Grafika jak w grze Lotus 2/3


#1

Cześć, zacząłem pracę w firmie zajmującej się wytwarzaniem gier na urządzenia mobilne. Dostałem do zrobienia w Unity grę w stylu Lotus’a 2/3 ale nie mogę rozgryźć jak to zacząć. Bo ta gra wydaje się 3d a jednak chyba nie jest. W 2d zrobić takie wyścigi to od góry jest banał, a w 3d też bym z jakąś prostą fizyką ogarnął. A to ? Wydaje się jakiś komos. Robił ktoś coś podobnego ? Bo to nie wiadomo czy to 2d czy 3d, niby te obiekty na scenie nie są modelami 3d, ale ta trasa się wydaje jednak 3d.

Coś mi wspomnieli o efekcie paralaksy. Jakieś rady ?


#2

Chyba można ro zrobić w 3D pixel artem, ale mogę się mylić.


#3

Jeżeli chodzi o grafikę to jest to pixel art bo wtedy innej nie było, mała rozdzielczość i brak technologii rozmazywania tekstur i krawędzi, natomiast o silnik graficzny to faktycznie tutaj music być jakaś szkielet w 3d z nałożonymi spriteami 2d tak aby ówczesne komputery to uciągnęły. Po prostu zrób proste wyścigi w 3d a na obiekty 3d nałóż sprity 2d. To jest takie 2.5D. Może to ci pomoże: http://codeincomplete.com/posts/2012/6/23/javascript_racer_v1_straight/


#4

Oryginalnie to było zakłamywane 3d, tj. obiekty w 2d przesuwające się w kierunku kamery. Z tego co wiem, to można to normalnie robić, ale w jakim silniku i jak to musiałbys poszukać.