Jak stworzyć gre w unity z rozwiązaniami multiplayerowymi?


#1

Witam,

od jakiegoś czasu próbuje swoich sił w programowaniu - udało mi się opanować unity i c#, znam też SQL i podstawy PHP. Jestem typowym samoukiem, a najlepiej uczy mi się poprzez robienie własnej gry.
Chciałbym teraz poznać sposób w jaki mógłbym wprowadzić rozwiązania multiplayerowe. W tym celu chce napisać sobie grę, której głównym elementem będzie handel pomiędzy graczami. I tu moje pytanie do bardziej doświadczonych osób - w jaki sposób się za to zabrać? W czym powinienem programować działania na serwerze? Jak wogole powinien wyglądać flow gry? Wyobrażam sobie to tak, że klient byłby zrobiony w unity na urządzenia mobilne, a obliczenia byłyby wykonywane na serwerze (PHP?) Również na serwerze przechowywane byłyby dane (SQL?) Komunikacja między klientem a serwerem via PHP (?) Coś mi mówi, że to nie jest prawidłowe rozwiązanie:)

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, jakby ktoś miał jakiś tutorial albo jakiś przykładowy projekt po stronie serwera to bardzo chętnie bym obejrzał.


#2

Sciągnij sobie jakiś opensourceowy projekt całej gry MMO lub np emulator serwera Lineage2, analizuj kod. Jeśli dotąd nic takiego nie pisałeś to będzie ci trochę trudno zacząć pisanie czegoś takiego od zera.

Jeśli rozgrywka ma polegać na klikaniu w okienka to PHP na początek wystarczy. Jeśli jednak rozgrywka ma być dynamiczna (bieganie, strzelanie) to sugerował bym coś wydajniejszego (C#, Java, C++).


#3

frozenshade - nie, nie będzie to żadne MMO, typowe klikanie i podejmowanie decyzji które spokojnie w przegladarce dałoby się zrobić - ale chce w unity bo prościej zrobić coś ładnie wyglądającego. Tak więc mówisz, że php na początek wystarczy? Czyli gra, gdzie z poziomu klienta i aplikacji lecą linki z parametrami do php na serwie ma sens?


#4

Tak, to można sprowadzić do czegos takiego. Ale klikanie i podejmowanie decyzji… jesli jest tam interakcja z innymi graczami to juz zahaczamy o mmo. Travian to mmo, mimo, że w przeglądarce. Nawet głupie sianie marchewek w zielonym imperium można tak potraktować. Po prostu jest jeden świat (baza danych) a w tym świecie sa gracze, którzy moga sie komunikować, możliwa jest interakcja między nimi. A to, czy do siebie strzelają, czy handlują to inna sprawa.
Dla ciebie najlepiej będzie własnie potraktowac taką grę jak by była pełnoprawnym mmo.