Jak zacząć będąc programistą

Panowie i Panie (jeśli takie są) potrzebuję rady odnośnie technologii. Programistą jestem od jakichś 10 lat, jednak siedzę w PHP, ewentualnie Javascript. Trochę dłubię też w C/C++ ale to raczej pozostałość z początków i jestem raczej na etapie zapominania bibliotek.
Szukam informacji od czego powinienem zacząć chcąc zrobić grę w 2D i tylko w 2D. To całe 3D nigdy mnie nie bawiło. A tytuły które są dla mnie wzorem to np Rimworld i Factorio, czyli ogólnie duże mapy w 2D z setkami jak nie tysiącami interaktywnych przedmiotów. No i gra musi być instalowana na komputerze.
Zgaduję że powinienem w takim wypadku napisać jakiś silnik operujący na danych a do tego dołączyć nakładkę graficzną pobierającą dane z danego obszaru.
Proszę o radę, jakiego języka i bibliotek używa się do takich zadań. Jestem totalnym amatorem w temacie tworzenia gier i potrzebuję nakierowania na odpowiednią ścieżkę.

1. zasada:
    jeśli chcesz zrobić grę, wybierz istniejący silnik (do 2D najlepiej Godot, czy Unity) - start small.
    Alternatywnie możesz wykorzystać biblioteki dostępne w praktycznie każdym języku - pogooglaj - np. C++ SFML (jest też port na C# - SFML.NET), Java LibGDX (mobilki), JavaScript Phaser.

Najlepiej dobrze się zastanów. Albo robisz grę, albo silnik.
Stworzyć własny silnik, a potem na nim grę kiedy nie ma się ani pojęcia o tym czym są silniki, ani o tym jak robi się gry = porażka od razu na starcie. Po co na nowo wymyślać koło, po co się niepotrzebnie stresować? W najlepszym przypadku zajmie Ci to tyle czasu, że zapomnisz o co Ci chodziło.
Chyba, że nie obchodzi Cię czas, i po prostu chcesz poeksperymentować - droga wolna.

Oczywiście mam zamiar robić grę a nie silnik, po prostu nie wiem czym to się je. Nazwy silników są dla mnie bardzo pomocne, już mam co googlować i wiem skąd tyle książek o Unity :wink:

Jeśli ktoś ma inne rady to będę wdzięczny, chociażby odnośnie IDE.