> [inne][MySQL][PHP]Gra via www a aplikacja mobilna

Jestem totalnym laikiem w kwestii programowania a pojawiam się tutaj ponieważ chciałbym to zmienić.

Mam swój pomysł na grę przez przeglądarkę i chciałbym do tej gry stworzyć również apkę mobilną. Pojawia się jednak dość istotne pytanie w jakich językach powinienem to zrobić?

Gry via www z tego co wiem pisane są w PHP/MySql ale czy może istnieje jakiś “lepszy” język do wykorzystania w tym celu? Czy później mając taka grę via www da się do niej napisać apke na androida i w jakim języku najlepiej to robić?

Prosiłbym Was o pomoc w dobraniu optymalnych narzędzi. Udzielając swoich odpowiedzi proszę napiszcie dlaczego akurat ten język i jeżeli macie jakieś kursy online do polecenia to tez chętnie przyjmę linki do nich (najfajniej byłoby gdyby były za free).

Z góry dziękuje za pomoc.

PS. Gdyby ktoś chciał pomoc w samym tworzeniu silnika to tez byłoby super.

PS2. W załącznikach dodałem zrzuty z gry podobnej do tej o której myślę.
[i .net/thumbs/c38b999572c2.png[/img]

Wszystko jest lepsze od PHP :wink:
A tak na poważnie: możesz sobie napisać serwer w dowolnym języku. Na webie stawiasz sobie tylko samą stronę - tzn wszystkie pliki które musi sobie załadować przeglądarka, włącznie z grafikami i skryptami .js. Skrypty js powinny łączyć się z twoim serwerem gry (napisanym w dowolnym języku), pobierać z niego dane, wysyłać do niego dane itp za pomocą websocketów.
Serwer na websockecie powinien obsłużyć wsztystkie niezbędne dla działania gry ‘polecenia’ (jakieś pakiety danych) - czyli np całą komunikację związaną z uwierzytelnianiem gracza i jego akcjami w grze.