Grafika 2D a 3D w rzucie izometrycznym


#1

Witam,

Czy ktoś może wyjaśnić, w jaki sposób powstają (od strony wizualnej) tytuły dla przykładu takie jak- Transistor, Bastion czy Pyre. Nie chodzi mi o modele postaci, które w 2 pierwszych tytułach są zrobione w 3d ale o środowisko wokół nich. Osobiście jestem zdania, że wszystkie elementy umieszczone na mapie to grafiki 2d odpowiednio poukładane, aby sprawiały wrażenie trójwymiarowych. Samo Diablo II wydaje mi się, że było tworzone w podobny sposób (w dalszym ciągu mówię o otoczeniu). W jaki waszym zdaniem sposób można odróżnić grę okazaną w rzucie izometrycznym czy jest tworzona w 2d lub 3d. Do tej pory nie miałem okazji stworzyć tego typu gry i jestem ciekaw jak wygląda taki proces.


#2

W diablo modele są 3d, a otoczenie 2d.


#3

Chyba w większości takich tytułów jest to zrobione podobnie, chary to modele w 3d nie raz potem zrobione na sprity a cały świat to sprity 2d w odpowiedniej perspektywie. Jak to jest zrobione… Najlepiej odpalić sobie edytor map do jednego z owych tytułów i zobaczyć jak te klocki wyglądają poskładane jak osobno na co zwrócić uwagę.
Zobacz sobie także takie tytuły jak dwa pierwsze Fallouty i stare syndycate.


#4

Rzeczywiście nie pomyślałem o edytorach, dzięki za szybkie i sprawne podsumowanie.