[HTML5] PicoRTS - klasyczny RTS w przeglądarce (multiplayer, skirmish AI)


#1

Witajcie,

Przez ostatnie dwa lata pracowałem nad takim hobbystycznym projektem po godzinach.
Jest to klasyczny RTS inspirowany grami takimi jak C&C czy Warcraft II.
Działa w przeglądarce, backend jest na silniku własnej produkcji, do frontendu używam BabylonJS.
Gra jest od początku zaprojektowana do trybu multiplayer - cała logika odbywa się na serwerze (także do grania trzeba być online).
Można grać zarówno przeciwko innym graczom (aktualnie do 4 graczy) jak i przeciwko graczom komputerowym, mapy są generowane losowo.
Nie trzeba się rejestrować ani nic instalować, wystarczy wejść na stronę i założyć grę.

Link do gry:
http://rts.picowar.com

Przykładowy zrzut ekranu:

Nagrałem też filmik z tutorialem jak grać:


(filmik jest sprzed 2 tygodni i już troszkę nieaktualny, w aktualnej wersji jednostki same atakują pobliskie jednostki wroga więc nie trzeba wydawać rozkazów w przypadku obrony bazy; aha, i filmik na razie tylko po angielsku; sama gra ma wersję polską i angielską w zależności od locale przeglądarki)

Aktualnie chcę troszkę popracować nad wypromowaniem gry. Projekt jest typowo hobbystyczny, nie planuję na nim zarabiać, ale miło byłoby gdyby ktoś czasem zagrał, skoro tyle czasu już na to poświęciłem :slight_smile: Zastanawiam się też nad open sourcowaniem projektu, nie wiem jednak czy to ma sens w przypadku gry, która musi być hostowana na serwerze.

PS. Widziałem na forum innego RTSa - Empire of Victory. Fajny projekt swoją drogą. Moja gra nie jest do niego konkurencją - u mnie interfejs jest typowo myszka+klawiatura, także nie celuję w Androida.

Pozdrawiam

Jacek


#2

Wg mnie nie wypromujesz gry pisząc na forach dla developerów gier. Zajrzyj na nasz kanał “marketing” na discordzie Polski serwer indiegamedev Discord Dużo wartościowych informacji.


#3

Ja dla mnie osobiście, jeszcze sporo pracy przed Tobą, żeby gra była w pełni grywalna. Bardziej na razie jest to taki “proof of concept”, coś do testowania i zbierania uwag co do błędów i możliwego rozwoju. Np. ja mam takie uwagi: jest możliwość wyjechania widokiem poza mapę (za pomocą kursorów), słabo odróżnialne jednostki własne od obcych (szczególnie koparki). Na pewno warto popracować na UI/UX. Dobrze by było jakby ekran gry jednak w pełni wypełniał okno przeglądarki etc. Przydały by się jakieś minimalne dźwięki.
Poza tym bardzo fajnie to wygląda widać sporo pracy włożone w całość :slight_smile: Powodzenia!