Jak powstają gry? Pytanie od amatora


#1

Witam.
Przede wszystkim z góry przepraszam z zły polski i za syntaktyczne błędy.

Takie pytania do doświadczonych panów:

Od czego w ogóle zaczyna się produkowanie gry? (załóżmy kolejna online strzelanka AAA)
Jak to w ogóle odbywa się w wielkich firmach?
Siadają przy stole gamedyzajnierze i wymyślają koncepcje gry?
Czy przychodzi jakiś pracownik, mówi że ma pomysł na grę i zaczyna prowadzić prezentację gry?
Jak w ogóle wygląda ten łańcuch działań? Pomysł, analiza, prototypowanie… czy jakoś inaczej?
Może ktoś opowie historie z własnego doświadczenia jak powstała ta czy inna gra.
Pozdrawiam.


#3

Najpierw jest kwestia pieniądza

  • jeśli firma robi za swoje, to może zrobić burzę mózgów wśród pracowników, lub jaki się pomysł szefowi zapragnie
  • w innym przypadku pomysł pochodzi najczęściej od płacącego (wydawca lub inna firma), i jest rozwijany i konsultowany przez design; albo przychodzi się do takiej firmy już ze swoim pomysłem/prototypem, i jeśli są zainteresowani finansowaniem/wydawaniem, to rozwija pod ich wskazówkami

Nie jestem przekonany czy zrzynanie się z najlepszych pomysłów w pracy to najlepszy pomysł


#4

Tak jak każdy biznes, musisz połączyć:

  • finansowanie
  • budowę zespołu
  • sensowny produkt

Gra jest trochę drugorzędna poniekad :slight_smile: bo jak masz sensowny team i wydawcę to jakąś grę sie zrobi.

Ale oczywiście designer musi przygotować pitch żeby przekonać wydawcę że projekt ma sens, albo w drugą stronę wydawca ma jakiś pitch który chce zrealizować i szuka sensowengo teamu który mu to zrobi w rozsądnej jakości za rozsądną cenę.

Czy finalna gra wogóle powstanie i czy będzie podobna do pitcha to otwarta kewstia. Czasem po prototypach projekt się zaora albo zmieni kierunek. Czasem deal jest mniej elastyczny i cośtam trzeba dowieźć nawet jak pomysł nie działa… Zwykle z tego pitcha to zostanie główny zarys bo jak już się zacznie prototypować to gra będzie żyć własnym życiem. Ale od czegoś trzeba zacząć, nadać jakis spójny kierunek pracy i nawet jak mało co z pierwszego pomysłu zostanie to był potrzebny.

Nie designerzy też mają pomysły i też czasem uda im się przebić. Ale gry to nie są pomysły, to są realizacje pomysłów. A żeby jakikolwiek pomysl zrealiować trzeba mieć konkretne umiejętności i sporo czasu (a jak ktoś już coś umie to zwykle trzeba sensownie za czas zapłacić)