem realnie zaoferować, żeby wszystko miało ręce i nogi i było uczciwe dla obu stron.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!


#2

Nie jestem ekspertem. Programistą również. Ale,

Podstawowe pytanie w tym momencie będzie brzmiało - czego właściwie oczekujesz ?. Zaimportowanie danych do gry to nie jest duży problem, podobnie symulacja matematyczna. Jeżeli to ma wyglądać w formie kilka tabel i kilka funkcjonalności ( możliwości interakcji ) to jakiś ogar zrobi to w kilka dni po godzinach. Mniej więcej na poziomie prototypu. Im więcej funkcjonalności, elementów i im bardziej to ma być zbliżone grywalnej wersji tym więcej tym więcej czasu pracy.

Zgrubnie możesz oszacować to w ten sposób, że interakcja, zdarzenie, element gry to mniej więcej godzina pracy nad tym w unity a każda godzina to gdzieś tak c.a. 60-70zł. Zgrubnie .

Sugerowałbym aby w pierwszej kolejności ogarnąć co miałoby się znaleźć w prototypie, ogarnąć szkice UI i dopiero na tym oprzeć zapytanie.


#3

@jestsprawa Jeśli chodzi o taką gierkę to jestem skłonny podjąć się zadania. posiadam kilka serwerów VPS na których można by testową grę postawić. Oczywiście na początek testowa wersja pod jakąś ukrytą domena tylko dla wtajemniczonych.

Oferuję najnowszy PHP 7, i najszybszy Framework do takich rzeczy czyli Symfony 5.0, zakładam że nie będą potrzebne sockety, a dane aktualizują się przy każdym requeście, odświeżeniu gry

Chętnie porozmawiam o szczegółach.


#4

Panowie, już spieszę z odpowiedzią!

  1. Mam kilka pomysłów, sam nie jestem pewien który wykorzystać, ale dla lepszego zobrazowania weźmy np. piekarnie.
    Byłby to tabelkowy symulator zarządzania piekarnią.
    Mamy menu po lewej, z zakładkami typu finanse, chleby, ciasta, kadry itd.
    Możemy zatrudniać pracowników (każdy ma określone umiejętności itd.)
    Pracowników przydzielamy do odpowiednich zadań, dając im również zakupione wcześniej narzędzia. I np. w zależności od narzędzi i pracownika dany chleb będzie się wypiekał tyle i tyle czasu.
    Pracownicy w swoich statystykach moglby nawet mieć prawdopodobieństwo pójścia na L4.
    Byłoby przedłużanie umów, kupowanie maszyn, powiększanie piekarni albo stawianie nowych filii. Zakładka z marketingiem, gdzie możnaby kupować różne formy reklamy, które procentowo zwiększają klientelę.
    To wszystko na zasadzie tekstowej/tabelkowej gry z pojedyńczymi grafikami, ewentualnie z jednym “żywym” elementem gdzie byłoby widać rozbudowę naszego biznesu, coś w stylu… nie wiem, zdjęcia piekarni, które po dokupowaniu kolejnych rzeczy zamieniałoby się na zdjęcie większej/bardziej rozbudowanej piekarni.

  2. Panie MMORPGGameMaker,
    niestety nie chodzi mi ani o grę przeglądarkową, ani o multiplayera. To byłby singleplayer ściągany na komputer, ale na tyle rozbudowany, że konkurencja w grze dawałaby wystarczające poczucie rywalizacji.


#5

W ostatnim czasie odniosłem wrazenie że zaprzestaje się pisania gier offline, producenci gier przechodzą na chmurę bo masz kontrolę nad grami, chodzi głównie o straty z piracenia gier.

A taki symulator jest idealny do pisania jako gra przeglądarkowa, a to że jest to SP to nie ma znaczenia.

Dodatkowo możliwość porównania się z innymi da Ci dodatkowy potencjał.


#6

Wybacz, ze tak późno odpisuje, ale miałem sporo nieprzyjemnych zawirowań zyciowych. Myślę, że odkąd istnieje steam I inne tego typu platformy to piracenie gier odeszło do lamusa. Fakt faktem, porównywanie swoich wyników z innymi graczami jest kuszące. Natomiast nadal uważam, ze grę na steamie jest dużo łatwiej wypromować niż jej przeglądarkowy odpowiednik. Tak czy siak, wracając do rozbudowanego interfejsu w football managerze (jeśli nie miałeś styczności rzuć okiem na gameplay - mam tu na myśli wszystko poza silnikiem meczowym w 3d). Tak z czystej ciekawości ile pracy i czasu by Cię to kosztowało? I jak byś to wycenił?