Jak wygląda sprawa zarobków w gamedev jako programista?


#1

Witam,

Jaka jest sprawa zarobków w branży gier na Polskie scenie.
Ma ktoś jakieś info ile zarabia taki programista UE4/Unity?
Jakiś podział na miasta/województwa i duże/małe studia?


#2

Tutaj masz raport z 2015 roku: http://i.imgur.com/UlxK9RH.png

Nie znam osobiście żadnego game developera ale na necie można przeczytać na wielu forach że programista tworzący gry zarąbią słabiej niż ci tworzący aplikacje biznesowe (choć wcale nie mało), i pracując na etacie są skazani na dużą liczbę nadgodzin, zwłaszcza przed samym deadlinem, ale ja brałbym to info trochę z przymrużeniem oka.

Fajnie jakby się wypowiedział ktoś siedzący w temacie,bo sam zastanawiam się nad przesiadka na game dev.


#3

Jak programowałem gry w HTML5 i JS to dostawałem około 10 - 12 tysięcy miesięcznie, ale mam kilkanaście lat doświadczenia w samym programowaniu. Pisząc logiki biznesowe czy to w Javie czy Scali czy Elixirze mogę spokojnie zarabiać 16 - 25 tysięcy. Tak że praca na etacie w branży gier jest nieopłacalna.


#4

Mam kilka pytań, proszę znajdź chwilę i podziel się informacjami jeżeli możesz.

A jak ma się do tego twoje miejsce zamieszkania (Polska/zagranica)?
Czy pracowałeś dla firm Polskich czy dla zagraniczncyh?
Ile lat temu pracowałeś w gamedev?
Ogólnie Twoje kwoty lekko mówiąc przekraczają ten wykres który dał Quentim z postu wyżej dlatego chciałbym wiedzieć z czego wynika znaczna różnica z tych dwóch źródeł? Jakie było Twoje wcześniejsze doświadczenie, może byłeś jakimś ekspertem, albo były to czasy gdy gry html/js były bardziej niszowe i mało osób umiało je robić?
Może podasz kilka linków do Twoich gier html/js?
Mógłbyś napisać coś więcej?

Dzięki!


#5

Miejsce zamieszkania bez znaczenia - tylko praca zdalna.
Dla Polskiej firmy która robiła dla zagranicznej która jest częścią Novomatica.
Półtora roku temu jeszcze pracowałem.

Z czego wynika różnica? Z tego że obserwowałem rynek i starałem się określić co będzie następną wielką rzeczą, HTML5 był jedną z tych rzeczy, a ja wiedziałem o tym już jakiś czas temu więc nauczyłem się go zanim jeszcze stał się bardzo popularny, założyłem firmę i robiłem gry HTML5 na zlecenia, potem gdy byli potrzebni programiści gier HTML5 to moja firma była jedyną albo jedną z niewielu - stąd duża kasa. Niedługo potem okazało się że Unity zaczyna mieć kompilacje do HTML5 więc ewakuowałem się z branży w kierunku nowego rosnącego trendu, zacząłem robić startupy ale tym razem nie trafiłem więc wróciłem do pisania gier, tym razem w C++ i kompiluje na Androida, iOS, OSX, Linux, Windows, HTML5.

Linków do tych komercyjnych gier nie podam bo NDA.
Możesz zobaczyć moje eksperymenty WebGLowe - https://youtu.be/MfKNW6VJm7A - https://youtu.be/bM3MvXI4MEw

Przestawiłem się kompletnie na programowanie gier multiplayer i współpracę z inwestorami więc nie będę szukał pracy przez jakiś czas.


#6

O fajnie. Widać, że wiesz co mówisz (piszesz).

Sam robię gry w C++ używam do tego UE4.
Obecnie moja gra jest w fazie polish (polerowania? nie wiem jak to się po Polsku określa) i planuję za 2 tygodnie ją wydać.
Wcześniej zrobiłem 4 gry ale one nie nadawały się do upublicznienia:D

Przyzna myślę też na grami HTML5/JS i w tym celu bym widział użycie cocos2d, ale z tego co piszesz ten rejon jest przesycony?

A czego Ty używasz bo też widzę C++?
Może masz jakieś przemyślenia na temat strategii zarabiania - obecnie z tego co piszesz to inwestorzy i pewnie gry/eksperymenty.
Jakieś inne metody używałeś? Wnioskuję, że robienie gier dla innych firm o którym też wspomniałeś - tutaj możesz napisać coś jak to się robi. Może masz jeszcze jakieś które warto rozpatrzyć?

Dzięki.


#7

Rejon gier HTML5/JS jest nie tyle przesycony co raczej nie ma rynku na fajne gry - raczej minigierki takie jak kiedyś w Flashu i raczej na słabsze komputery i dla dzieci. Ew. gry casualowe.

Jeśli gry HTML5/JS to tylko w C++, pisanie gier w JS to jest masakra okrutna - JS ma GC który powoduje ścinanie animacji. Jak już wspomniałem, pisałem gry w JS, ale zacząłem pisać w C++ i kompilować do JS, jak i też na inne platformy.

Strategie zarabiania jakąś mam - w skrócie to robię gry multiplayer które finansują inwestory, raczej oryginalne pomysły i próbuję zrobić szum żeby dużo osób kupiło. Raczej nie dam rady robić F2P ale możliwe że spróbuję. Aktualnie ogarniam jeszcze doradców którzy pracowali wcześniej w firmach którym się udało. Czy będą zyski za pół roku czy za rok tego nie wiem, liczę że jak najszybciej bo chce skalować biznes.

Dla innych firm robiłem gry w HTML5/JS, bo na takie był popyt.


#8

Jeżeli chcesz zarabiać na tworzeniu gier bez pieniędzy i większej ekipy i ogółem samemu to polecam tworzyć gry mobilne bo są coraz bardziej popularne i zarabiają krocie a zrobienie clickera zajmuje 2 miesiące (samemu cała gra) a zyski to parę tyś. więc nie jest źle (Chodzi o programowanie na androida) Ale to zależy bo musisz zrobić grafikę zaprogramować więc tak łatwo nie jest ale na pewno coś zarobisz a się nie napracujesz za bardzo


#9

Przyznam gry na iphone/android wydają się obecnie dosyć ciężkim tematem, rynek wygląda na bardzo nasycony, duża konkurencja, itd.

A co rozumiesz przez clickery?


#10

No clicker :stuck_out_tongue: włącz / wyłącz :stuck_out_tongue:
Aktualnie jest jak ze wszystkim prawie zrobisz cos innowacyjnego i chwytliwego zarobisz te krocie, zrobisz coś przecietnego zwyczajnego zarobisz troszkę albo nic :wink:
Z tym się nie napracujesz za bardzo to bym uważał :stuck_out_tongue:
bo jak będziesz robił coś poważnego i dobrego, to napracujesz się i to bardzo :stuck_out_tongue:


#12

Aby zarabiać solidnie to należy emigrować z dala od POJEBÓW w stylu ACPL obniżających slatex.
Np w Virginii zarobki na start to $6k.

Można? można


#13

Ja dodam że osobiście pracuje w firmie, która pisze całą grafikę w czystej Javie, ale teraz za moją namową się to zmienia na LWJGL. W przyszłości planujemy również GWT, które automatycznie kompiluje to JS. Poza tym przyglądam się również https://threejs.org/. Trudno póki co coś o tym powiedzieć, ale interesująca rzecz :slight_smile: