Grafik szuka programisty do projektu


#1

Cześć
Jestem grafikiem, ogarniam większość z zakresu 2D ( ilustracje, concept arty, animowanie poklatkowe jak i kośćmi, projektowanie) jak i znam się trochę na 3D ( modelowanie, blender i zbrush).

Poszukuje programisty do projektu 2D ( choć pewne elementy mogą być 3D) z ręcznie rysowaną grafiką w stylu FTL: Faster Than Light. Ogólna mechanika ma być zainspirowana z FTL ale bardziej rozbudowana. Zarazem ma wiele czerpać z Heroes, Cywilizcji, Homeworld i gier 4X: Stelariss, Master of orion, oczywiście nie wszystko tylko poszczególne rzeczy, zdaje se sprawe nad wielkością gry ( pracuje nad conceptem i światem od miesięcy) i ma być to indyk jak FTL tylko bez pixelartu. Celem jest osiągnać to co zrobil Cuphead z grafika w stylu animacji z lat 30, tylko w klimatach prac sci fi i fantasy sc fi ze starych lat 60-80.

Najlepiej jak był to fan strategi, szukam kogoś kto by miał 2 spojrzenie na temat i się zaangażował i udzielał. Będzie miał takie samo prawo głosu co do każdego elementu gry jak ja.

Concepty i wstępne grafiki…


#2


#3

z powodu ze jestem nowym użytkownikiem portalu pojedynczo wrzucam obrazki


#4


#5

Duży projekt jak na 2 osoby. Musisz przemyśleć technologie, platformy na jakie ma być robiona.
Czy będzie multiplayer, jeśli to strategia to zapewne będzie.
To twój pierwszy projekt ?


#6

Tak to mój pierwszy projekt, wiem ze brzmi ambitnie ale mam umiejętności jeśli o grafikę się na tym skupił i nie ma sensu bym się zajął programowaniem czy kolejnym klonem flappy birda.

Platformy PC ma największe grono odbiorców ( spory fan base FTL ale nie mam zamiaru robić tylko kolejnego klona), mobile ciężka sprawa ze względu ogarniecie sceny ( ui jak i samej akcji) na mniejszym ekranie i do tego palcami.
Jeśli chodzi o multi to jest to element który wiele by wniósł do gry i wręcz jest w tym olbrzymi potencjał ( jak w przypadku heroes3) ale gra jest projektowana jako singiel rogalik w stylu ftl i multi będzie rozpatrywane po tym jak się coś osiągnąć coś sensownego.

Dlatego skupił bym się tylko na działającym samym mechanizmie potyczek (walki), 2 okręty w tle to wizualizacja, prawdziwa gra to 2 mapy okrętów z postaciami ( ilość postaci ograniczona ) którym wydajemy proste rozkazy, każdy okręt ma 4 sloty na broń którymi możemy wycelować w poszczególne pomieszczenia na mapie. Kolejne elementy były by opracowywane po tym gdy by się osiągnięto satysfakcjonujący główny rdzeń gry (bitwy).

Pisałem o jednego programistę ale nie wykluczam większej ekipy, byle był to zgrany zespół i nie doszło do sytuacji często spotykanych ze ktoś odpada. Tak dobre dopracowane w detal grafiki wymagają sporo nakładu pracy, więc jeśli to ma powstać to jako poważny projekt.


#7

Od siebie dodam, że bardzo dobrze podchodzisz do całości, ponieważ wizualizacja graficzna bardzo ułatwia potencjalnemu programiście pracę, gdyż tego typu materiały referencyjne mówią mu co, gdzie i jak ma być. Mniemam, że posiadasz także kompletny system obliczeń walki (sądząc po screenach) tak więc to dodatkowo ułatwi wykonanie.

Mało tego, wbrew pozorom nie porywasz się z motyką na słońce, jak co po niektórzy na tym forum. Świadczy o tym fakt, że mierzysz siły na zamiary, nie oczekując nie wiadomo czego, przynajmniej do pierwszej wersji gry.

Jeżeli będziesz potrzebował na jakimś etapie pisarza fabularnego/recenzenta do potencjalnych dialogów / opisów postaci lub broni etc, mogę to dla Ciebie zrobić pro-bono (za free), zwłaszcza, że mam troszkę czasu wolnego :wink:


#8

Witam i dzięki, fabularnie to jest nieograniczone pole do popisu jeśli wszechświat jest nieskończony ( w zakresie materii i horyzontu) to znajdują się w nim wszystkie wydarzenia w obrębie nieskończonego czasu. Przynajmniej tak se tłumacze wszystko co wrzucę do gry.

Dodaje kolejne szczegóły…
Podwaliny mechaniki pochodzą od FTL – filmik o grze:

Ja nie tylko rozwinąłem ten pomysł ale i dodałem do tego kolejne mniejsze mechaniki.

Originale postacie jak w overwatch, lol ( fan serwis) z nawiązaniem do całej tematyki sci fi (na screenach są postacie inspirowane Kaczorem Howardem, Elen Ripley z obcego i Ro-man z „Robot Monster” z 1953 – potwory ze słabością do ludzkich kobiet) oczywiście na tyle by nie by nie zostać posadzonym o plagiat.

Każda postać była by wyjątkowa, miała atuty i wady ( healer, tank, sniper itp. klimaty moba np. roboty podatne na ataki emp ale nie potrzebują powietrza i tym podobne) dodatkowo były by potraktowane jak pokemony, pewne postacie trudno dostępne do zwerbowania do ekipy podczas rozgrywki.

System broni dla okrętów w stylu diablo: masa wariacji z bonusami do ataku na poszczególne typy postaci itp.

Mechanika zarządzania systemami okrętu o wiele bardziej rozbudowany i zainspirowany Odyseją kosmiczna 2001 ( największa zmiana która ma olbrzymi wpływ na cała rozgrywkę przynajmniej na papierze tak wygląda)

Klimat na mapie ma być bardziej podobny do Heroes 3-4 niż latanie po punktach. Tak by można było tworzyć proste scenariusze w stylu Odyseja kosmiczna, Zakazana planeta jak i rogalik losowe eventy spotykane na mapie.

Samo Lore inspirowane wszystkim jak dziełami Lema, Dicka, filmami nawet tymi najgorszymi Flash Gordon, podane w stylu Dark souls, Bloodborne – opisy przedmiotów i postaci. Chodzi by stworzyć bogaty system zawartości dla nerdów podany w prosty sposób ( sama gra ma być prosta ale z głębią tak by był syndrom kolejnej tury)

Wszelkie uwagi mile widziane


#9

Powiem ci ciekawy projekt, jak szukasz programisty to ja się piszę na to, sam miałem coś w tym stylu robić.
Jest tylko ten problem, że taki projekt w 2 osoby jest to wykonalne, ale zajmie bardzo dużo czasu.
Zakładam, że masz już jakiś dokument w stylu GDD.
Jak jesteś zainteresowany współpracą to pisz mi na pw przez gamedev’a.


#10

Witam! ciekawy projekt!
Robiłem kiedyś(wiele lat temu) klona final fantasy tactics i wydaje mi się że to jest podobne do tej gry, poza tym mam bardzo dobre PRZETESTOWANE rozwiązania techniczne do multiplayera w grach taktycznych i strategicznych.
Jednakże podjąłem postanowienie że nie będę realizował pomysłów innych ludzi, więc mogę was wspomóc jedynie radą i fragmentami softu - po prostu od siebie mogę dodać Know How, algorytmy, może jakieś fajne shadery(bo też robię 2d), serwery multiplayer, systemy obsługi użytkowników i gamifikacji(poziomy, skille, achievementy, waluta w grze itp.)


#11

Recenzent na zamówienie sam reklamujący swoje usługi “obiektywnego recenzowania” .

I nawet się z tym nie kryjesz @Ezir. To się porobiło… Ja wiem że kiedyś też można było to spotkać ale, no kurde, skala procederu była dużo mniejsza :confused: .


Team Zero - Szukamy ludzi do ekipy!