IK używana przez Blender


#1

Ma ktoś jakąś wiedzę na temat algorytmu jaki jest stosowany w blenderze do stworzenia tam IK? Mam jakąś ogólną wiedzę, wiem jak wygląda kilka podstawowych algorytmów (FABRIK, CCD, cośtam liznąłem Jacobian ale akurat jacobian dalej nie ogarniam) ale dalej wyniki tych algorytmów nie odpowiadają 1:1 algorytmowi z blendera (jak testowałem). Więc precyzując, blender używa jednego z tych algorytmów co wymieniłem, ale zastosowałem je niedoskonale, czy blender używa innego algorytmu którego nie udało mi się odnaleźć?

Wiem, że kod blendera jest udostępniony, ale przyznam się, że słabo znam Pythona, a dodatkowo tego kodu jest monstrualnie dużo, przekopać się przez to wszystko i znaleźć to czego szukam w słabo znanym przeze mnie języku będzie graniczyć z cudem.


#2

Może któryś z linków coś pomoże:

https://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Advanced_Tutorials/Advanced_Animation/Guided_tour/Const/ik

https://wiki.blender.jp/Dev:Source/GameEngine/RobotIKSolver

https://docs.blender.org/manual/en/latest/animation/armatures/posing/bone_constraints/inverse_kinematics/spline_ik.html

https://docs.blender.org/manual/en/latest/animation/armatures/posing/bone_constraints/inverse_kinematics/introduction.html