Gra RTS w Pythonie


#1

Witam. Chciałbym się dowiedzie czy w Pythonie za pomocą np Pygame można stworzyć prostego RTS’a 2D? W którym można zaznaczyć kilka jednostek i wysłać je do ataku no wrogie SI? :slight_smile:


#2

Oczywiście, niewielki procent gamedevu go używa (tak po prostu, bo jest C,C++,C#), ale oczywiście Python ma ogromne możliwości i zrobienie takiej gry jest dobrym pomysłem pod wzgledem nauki programowania. Pygame jest intuicujny i łatwy dla początkujących, ale jeśli nie masz pojęcia o robieniu gier, to zacznij od ‘czegokolwiek’ w pygame , rób poszczególne elementy , a nie licz na całą grę od razu, bo się zgubisz. Trzymam kciuki.
Szop


#3

Dzięki bardzo za odpowiedź. A powiedz mi jak Ty to widzisz. Czy chcąc stworzyć strzelankę kosmiczną 2D, a w przyszłości prostego RTS’a 2D (nie Starcraft 2 :)) tylko chociaż coś w połowie takiego jak stare DUNE 2), iśc w Pythona i Pygame czy lepszym i prostszym rozwiązaniem będzie Unity? Jestem po prostu bardzo niezdecydowany, a nie znam nikogo osobiście kto programuje i szukam rady :slight_smile: Mam już swoje lata bo 34, ale chciałbym kiedyś coś stworzyć :slight_smile:


#4

Prostsze będzie unity i ma swoje rozwiązania, nie wiem czy w Pythonie są gotowe biblioteki np. do pathfidingu (zapewne są).
Ale wszystko można napisać samemu od podstaw, zależny czy tego chcesz.


#5

Rozumiem. Do Unity z tego co wiem warto poznań przynajmniej podstawy C# programomanie obiektowe?


#6

Jak najbardziej warto, a nawet jakieś podstawy trzeba mieć.
Jakieś tam pojecie o obiektowości też warto mięć, ale ogólnie można mało z tego korzystać.
Tam raczej cały proces programowania polega na skryptowaniu obiektów ,ale według mnie jest to bardzo intuicyjne właśnie.


#7

Czyli do skryptowania potrzebna jest znajamość C#, czy głównie uczyć sięz książek bądź kursów bezposrednio UNITY?
Zaopatrzyć się w coś takiego:
http://helion.pl/ksiazki/c-praktyczny-kurs-wydanie-iii-marcin-lis,cshpk3.htm

czy coś takiego:

http://helion.pl/ksiazki/unity-przewodnik-projektanta-gier-mike-geig,unippg.htm#section4_shift


#8

Programować potrafiłem już wcześniej, przypomniałem sobie tylko przerabiając jakieś kursy unity na youtubie.
Polecam właśnie te formę nauki na początek, jakaś prosta gra 2d od a do z np.

Chyba przeczytałem też ten kurs c# pod unity i jest w miarę ok, ogólnie całą strona to baza wiedzy o unity.


#9

Jeśli chcesz robić strategie to powiem, że ten pathfinding wbudowany może być trochę słaby, ponieważ przy np. 50 jednostkach dobry komputer może mieć problemy.


#10

Ale wbudowany pathfinding w Unity czy pythonie? NApewno zacznę od kursów jakie poleciłeś, ale docelowo za parę lat chciałbym stworzyć coś w stylu jak pisałem DUNE 2 bo na coś lepszego graficznie i grywalnie to raczej nie liczę :slight_smile: W ogóle jak szukałem rts 2D robionych w pythonie to brak, w Unity widziałem kilka 3d ale też nie za dużo.


#11

W unity, ale oczywiście można sobie napisać jakieś własne rozwiązanie, lub poszukać czegoś gotowego w asset storze. To jest największym plusem unity, ze jest bardzo dużo wiadomości i praktycznie można znaleźć odpowiedź na wszystko.
Jeśli nie chcesz ogólnie tworzyć gier, tylko skoncentrować się na zrobieniu RTSa to pewnie są szybsze rozwiązania, jakiś silnik typowo pod RTS, ale może być ciężko z wiedzą i dokumentacja.


#12

Najpierw zacznę tak jak pisałeś, od prostych gierek :slight_smile: