Jak działają systemy statystyk w grach


#1

Witam. Przygotowuje mały projekt rpg i chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie działają statystyki w grach. Powiedzmy że mamy siłe - 15 i jak ona działa w sensie czy trafimy kogoś czy/lub ile zadamy obrażeń?


#2

Podejrzewam że każda akcja (szansa na trafienie, trafienie krytyczne, ilość zadanych obrażeń, sukces kradzieży itd) jest określona jakimś wzorem który jako parametry przyjmuje wartości statystyk, np. zadane obrażenia = siła * 15 + random(min_obrażenia_broni, max_obrażenia_broni) + zwinność * 0.7 - 3 * max_udźwig.


#3

Są zapewne rózne systemy naliczania statystyk w grach RPG.
Na początek mozna:
obrazenia_wroga = sila_bohatera/obrona_wroga

To czy trafimy określa zwykle statystyka “szansa na trafienie” (ang. Chance to Hit). Na starcie gry bohater może ją mieć równa np 80%.
W momencie zadawania ciosu generujesz liczbe losowa z zakresu 0-100 i jeśli ta liczba mniejsza niż 80 to jest trafienie.