Grafika3D początki


#1

Witam, dobrze rysuję i szukając zajęcia na stałe, zastanawiam się nad grafiką 3D, od czego zacząć ponieważ chciałbym robic modele do gier, nauka jakiego programu da mi pracę w GameDevie i jak wgl wygląda zakres umiejętności(czy musze umiec np programowac? ) dla grafika komputerowego. Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam.


#2

Zacznij np od Blendera. Pobaw się modelami, teksturuj, poczytaj o tym jakie zasady obowiązują przy robieniu modeli do gier.
Nie musisz umieć priogramować, ale powinieneś umieć dogadać się z programistą. Jak już opanujesz podstawy to może poszukaj jakiegoś niezależnego zespołu dla którego porobisz jakieś modele. Nabierzesz praktycznego doświadczenia. Tylko żeby to nie byli gimnazjaliści, którzy sami nie wiedzą co robią.


#3

Od siebie proponuje videotutors, a właściwie pluralsight już teraz. Masa przydatnych, wielogodzinnych kursów, ostatnio nawet widziałem jak C# ktoś przerabiał :slight_smile: . No i w grafice wszystko wyjaśnione jak krowie na rowie, od vertexów aż po materiały. Oczywiście część tutków może być zdezaktualizowana, bo teraz to mamy jeszcze substance paintera, ale go nie używałem, jednak czegoś nauczyć się da :slight_smile: .


#4

Pracowałem jako 3D Artist, jak chcesz możemy pogadać.


#5

Jeśli potrzebujesz kogoś kto by Cię prowadził za rączkę to proponuję bez zobowiązań dołączyć do naszej ekipy. zajmujemy się amatorskim projektowaniem gier 3d. Myślę, że ty i nie tylko mógłybyś się wiele nauczyć. Nam zresztą także przydałaby się pomoc choćby amatora.
Proszę o kontakt
nevermaze1@gmail.com


#6

Jak przyswoisz sobie interfejs i podstawę ,np. darmowego Blendera to zacznij od prostych, nieskomplikowanych modeli. Najlepiej modeluj environment ( środowisko ). Modeluj na początek pomieszczenia, a potem zacznij do nich dokładać detale typu meble, okna, kanapy, akcesoria, itd.


#7

Dziękuje bardzo za odpowiedzi, naprawdę mi pomogły. W necie można znaleść wypowiedzi ludzi w których piszą że rysowanie ma się nijak do modelowania 3D, podzielacie to zdanie?? Według mnie perspektywa i wgl ‘wyczucie modelu’ proporcji które nabyło się podczas rysowania wiele pomoże. Zacznę od blendera gdyż widzę że jest darmowy i zaawansowany, już mi się micha cieszy jakie to rzeczy można wgl tworzyć, wszystko co przyjdzie na myśl. @pitfon123 aktualnie jestem w momencie przesiadki na nowy sprzęt (GTX, i5 i takie tam cuda hehe ) jak ogarnę temat komputera i zapoznam się z programem, na pewno się odezwę! gdybys podesłał w jaki sposob działacie, może jakis projekt lub stronka lub nawet jpg, to chetnie zerkne. @Diomante napewno by mnie interesowała Twoja droga na miejsce 3D Artist, czy rysowaleś wczesniej a może uczyleś się stricte modelowania 3D, bardzo fajnie bedzie poczytać twoją ‘drogę’ :slight_smile:

Pozdrawiam!


#8

@ooss321 Rysowanie to według mnie coś kompletnie innego. Uczyłem się rysowania jakiś czas, ale przesiadłem się na 3D. Jedynie kiedy rysunek się przydaje w 3D jest wtedy kiedy chcesz robić modele o stylizowanej grafice albo jak modelujesz postacie, zwłaszcza ludzkie, wtedy bardzo potrzebna jest wiedza o proporcjach, budowie ciała itd.

Od dawna rysowałem, ale bardziej amatorsko. Pierwszy raz uczyłem się rysunku/malarstwa dopiero na studiach, tak jak i 3D, ale uczyli tylko jak modelować i renderować sceny do wizualizacji, a to było coś co mnie kompletnie nie interesowało. Ostatecznie modelowanie 3D do gier mi się bardziej spodobało, zrobiłem własną grę na pracę dyplomową. Zdobyłem trochę doświadczenia, ale szukanie pracy to masakra jeśli masz małe doświadczenie. Obecnie uważam, że mam solidne portfolio, ale to i tak najwyraźniej nie wystarcza.


#9

@Diomante A możesz podesłać link do swojego portfolio?? Z chęcią popatrzę. Ja aktualnie korzystam z jakiejś książki o modelowaniu samolotów (o.O :stuck_out_tongue: ) Ponieważ chce poznać funkcje tego programu ale widze ze zejdzie na tym trochę - na samym poznaniu obsługi Blendera. Moim zdaniem do zrobienia ciekawego modelu to koncept naszkicowany na kartce bardzo sie przyda, hehe zobaczymy jak z moja teoria gdy coś będę potrafił zrobić w blenderze. A co myślicie (@Mosze) o programie Substance Painter, używa się go w GameDevie? lub ogólnie w pracy na ‘wyższym(zarobkowym) poziomie’ z modelami 3D? jestem zielony wiec pytam :slight_smile:
Pozdrawiam!


#10

A tego to ja nie wiem, w sumie to też próbuję się wgryźć w branżę na jakiś etat, po prostu dłużej się uczę :slight_smile: .


#11

@Mosze Obczailem dzis pare filmow z mozliwosciami tego programu i wydaje sie byc prze kozakiem jak na moje oko :wink: