Jak zrobić grę o bijatykę 2d

projektowanie-gier

#1

Cześć, jestem tu nowy . Programuję grę o bijatyce w godocie ale mam kilka związanych z tym problemów;
-jak dodać krutki film przed rozgrywką
-jak dodać funkcję odblokowywania nowych ataków po walce i ich wybierania
-i najważniejsze:jak zrobić ending gry?
pomożecie?


#2

Witaj. Możesz zrobić post o projekcie. W tytule np Frickin’ Fighter - bijatyka 2d (Godot).
Dalej we wstępnym opisie możesz przybliżyć jakie chcesz mechaniki zastosować, jaka jest fabuła, stylistyka grafiki i dźwięku itd. itp. Możesz dodać np odnośnik do filmiku z gameplayem, żeby przybliżyć dokładniej OCB. Takie zdawkowe posty odstraszają a to forum nie ma zbyt wielkiego grona ochoczo niosących pomoc i dobrą radę wujków. Teraz co do pytań: krótki film czyli rozumiem video cut scenka to byłby taki tutorial pod to https://www.youtube.com/watch?v=2RecAxcsNt4
Drugie pytanie jest skomplikowane, ponieważ brakuje dokładniejszego opisu projektu.
Ostatnie pytanie może dotyczyć fabuły (której nie znam). Samo zakończenie dla single player to też mogą być cinematiki odpalane po wygranej walce z ostatnim ‘bossem’. Chętnie poobserwował bym rozwój tego projektu, bo sam mam pomysł na mordobicie i chciałbym pewnego dnia z nim ruszyć, ale na razie koncentruje się na Golden Maze.


#3

dzięki !
pytam się bo jestem od niedawna użytkownikiem godota wcześniej używałem innych programów .

A co do fabuły … Jesteś agentem ścigającym tajemniczego przestępcę ,zostajesz postrzelony i
dostajesz nowe super-umiejętności ,trochę jak w infaumous tylko w stylu starych mortal kombat.
jest 200 bitw co 3 zwykłe i 10 elitarnych jest Boss


#4

Pochwalisz się screenem? Interesuje mnie temat bijatyk od czasów salonów gier z automatami Street Fighter i King Of Fighters.


#5

Nie za bardzo… Gra jest dopiero w szkicach koncepcyjnych fabuła wciąż się zmienia a zmieniliśmy program z godota na bulidboxa sam projekt gry istnieje jedynie na kartkach…i paincie


#6

Szkoda, ciekawi mnie przede wszystkim jak to będzie wyglądało, fabuł raczej mało ważna w bijatykach chyba, że planujesz większą ekspansję tej gry na świat.


#7

Nie aż taka szkoda to i tak pierwsza gra naszego studia, i nie wiadomo czy się uda , czy nie. Nasze studio liczy 3 osoby ale jak na razie idzie nam dobrze.


#8

Nigdy nie wiadomo czy się uda dopóki nie spróbujesz, chyba, że ktoś z zewnątrz z doświadczeniem spojrzy na projekt i od razu odeśle go do lamusa.


#9

W sumie masz rację, za mocno się tym przejmuje. Powiniem pomyśleć nad nowymi pomysłami i mechanikami!


#10

W segmencie bijakty nie staraj się odkrywać koła na nowo, wzoruj się na najlepszych i na klasykach gatunku, trzymaj taki poziom jak wielcy. Ja zjadłem zęby na bijatykach od czasów salonów gier :). W 2D będzie trochę trudniej zrobić niż w 3D. Jeżeli to będzie Beat 'em up to najnowsza pozycja z tego gatunku to Street of Rage 4, możesz wzorować się na takiej stylistyce, ale wątpie abyście dali radę, więc zawsze można zrobić w pixel arcie. Nie wiem dokładnie jak ty widzisz walkę i o co ci chodzi, 200 bitw, 10 elitarnych, Boss, nie bardzo to rozumiem więc od razu napiszę nie kombinuj z 200 ma bitwami tylko rób 5-6 dłuższych scenerii, na końcu każdej sub boss, na końcu samej gry boss i tyle :)…


#11

No cóż ja jestem osobą która ma kreatywność i chce ją wykorzystać, nie chcemy się powtarzać!
A co do 200 bitew i tych elitarnych
Pamiętasz czasy gameboya i pokemonów grupy trenerów dzieliły się 4
Zwykłe
Gymowe
Elitarne
I champio
To tu będzie podobnie z przyjaciółmi połączyliśmy pokemony z street fighterem ,lub mortalem kombat.