Grafika 3D- porada


#1

Witam. W grafice siedzę od dosyć niedawna (rok z dużymi przerwami) i piszę tego posta z cichą nadzieją, że może znajdzie się jakaś dobra duszyczka, która podpowiedziała mi czy modele poniżej nie są tragiczne, ew wspomogła (doradziła) jak pracować z siatką by później nie mieć komplikacji przy przerabianiu lowpoly na highpoly. Pozdrawiam.










#2

Jak ktoś mi kiedyś powiedział - modele mam dobre i ładne ale większość roboty to tekstury, a że nie lubię robić tekstur to modele wychodzą nędznie.
Więc tak do ciebie, bez siatki dużo się nie powie ale cienie się dobrze układają więc podstawy do dobrych teksturek i reszty ładnych modeli z shaderkami mogą być dobre. Ciekawe tylko jak tam uvw mapping :slight_smile: .


#3

Sam model może wyglądać świetnie a być tragicznie zrobiony, jeżeli chcesz otrzymać rzetelną opinie to wstaw model, jego wersje z siatką oraz rozłożenie uv :wink:


#4

okej. będę miał chwilkę to zawalczę z uvw (dłuższa przerwa- muszę sb poprzypominać funkcje :wink:


#5

Choć nie ma widocznej siatki, to bardzo pomocne byłoby wy-renderowanie z AO (ambient occlusion). Wtedy byłyby widoczne szczegóły, tak to wygląda wszystko ok od strony modelarskiej lecz nie jest wyraźne. Pamiętaj, że prezentacja jest równie ważna jak sam model. Poza tym pozmniejszałbym phonga na poszczególnych elementach modelu, wtedy będzie to wyglądało lepiej.

Nie zgodzę się z przedmówcami, że musi być UV wraz z modelem do oceny. A co jak gość ma błędy w siatce i teraz zacznie UV - kę robić? Oczywiście piekło i frustracja. Najpierw siatka musi być dobra i czysta a dopiero potem UV-ka. Zresztą ona jest potrzebna do teksturowania a nie do prezentacji modelu.


#6

dodałem do paru obiektów AO i tak to wygląda jak na poniższych renderach. Jeśli chodzi o UV to tutaj będę musiał się podeprzeć paroma tutkami niestety (problematyka z łączeniem elementów jako całość…).